• Äldre 28 Sep 15:14
    13096 visningar
    19 svar
    -1
    19
    13096

    Vill inte ha ungen

    ..Ja jag vet inte vart jag ska börja..


    I förra månaden så hade jag sexuellt umgäng med en tinderdejt, och vi hade sex o.s.v.. ..Igår ringde idioten och säger att hon inte fått sin mens ännu varpå jag ber henne ta ett gravtest..
    Hoppsansa.. Det var visst positivt :( ..Men saken är den att jag inte på långa vägar kan försörja en unge just nu, och HON vill dessutom behålla den då hennes religon inte tillåter abort..


     


    Snälla hjälp mig!! Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vill inte ha ungen
  • Äldre 28 Sep 15:23
    #2

    Finns inget du kan göra förutom att använda kondom nästa gång och ta ett beslut ifall du vill vara delaktig i barnets liv eller inte. Förstår om du har panik nu då det är en väldigt stor, oplanerad och livsförändrade nyhet men försök ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.

  • Äldre 28 Sep 15:23
    #3

    Finns inget du kan göra förutom att använda kondom nästa gång och ta ett beslut ifall du vill vara delaktig i barnets liv eller inte. Förstår om du har panik nu då det är en väldigt stor, oplanerad och livsförändrade nyhet men försök ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.

  • Anonym (Hört talas om kondom­?)
    Äldre 28 Sep 15:26
    #4
    BIGGAN12456789 skrev 2017-09-28 15:14:10 följande:

    ..Ja jag vet inte vart jag ska börja..

    I förra månaden så hade jag sexuellt umgäng med en tinderdejt, och vi hade sex o.s.v.. ..Igår ringde idioten och säger att hon inte fått sin mens ännu varpå jag ber henne ta ett gravtest..

    Hoppsansa.. Det var visst positivt :( ..Men saken är den att jag inte på långa vägar kan försörja en unge just nu, och HON vill dessutom behålla den då hennes religon inte tillåter abort..

     

    Snälla hjälp mig!! Vad ska jag göra?


    Antar att ni inte använde kondom? Och du borde vara tillräckligt gammal för att veta hur barn blir till och dessutom ta DITT ansvar för att se till att inga barn blir gjorda om du inte vill. Att lita på att den andra äter p-piller eller liknande är inte att ta ansvar, det är att överlåta det åt någon annan. Vem var det som var idiot nu igen?

    Men nu är skadan skedd och barnet finns där. Så, antingen får du väl bita i det sura äpplet och ta ditt ansvar nu eller så försöker du återigen lägga det på någon annan att lösa...
  • Anonym (K)
    Äldre 28 Sep 15:28
    #5
    BIGGAN12456789 skrev 2017-09-28 15:14:10 följande:

    ..Ja jag vet inte vart jag ska börja..

    I förra månaden så hade jag sexuellt umgäng med en tinderdejt, och vi hade sex o.s.v.. ..Igår ringde idioten och säger att hon inte fått sin mens ännu varpå jag ber henne ta ett gravtest..

    Hoppsansa.. Det var visst positivt :( ..Men saken är den att jag inte på långa vägar kan försörja en unge just nu, och HON vill dessutom behålla den då hennes religon inte tillåter abort..

     

    Snälla hjälp mig!! Vad ska jag göra?


    Vad har hon för religion där hon ska ligga med främlingar från Tinder men inte ska göra abort?

    Kräv faderskapstest såklart.

    Men är barnet ditt får du betala och använda kondom nästa gång.
  • Anonym (Hahah­a)
    Äldre 28 Sep 15:33
    #6

    Ja bara älskar hur du nyss skrev i en annan tråd och idiot förklara en tjej som vill göra abort :p Enligt min åsikt är ni båda lika stora idioter :D Ni kanske skulle börja dejta

  • Anonym (ff)
    Äldre 28 Sep 16:06
    #6

    Inte mycket du kan göra så här i efterhand. Har hon sagt att hon ska behålla barnet?
    Ta faderskapstest innan du betalar underhåll.
    Får du jättemycket ångest vänder du dig till din vårdcentral och säger att du behöver någon att tala med.
    Försök ta en sak i taget, ungen är inte född ännu.

