• Äldre 15 Sep 10:13
    8579 visningar
    16 svar
    16
    8579

    Munkpeppar-Lamberts Vitex Agnus Castus

    Vill gärna veta vem som har och även nu tar de här tabletter! Har det hjälpt efter hur många månader blev ni gravida??

    Har beställt igår den och väntar nu att börja med de för första gången ! Försökt få min 5 i snart 2 år ????

  • Svar på tråden Munkpeppar-Lamberts Vitex Agnus Castus
  • Äldre 5 Oct 16:26
    #1

    Hej! Jag tog min första tablett igår och väntar med spänning på hur detta ska gå. Jag har läst så mycket gott om det och håller verkligen tummarna att det ska hjälpa mig också!

    Hur har det funkat för dig?

  • Äldre 5 Oct 22:32
    #2
    fruSolsken skrev 2017-10-05 16:26:20 följande:

    Hej! Jag tog min första tablett igår och väntar med spänning på hur detta ska gå. Jag har läst så mycket gott om det och håller verkligen tummarna att det ska hjälpa mig också!

    Hur har det funkat för dig?


    Än så länge inget bebis men väntar spännande nu denna månad så har jag börjat på min mensdag 26/9 ska ta de till 8/10 och hoppas på BMI visar + den 20/10 jag vet inte hur man tar de men hört att från första mensdag till ägglossning ??
  • Äldre 6 Oct 16:39
    #3
    +1

    Åh vad jag håller tummarna för dig!

    Själv tog min mens slut idag på cykeldag 5 istället för på dag 7, så jag känner mig vid gott mod att ägglossningen kommer fortare än vanligt också. Den senaste tiden har den varit sen på ca cd 26.. sjukt dryg väntan med andra ord..!

    Jag har hört lite olika med hur man ska ta vitex, så egentligen tror jag inte det är någon fara att ta den hela cykeln. Men nu har ju jag problem med långt fram till ägglossning och inte lutealfasen - så jag tar den som du, fram till ägglossning och hoppas på det bästa hihi!

  • Äldre 4 Apr 06:40
    #4

    Hej tjejer!

    Är tråden fortfarande aktiv?

    Hur har det gått?

    Jag och min sambo har försökt i över i och ett halvt år nu, jag är 33 och han 27.

    Började med munkpeppar igår, typ sista dagen på mensen men tänkte att man kunde prova iallafall fast det vårt lite sent.

    Ut över det då smörjer jag med progesteronkräm (cykel tre snart) och den har hjälp gör mycket med att korta min cykel som ibland var upp emot 80 dagar! Nu har den varit runt 30 dagar.

    Äter folsyra, omega 3, multivitamintabletter och använder fertilitetsmonitor advanced från clear blue, så nu jävlar! Haha...

    Har riktigt höga förhoppningar för munkpepparn!

  • Äldre 11 Apr 00:03
    #5

    Spännande!

    Jag startade för några dagar sedan en ny tråd om munkpeppar, utan svar.

    Vi har försökt i 1 år och 3 månader och har de senaste 3 månaderna tagit munkpeppar. Tog progesteronkräm för några månader sedan i tre månader och blev av med spottings. Men har fortfarande bruna flytningar fem dagar innan mens.

    Jag har kort luthealfas men tar munkpeppar från mens till äl, och min ägglossning har kommit tidigare, men lutealfasen har varit den samma. Första månaden jag tog munkpeppar fick jag extremt kort cykel, men valde ändå att fortsätta.

    Spännande o se hur det går för dig.

  • Äldre 15 Apr 13:47
    #6

    Kul att du är inne på samma spår.

    Jag vet inte riktigt än hur det går, är precis i ägglossningstider och hoppas på att det kanske kan ta sig denna gången. Första cykeln för mig med folsyra och munkpeppar. Har hört att man kan känna ägglossningen mer med munkpeppar men har inte känt något speciellt.

    Jag är lite orolig att jag kanske är gravid från förrförra ägglossningen...Hur konstigt det än låter ????

    Fick liksom ingen riktigt mens (väldigt, väldigt lite mens i 4 dagar) sist och hade en väldigt märklig känsla utav att jag var gravid trots blödningar och negativa test. Testade senast på BIM +6 och då borde det synas tycker jag.

    Men jag får väl testa när nästa mens kommer (hoppas inte) så får vi se, längtar så!

  • Äldre 23 Apr 20:00
    #7
    vardagsglädje skrev 2018-04-11 00:03:47 följande:

    Spännande!

    Jag startade för några dagar sedan en ny tråd om munkpeppar, utan svar.

    Vi har försökt i 1 år och 3 månader och har de senaste 3 månaderna tagit munkpeppar. Tog progesteronkräm för några månader sedan i tre månader och blev av med spottings. Men har fortfarande bruna flytningar fem dagar innan mens.

    Jag har kort luthealfas men tar munkpeppar från mens till äl, och min ägglossning har kommit tidigare, men lutealfasen har varit den samma. Första månaden jag tog munkpeppar fick jag extremt kort cykel, men valde ändå att fortsätta.

