• minnah­88
    Äldre 14 Sep 08:20
    17353 visningar
    101 svar
    101
    17353

    Vi som har BIM runt 24/9

    Har BIM runt 24/9 och undrar om vi är fler som vill diskutera symptom och stötta varandra. Häng på isf.

  • Svar på tråden Vi som har BIM runt 24/9
  • Äldre 14 Sep 09:09
    #1

    BIM 23/9 och tycker dagarna går såååå långsamt. Brukar i vanliga fall vara ganska avslappnad men fick missfall i augusti och vill inget annat än att vara gravid igen.. Därför känns väntan extra lång denna gång!

  • Äldre 14 Sep 09:25
    #2

    Bim typ 22/9! Hänger gärna på! Inga ömma bröst än som jag alltid får några dagar efter äl. Känns på något sätt positivt haha


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 14 Sep 09:40
    #3

    Hej,
    Jag hoppar gärna in i tråden :)
    Har BIM måndagen den 25/9.

    Ni kanske har ngr idéer, min sambo jobbar till sjöss och är iväg 2 veckor hemma 2 veckor. Förra månaden fick jag min mens den 28/8 och min mens+ägglossning är oftast väldigt regelbunden (14 dagar mellan), känner även av den ganska så väl varje gång den hälsar på. Eftersom mannen inte kom hem förrän i onsdags så åkte jag ner och hälsade på honom en natt på båten och eftersom att jag bara kunde åka ner en natt så fick man välja med omsorg så "chansa" att jag skulle få ägglossningen på måndagen då (måste planeras med biljett o dylikt).

    Hela förra veckan testade jag med ägglossningstester på måndagen och onsdagen visade NEG, fredagen visade det positivt och jag kände direkt jag vaknade på morgonen också att jag mådde illa jag visste helt enkelt att nu är det på G (innan jag ens tagit testet). 

    Jag testade alla dagarna fram till i måndags, det började ju tryta mer och mer men ändå ganska så starkt. Iallafall, det står ju att ägglossningen oftast sker mellan 24-48 timmar efter positivt test. Man kan ju då hoppas på att ägget släppte i söndags (48h) och sen är det ju aktivt i 24h. 

    Något jag aldrig fått innan är ägglossningsblödning. Då undrar man ju släppte ägget just då eller när hände det? Läst också att det är ovanligt och få blödning men att det betyder att man är extra fertil men ja man vet ju inte :P

    Nu är det la bara vänta och se. 
    Sorry för långt inlägg men roligt och diskutera med människor som går med likadana tankar och mål, kul och dela med sig och läsa andras erfarenheter :)


    Hur mår ni?

    Kramis!

  • minnah­88
    Äldre 14 Sep 09:49
    #4

    Håller tummarna för er! Var egentligen inget tips ???? men det är så drygt det där med ägglossning och testande.

  • minnah­88
    Äldre 14 Sep 09:53
    #5

    Vad kul att det trillade in några ???? jag kan börja med att berätta om mig. Har en dotter på 3,5 år. Det blev ett urakut kejsarsnitt och jag sövdes, visade sig att dottern var sjuk och efter det följde en låååång tid på sjukhus och diverse grejer. Har egentligen inte varit redo för ett till barn men nu börjar det kännas rätt och jag börjar fundera kring vad som händer dagen mannen och jag inte finnas. Så det här är egentligen första riktiga gången vi försöker och med det menar jag att jag medvetet testat med ägglossningstest och sett en superfin stegring.

  • minnah­88
    Äldre 14 Sep 09:54
    #6

    Alla??? Var smileys så ni vet haha.

  • Äldre 14 Sep 13:36
    #7
    minnah88 skrev 2017-09-14 09:53:34 följande:

    Vad kul att det trillade in några ???? jag kan börja med att berätta om mig. Har en dotter på 3,5 år. Det blev ett urakut kejsarsnitt och jag sövdes, visade sig att dottern var sjuk och efter det följde en låååång tid på sjukhus och diverse grejer. Har egentligen inte varit redo för ett till barn men nu börjar det kännas rätt och jag börjar fundera kring vad som händer dagen mannen och jag inte finnas. Så det här är egentligen första riktiga gången vi försöker och med det menar jag att jag medvetet testat med ägglossningstest och sett en superfin stegring.


    Hej alla.
    Alla svar är välkomna :)
    Mysigt om vi alla kan följa varandra :)

    Oj det var inte så kul och höra, hoppas allt bra med lilltjejen!
    Jag förstår att du känner som du gör måste ha varit jobbigt för dig, starkt av dig att verkligen "försöka" på riktigt :)

    Jag har inga barn sedan tidigare så det är superspännande att verkligen "försöka" på riktigt. Har velat ha barn sedan många år tillbaka och är verkligen superlycklig att det nu ligger i tiden för en bebbe!

    Jag har ju faktiskt varit gravid innan men som slutade i abort.
    Så man har ju lite och relatera till. Men än så länge mår jag som vanligt, visst lite tidigt och känna kanske men förra graviditeten kände jag av det redan efter en vecka. 

    Skulle det inte ta sig nu så har gobben tagit ledigt och kommer hem en vecka tidigare för och inte vara iväg "ägglossningsveckan" :)

    Fortsätt och uppdatera! :D

  • Äldre 14 Sep 15:35
    #8

    Spännande att läsa om alla, ny på området o lite (väldigt) osäker på min cykel men vad jag kunnat utläsa av ägglossningstester borde bim vara 28/9 så lite senare än er men dock! Räknade 23/9 först så tar det lite som det kommer ändå även om det i princip är det enda jag tänker på ;)

  • minnah­88
    Äldre 14 Sep 16:40
    #9
    Mintra skrev 2017-09-14 13:36:20 följande:

    Hej alla.Alla svar är välkomna :)Mysigt om vi alla kan följa varandra :)Oj det var inte så kul och höra, hoppas allt bra med lilltjejen!Jag förstår att du känner som du gör måste ha varit jobbigt för dig, starkt av dig att verkligen "försöka" på riktigt :)

    Jag har inga barn sedan tidigare så det är superspännande att verkligen "försöka" på riktigt. Har velat ha barn sedan många år tillbaka och är verkligen superlycklig att det nu ligger i tiden för en bebbe!

    Jag har ju faktiskt varit gravid innan men som slutade i abort.

    Så man har ju lite och relatera till. Men än så länge mår jag som vanligt, visst lite tidigt och känna kanske men förra graviditeten kände jag av det redan efter en vecka. 

    Skulle det inte ta sig nu så har gobben tagit ledigt och kommer hem en vecka tidigare för och inte vara iväg "ägglossningsveckan" :)

    Fortsätt och uppdatera! :D


    Åh så spännande, hade du tänkt testa innan BIM? Jag är så otålig haha! Har för första gången ont i bröstet trots att det är ca en vecka efter ägglossning, det har jag aldrig - hoppas på tidigt symptom..
  • minnah­88
    Äldre 14 Sep 16:41
    #10
    Lindalängtar skrev 2017-09-14 15:35:34 följande:

    Spännande att läsa om alla, ny på området o lite (väldigt) osäker på min cykel men vad jag kunnat utläsa av ägglossningstester borde bim vara 28/9 så lite senare än er men dock! Räknade 23/9 först så tar det lite som det kommer ändå även om det i princip är det enda jag tänker på ;)


    När kommer du testa? Jag är tyvärr en av dom som inte orkar vänta till bim haha
Svar på tråden Vi som har BIM runt 24/9