• Anonym (Oveta­ndes)
    Äldre 14 Sep 11:24
    1464 visningar
    5 svar
    5
    1464

    Knipövningar efter abort

    Hej! Kan man påbörja knipövningar dagen efter abort? Eller får det blodet och allt som ska ut att stanna kvar inne i livmodern? Vet ju att allt ska ut så är rädd att knipövningar får det att åka upp igen och att de ska bli infektion. Gjorde en senabort pga fosterskador så känns som jag blivit slapp men kan va inbillning. Elaka kommentarer undanbedes då jag mår fruktansvärt dåligt över aborten och väljer att inte prata om den. Mvh ovetandes ung kvinna.

  • Svar på tråden Knipövningar efter abort
  • Äldre 14 Sep 11:38
    #1

    Ska nog inte vara någon fara alls. Knipövningar kan inte hindra blodet från att komma ut. Jag började knipa någon dag efter förlossningen och det var ju bara bra sa dom. Beklagar verkligen det du har varit med om.

  • Anonym (Oveta­ndes) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 11:40
    #2
    Smka skrev 2017-09-14 11:38:30 följande:

    Ska nog inte vara någon fara alls. Knipövningar kan inte hindra blodet från att komma ut. Jag började knipa någon dag efter förlossningen och det var ju bara bra sa dom. Beklagar verkligen det du har varit med om.


    Tack snälla för det svaret! Och tack för omtanken det värmer kram
  • Äldre 14 Sep 11:43
    #3

    Jag har ingen aning men ville bara säga: Stackare. :'(

  • Anonym (Oveta­ndes) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 12:48
    #4
    nevermind skrev 2017-09-14 11:43:19 följande:

    Jag har ingen aning men ville bara säga: Stackare. :'(


    Tack snälla du. De va de värsta jag gått igenom :( Vill så gärna få hålla han i mina armar. Kram
  • Anonym (F)
    Äldre 14 Sep 13:56
    #5

    Gick också igenom ett sent avbrytande i v 20 för 2 v sedan, också fosteravvikelser :( beklagar er förlust, sorgen är överväldigande! <3

    Jag har aldrig gjort knipövningar men tror inte det är nån fara, det rekommenderas väl direkt efter fullgånga förlossningar om jag inte är helt ute och cyklar. Jag var också jätterädd för infektion eller att allt inte kommer ut, jag tog i och krystade vid varje toalettbesök så länge jag blödde för att känna mig trygg i att allt kommer ut.

Svar på tråden Knipövningar efter abort