    Spännande o se hur det går för dig.


    Hej, hur går det för dig?

    Själv känner jag lite pirr och stick sedan ägglossningen. Brukar inte känns så, är det pga munkpepparn tro? Eller kan det vara någon där inne? BIM 25/4 tror jag.

    Är så hoppfull, fast en då inte...

    Vet ju att det alltid blir ett minus :(
  • Äldre 2 May 18:39
    #8
    Pluttis86 skrev 2018-04-15 13:47:15 följande:

    Kul att du är inne på samma spår.

    Jag vet inte riktigt än hur det går, är precis i ägglossningstider och hoppas på att det kanske kan ta sig denna gången. Första cykeln för mig med folsyra och munkpeppar. Har hört att man kan känna ägglossningen mer med munkpeppar men har inte känt något speciellt.

    Jag är lite orolig att jag kanske är gravid från förrförra ägglossningen...Hur konstigt det än låter ????

    Fick liksom ingen riktigt mens (väldigt, väldigt lite mens i 4 dagar) sist och hade en väldigt märklig känsla utav att jag var gravid trots blödningar och negativa test. Testade senast på BIM +6 och då borde det synas tycker jag.

    Men jag får väl testa när nästa mens kommer (hoppas inte) så får vi se, längtar så!


    Hej, förlåt om jag kapar tråden. Men visade det sig att du var gravid? :0 jag har exakt samma symtom och så med den konstiga blödningen, men inte vågat testa mig än är på BIM+4 :/
  • Äldre 21 May 18:05
    #9

    Ingen fara!

    Nej jag var inte gravid, hade en märklig mens nu sista med men lite mer än den gången. Men kände mig gravid länge, nästan så jag fortfarande inte kan släppa det. Jättekonstigt! Annars brukar jag direkt efter ett negativt test, bli besviken men hoppa snabbt vidare till nästa försök. Denna gången var det jättesvårt, näst intill omöjligt! Nu har jag bim om 4 dagar då får vi se om drömmen kan slå in...

    Verkar omöjligt!

    Mitt svar kom extremt sent nu, men hur gick det för dig?

  • Äldre 21 May 18:06
    #10

    Ingen fara!

    Nej jag var inte gravid, hade en märklig mens nu sista med men lite mer än den gången. Men kände mig gravid länge, nästan så jag fortfarande inte kan släppa det. Jättekonstigt! Annars brukar jag direkt efter ett negativt test, bli besviken men hoppa snabbt vidare till nästa försök. Denna gången var det jättesvårt, näst intill omöjligt! Nu har jag bim om 4 dagar då får vi se om drömmen kan slå in...

    Verkar omöjligt!

    Mitt svar kom extremt sent nu, men hur gick det för dig?


    saijda skrev 2018-05-02 18:39:07 följande:

    Hej, förlåt om jag kapar tråden. Men visade det sig att du var gravid? :0 jag har exakt samma symtom och så med den konstiga blödningen, men inte vågat testa mig än är på BIM+4 :/


    Glömde citera dig!
  • Äldre 22 May 18:55
    #11
    Pluttis86 skrev 2018-05-21 18:06:12 följande:

    Ingen fara!

    Nej jag var inte gravid, hade en märklig mens nu sista med men lite mer än den gången. Men kände mig gravid länge, nästan så jag fortfarande inte kan släppa det. Jättekonstigt! Annars brukar jag direkt efter ett negativt test, bli besviken men hoppa snabbt vidare till nästa försök. Denna gången var det jättesvårt, näst intill omöjligt! Nu har jag bim om 4 dagar då får vi se om drömmen kan slå in...

    Verkar omöjligt!

    Mitt svar kom extremt sent nu, men hur gick det för dig?

    Glömde citera dig!


    Ingen fara själv! Jag vågade aldrig testa mig, utan körde på som om det var mens och ska ha BIM tidigast imorgon men senast på lördag. Hoppas vi båda får ett pluss snart! <3

    Så jobbigt och vänta, blir ledsen varje gång mensen dyker upp, har försökt sedan missfallet i januari, men slutade med mini piller i augusti 2017 och mensen kom 21a september :( jobbigast var att flytta in i den nya lägenheten och se rummet som var tänkt för bebisen...

    Hoppas drömmen för oss båda slår in <3
  • Äldre 22 May 18:56
    #12
    Pluttis86 skrev 2018-05-21 18:06:12 följande:

    Ingen fara!

    Nej jag var inte gravid, hade en märklig mens nu sista med men lite mer än den gången. Men kände mig gravid länge, nästan så jag fortfarande inte kan släppa det. Jättekonstigt! Annars brukar jag direkt efter ett negativt test, bli besviken men hoppa snabbt vidare till nästa försök. Denna gången var det jättesvårt, näst intill omöjligt! Nu har jag bim om 4 dagar då får vi se om drömmen kan slå in...

    Verkar omöjligt!

    Mitt svar kom extremt sent nu, men hur gick det för dig?

