• Anonym (mamma­n)
    Äldre 14 Sep 09:25
    1107 visningar
    4 svar
    4
    1107

    Gör jag fel som lämnar henne?

    Jag har tre barn, en i skolan och 2 på förskola. Äldsta fick vi hämta från skolan med feber igår och mellan barnet fick feber i natt. Lilla är frisk och pigg som en mört. Pappa är hemma och vabbar idag då jag är student och har föreläsning online idag.

    Vi lämnade lilla på förskolan vid 9, tänkte hämta henne runt 15, är det fel av oss? Fick lite gliringar från en annan förälder..... (vi är i vår fulla rätt att lämna henne på förskolan)

    Båda barnen som är hemma är trötta och vill ta det lugnt vilket lilla helst inte vill och hen stör båda...

  • Svar på tråden Gör jag fel som lämnar henne?
  • Anonym (h)
    Äldre 14 Sep 09:31
    #1

    Man har ju förskola för att man måste jobba. Minsta var frisk.
    Strunta i gliringar från fåntrattar

  • Äldre 14 Sep 09:50
    #2

    Usch, säg ifrån på skarpen till dom. Tycker du ska ta dom åt sidan när du hämtar och säga att det inte var ok med passivt aggressiva gliringar och att det inte är deras ensak men att ni har era privata anledningar som är fullt legitima.

  • Äldre 14 Sep 10:02
    #3

    Självklart lämnar man friska syskon! Om det inte är magsjuka så är det inga konstigheter tycker jag!

  • trilsk­as
    Äldre 14 Sep 10:12
    #4

    Jag själv har tre barn. Är ett barn sjukt med tex sin astma då går de två andra om min make kan vara hemma den stunden jag går och lämnar de två andra annars är alla hemma då med, Rör det sig om vilken annan sjuktillstånd som helst, förkylning, magsjuka, feber, osv då stannar alla barnen hemma. Jag vill inte vara den som är skyldig till smittspridning oavsett vad det rör sig om helt enkelt. Och hur känner det barnet sig när det vet att alla andra är hemma? Så ja, jag anser att det tredje barnet med skulle varit hemma. Studierna kan man ta ikapp, i för sig har du din Partner hemma som även kunnat ta hand om det barnet med den stunden du hade onlineföreläsningen -
    Det turen har inte jag. Min man jobbar på, jag får vabba och ta itu med studierna på egen hand.

Svar på tråden Gör jag fel som lämnar henne?