  • Anonym (Dumma påg!)
    Äldre 28 Sep 16:07
    #7

    Använda kondom så klart, ditt jävla miffo! Ibland får man tänka till, när man har 1 nights ! Det kan bli en unge, om bruden vill ha kvar den. Hon har all rätt till det, eller inte. Och det är INTE bara hennes ansvar! Man är ju 2 om att knulla? Och kan man lita på en 1 night? Och vad är det för religion som tillåter 1 nights, men inte abort? Någon ny?

  • Anonym (ff)
    Äldre 28 Sep 16:08
    #8

    Har du ingen inkomst träder det sk välfärdssamhället / skattebetalarna in

  • Anonym (Dumma påg!)
    Äldre 28 Sep 16:10
    #9

    Ha, ha, alla var visst överens här, och skrev på samma gång? Det är det man kallar samstämmighet, och du har fått svar?

  • Äldre 28 Sep 16:58
    #10

    Ja du lär av detta och ta ansvar för ditt eget skydd i fortsättningen. Du kan inte göra ett skit. Du har inget att säga till om vad gäller abort.

  • Kusin Krakel
    Äldre 28 Sep 19:17
    #11
    Bibbidi skrev 2017-09-28 15:23:19 följande:

    Finns inget du kan göra förutom att använda kondom nästa gång och ta ett beslut ifall du vill vara delaktig i barnets liv eller inte. Förstår om du har panik nu då det är en väldigt stor, oplanerad och livsförändrade nyhet men försök ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.


    Detta. Plus att du säkert kan få kuratorkontakt via MVC om du har behov av att prata igenom dina känslor.
  • Anonym (ff)
    Äldre 30 Sep 01:12
    #12

    hur går det?

  • Äldre 30 Sep 12:21
    #13
    Bibbidi skrev 2017-09-28 15:23:19 följande:
    Finns inget du kan göra förutom att använda kondom nästa gång och ta ett beslut ifall du vill vara delaktig i barnets liv eller inte. Förstår om du har panik nu då det är en väldigt stor, oplanerad och livsförändrade nyhet men försök ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.
    Så är det.
  • Äldre 28 Dec 20:10
    #14

    det finns en bok om detta som jag tror du ska läsa: "den vackraste gåvan" av Pelle Filipsson

  • Äldre 28 Dec 20:15
    #15
    +1

    Om det blir ett barn begär du ett faderskapstest. Om du är far tar du ditt ekonomiska ansvar. Och så bestämmer du dig för om du också vill finnas som förälder i barnets liv eller om du är en liten lort, som Lejonhjärta hade sagt.

    Sen tar du fram din biologibok från mellanstadiet och tar reda på hur barn blir till.

  • Äldre 28 Dec 20:16
    #16

    Oj, halvgammal tråd...

  • Anonym (vem är idiote­n?)
    Äldre 30 Jan 15:46
    #17

    Är det hon som är idioten? 


    Får bara hoppas att hon antingen gör abort, eller att du inte blir en del av barnens liv, för det verkar inte att du är i närheten av mogen för det. 


    Ända anledning att hon kanske är en idiot är för att hon valde att ha sex med dig och din vidrig attityd mot kvinnor!

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 2 Feb 11:26
    #18
    Anonym (Dumma påg!) skrev 2017-09-28 16:07:55 följande:

    Använda kondom så klart, ditt jävla miffo! Ibland får man tänka till, när man har 1 nights ! Det kan bli en unge, om bruden vill ha kvar den. Hon har all rätt till det, eller inte. Och det är INTE bara hennes ansvar! Man är ju 2 om att knulla? Och kan man lita på en 1 night? Och vad är det för religion som tillåter 1 nights, men inte abort? Någon ny?


    Håller med , låter riktigt konstigt. Om det är islam så tillåter den religionen förresten abort , en släkting som är läkare sa att många muslimer gör abort.

    Och om hon är extremt religiös kristen/katolik så borde hon väl inte direkt "få" ha ett inte night stand och skaffa barn utanför äktenskapet?

    Blir så trött på när killar skyller på tjejen och tycker att alla ska tycka synd om dom som blir påtvingade ett barn. Använd kondom eller låt bli att knulla , det är väl inte svårare än så? Annars så får man betala underhåll i 18 år om det nu är värt det för att slippa använda kondom eller spruta utanför.
  • Äldre 2 Feb 11:27
    #19

    men nu kan du väl hålla käften homofob nazist

Svar på tråden Vill inte ha ungen