    Glömde citera dig!


    Ingen fara själv! Jag vågade aldrig testa mig, utan körde på som om det var mens och ska ha BIM tidigast imorgon men senast på lördag. Hoppas vi båda får ett pluss snart! <3

    Så jobbigt och vänta, blir ledsen varje gång mensen dyker upp, har försökt sedan missfallet i januari, men slutade med mini piller i augusti 2017 och mensen kom 21a september :( jobbigast var att flytta in i den nya lägenheten och se rummet som var tänkt för bebisen...

    Hoppas drömmen för oss båda slår in <3
  • Äldre 23 May 01:28
    #13
    saijda skrev 2018-05-22 18:56:00 följande:

    Ingen fara själv! Jag vågade aldrig testa mig, utan körde på som om det var mens och ska ha BIM tidigast imorgon men senast på lördag. Hoppas vi båda får ett pluss snart! <3

    Så jobbigt och vänta, blir ledsen varje gång mensen dyker upp, har försökt sedan missfallet i januari, men slutade med mini piller i augusti 2017 och mensen kom 21a september :( jobbigast var att flytta in i den nya lägenheten och se rummet som var tänkt för bebisen...

    Hoppas drömmen för oss båda slår in <3


    Känner igen det där om att inte våga testa, man vill liksom inte att det där lilla hoppet och chansen skall lämna en.

    Då är vi ganska synkade i cyklarna, jag har ju på fredag tidigast. Om min mens inte går ner med en dag till, den har nämligen kortats av med en dag de senaste tre cyklarna.

    Ja fy, det är hemskt! Jag har gjort säkert 50 gravtest i hopp på pluss, men aldrig någonsin fått se ett plus eller på det digitala "gravid"... Längtar så fruktansvärt mycket, det gör både jag och min sambo.

    Tufft med ett missfall, har du provat progesteronkräm? Skall tydligen hjälpa om man har problem med just missfall.

    Jag har lite slutat hoppas, och det gör mej så ledsen. Har endå gått två år för oss nu. Men vi har bestämt att söka hjälp efter sommaren jag är ju endå 32 år i år och min sambo 27 år.

    Usch ja, det där tomma rummet... Vi har precis köpt ett hus, vill fylla det med barn men just nu ekar rummen tomma...kan ju komma att bli en fruktansvärd påminnelse om vad vi önskar oss mest men inte kan få...

    Håller tummarna för dig, hoppas mensen inte vill komma på 9 månader!

    Kram!
  • Äldre 23 May 18:08
    #14
    Pluttis86 skrev 2018-05-23 01:28:36 följande:

    Känner igen det där om att inte våga testa, man vill liksom inte att det där lilla hoppet och chansen skall lämna en.

    Då är vi ganska synkade i cyklarna, jag har ju på fredag tidigast. Om min mens inte går ner med en dag till, den har nämligen kortats av med en dag de senaste tre cyklarna.

    Ja fy, det är hemskt! Jag har gjort säkert 50 gravtest i hopp på pluss, men aldrig någonsin fått se ett plus eller på det digitala "gravid"... Längtar så fruktansvärt mycket, det gör både jag och min sambo.

    Tufft med ett missfall, har du provat progesteronkräm? Skall tydligen hjälpa om man har problem med just missfall.

    Jag har lite slutat hoppas, och det gör mej så ledsen. Har endå gått två år för oss nu. Men vi har bestämt att söka hjälp efter sommaren jag är ju endå 32 år i år och min sambo 27 år.

    Usch ja, det där tomma rummet... Vi har precis köpt ett hus, vill fylla det med barn men just nu ekar rummen tomma...kan ju komma att bli en fruktansvärd påminnelse om vad vi önskar oss mest men inte kan få...

    Håller tummarna för dig, hoppas mensen inte vill komma på 9 månader!

    Kram!


    Tyvärr så verkar det som om mensen dök upp idag...funderar på att testa rosenrot för att få ner cykeln. Innan missfallet låg min cykel på 29 dagar. Nu varierar den :/ kanske ska testa progesteronkräm. Och ÄL tester.. jag vet inte. :(

    Oh.. förstår dig <3 och vet den känslan.. längtan. Jag har fått vänta nästan tre år på att min man vill börja försöka och lyckas och förlorar och inget pluss efter det :(
  • Äldre 26 May 13:25
    #15

    Jag kan tipsa er om att man försökt få barn i 12 månader eller mer utan plus så kan man få göra en infertilitetsutredning genom Landstinget. Kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus isåfall och säg att ni vill göra en sådan utredning. Det kan vara flera månaders kö så kontakta dem så snart som möjligt.

    Om inte Munkpeppar funkar för er, så har jag läst om många som testar med Apiforce drottninggele istället.

    Så det kan vara ett tips.

    Lycka till !

  • Anonym (Sara)
    Fri 13 Sep 2019 10:29
    #16

    De funkar inte för mig.

Svar på tråden Munkpeppar-Lamberts Vitex Agnus Castus