• Anonym (Päron­)
    Äldre 13 Sep 15:16
    4939 visningar
    35 svar
    35
    4939

    Min familj får inte komma

    För några månader sedan flyttade jag in till min flickväns lägenhet. Trivs väldigt bra. Grejen är den att min flickvän inte tillåter att min mamma, syster eller min systerdotter kommer hit och hon tänker inte heller åka till dem. Hon säger att de alla är ouppfostrade och otrevliga (särskilt systerdottern) som har sagt olämpliga saker. Kan absolut hålla med om det med systerdottern, men jag tycker inte att min mamma eller syster är otrevliga.

    Vad gör man? Detta är ett problem.

  • Svar på tråden Min familj får inte komma
  • Anonym (OJ!)
    Äldre 13 Sep 15:19
    #1

    Men... ingen kan väl förbjuda att din släkt hälsar på? Skall hon välja vilka vänner du har också? Eller bestämma om du får gå ut en kväll eller ej?
    Att hon inte gillar vissa människor är en sak, men man får faktiskt ta att släkt följer med i paketet. De ska inte bo ihop med henne. Vadå "tillåter"? Ärligt - de där tendenserna hon visar hade skrämt mig på flykten. Hade inte kunnat vara ihop med en sådan människa.

  • Äldre 13 Sep 15:23
    #2

    Du får träffa din familj hemma hos dem. Vad för olämpligt har din systerdotter vräkt ur sig då?


    Goodness me
  • Äldre 13 Sep 15:25
    #3
    +1

    Tips om du vill umgås.
    Boka resa till sol och bad för er alla 5.
    Men klantig som du är råkar flickvännen och systerdottern inte ha kommit med på samma resa. Du, syrran och mamman är inbokade till Italien medan de andra 2 råkade ha en resa till Grekland. 

  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 13 Sep 15:40
    #4
    Anonym (OJ!) skrev 2017-09-13 15:19:20 följande:

    Men... ingen kan väl förbjuda att din släkt hälsar på? Skall hon välja vilka vänner du har också? Eller bestämma om du får gå ut en kväll eller ej?

    Att hon inte gillar vissa människor är en sak, men man får faktiskt ta att släkt följer med i paketet. De ska inte bo ihop med henne. Vadå "tillåter"? Ärligt - de där tendenserna hon visar hade skrämt mig på flykten. Hade inte kunnat vara ihop med en sådan människa.


    Men det är ju flickvännens lägenhet, alltså har hon full rätt att bestämma vilka som får vistas där. Jag förstår helt och hållet att hon inte vill att otrevliga människor kommer dit.

    Det är ingen som förbjuder ts att umgås med dem, utan han kan självklart besöka dem ändå eller så får de träffas någon annanstans. Men det är faktiskt så att tjejen kan förbjuda att hans släkt kommer dit, jo. Hennes hem, hennes regler.
  • That girl
    Äldre 13 Sep 15:43
    #5
    Anonym (OJ!) skrev 2017-09-13 15:19:20 följande:

    Men... ingen kan väl förbjuda att din släkt hälsar på? Skall hon välja vilka vänner du har också? Eller bestämma om du får gå ut en kväll eller ej?

    Att hon inte gillar vissa människor är en sak, men man får faktiskt ta att släkt följer med i paketet. De ska inte bo ihop med henne. Vadå "tillåter"? Ärligt - de där tendenserna hon visar hade skrämt mig på flykten. Hade inte kunnat vara ihop med en sådan människa.


    Jo, sjävklart kan någon förbjuda att hans släkt hälsar på. Flickvännen kan förbjuda det. Eftersom att det är hennes lägenhet så bestämmer hon vilka som får vara där. Kommer inte ts och hon överens på den fronten så kanske inte samboskap är lämpligt för dem.
  • Äldre 13 Sep 16:01
    #6

    Varför ligger detta i sandlådan?

  • Anonym (SåÄrD­et)
    Äldre 13 Sep 17:01
    #7
    -1

    Aså vafan äe su för en jävla toffel??? Va en tiktig man förhelvete.

  • Äldre 13 Sep 17:03
    #8

    Ska ni vara sambos och ni båda satsar på ert förhållande så borde ni se din flickväns lägenhet även som ditt hem och du borde ha lika mycket att säga till om. Är detta en flickvän att satsa på? Är hon värd att förlora en mor, syster och systerdotter för? Kommer hon komma med flera begränsningar och förbud i ditt liv förutom detta?

  • Anonym (ff)
    Äldre 13 Sep 21:55
    #9
    +1

    Ett alternativ är att du flyttar till eget boende. Ni bor ju inte i lägenhetn på samma premisser. Är det ert gemensamma boende eller räknas du som inneboende?

  • Äldre 14 Sep 05:19
    #10
    +1

    Om ni är sambo och inte "råkar bo under samma tak ett tag för att reda ut ditt boende" så borde du få ta hem din familj om du vill, eller så borde du ha samma rätt att förbjuda flickvännens familj från att hälsa på.

Svar på tråden Min familj får inte komma