• Äldre 2 Oct 11:23
    921181 visningar
    1530 svar
    1530
    921181

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 14 Oct 10:35
    #61

    Allt gick superbra men snabbt!

    Hann inte riktigt med just då i allt som skedde med är nu i efterhand mycket nöjd med att allt gick så snabbt!

    Fick en bm som var gammal i gamet och soom var rak och tydlig så det var bara till att lyda

    Sprack lite fram mot klitoris och blev sydd med 3 stygn.

    Det är inte så skönt nu i efterhand men är ju bara till att stå ut

    Mina bröst känns som de ska sprängas och jag tycker det är så mysigt att amma!!!

    Lovas navel luktar skunk och jag hoppas den trillar av inom snar framtid

  • Äldre 14 Oct 10:36
    #62
    erijon skrev 2017-10-12 07:52:50 följande:

    Nu är äntligen 10 av dessa 12 gravkilon borta! Börjar känna mig riktigt smal.. behöver ändå tajta till och gå ner kanske 2-4kilo extra. Men det känns sjukt att det bara "rinner av" eftersom att jag när Edvin var en vecka fortfarande inte hade gått ner ett kilo, iochmed all vätska, infektionen och vad nu som spökade. Nu känns alla kläder så stora och lösa.. kan stänga jackan som för mindre än en vecka sedan fattades säkert en decimeter för att stänga. Höfterna var ju jättebreda och plötsligt är de som vanligt?

    Min sambo blev helt i chock igår över hur snabbt jag smalnat av. Han som var såå skengravid att han typ hade ont i fogarna under sommaren fick börja träna och tänka sig för ordentligt så han gick Ner litegrann.. han har också börjat tappa kilon?! Haha helt otroligt!


    Tänk så häftig kroppen är!!!
  • Äldre 16 Oct 15:49
    #63
    Euphoria85 skrev 2017-10-14 10:35:59 följande:

    Allt gick superbra men snabbt!

    Hann inte riktigt med just då i allt som skedde med är nu i efterhand mycket nöjd med att allt gick så snabbt!

    Fick en bm som var gammal i gamet och soom var rak och tydlig så det var bara till att lyda

    Sprack lite fram mot klitoris och blev sydd med 3 stygn.

    Det är inte så skönt nu i efterhand men är ju bara till att stå ut

    Mina bröst känns som de ska sprängas och jag tycker det är så mysigt att amma!!!

    Lovas navel luktar skunk och jag hoppas den trillar av inom snar framtid


    Hur mår du idag?

    Ja fy naveln luktade ju fruktansvärt illa, det hade jag helt förträngt.

    Charlie hade knappt bajsat sen i fredags så igår googlade jag förstoppad. Precis som jag hade för mig är det inga konstigheter med ammande bebisar som bajsar sällan.

    Men så kom blöjan from hell Han satt i babysittern och det var bajs överallt...öööverallt
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Oct 09:08
    #64

    Hur funkar amningen för er (om ni ammar)? Min funkar kanon viktmässigt på lilleman. Älskar att amma, det är så mysigt! Men jag har fått som sprickor IGEN! Det gör såå ont.. så ont att jag inatt vid 4 gick upp och pumpade lite och gav i flaska. Har på båda bröstvårtorna och vet knappt var jag ska ta vägen när han tar tag och börjar suga..

    Vill verkligen inte sluta amma men just nu känns det som att jag inte ha något val? Det är så djupt (blöder inte.) och verkar inte vilja läka. Använt purelan och mam-kompresser konstant. Läste i efterhand att brösten ska vara torra mellan amningarna.. Attans. Så nu har jag säkert förvärrat det!

    Försökt luftat, smort med bröstmjölk som LitenBlomma. Bla tipsa om. Och det kändes bättre.. efter en dag. Men amningsinläggen fastna tillochmed på ena bröstet. Fyyy vad ont. :( ska ta detta på Bvc imorgon.

    Är noga med att Edvin tar ett stort och bra tag.. men han kanske gör fel ändå?

  • Äldre 17 Oct 09:55
    #65
    erijon skrev 2017-10-17 09:08:03 följande:

    Hur funkar amningen för er (om ni ammar)? Min funkar kanon viktmässigt på lilleman. Älskar att amma, det är så mysigt! Men jag har fått som sprickor IGEN! Det gör såå ont.. så ont att jag inatt vid 4 gick upp och pumpade lite och gav i flaska. Har på båda bröstvårtorna och vet knappt var jag ska ta vägen när han tar tag och börjar suga..

    Vill verkligen inte sluta amma men just nu känns det som att jag inte ha något val? Det är så djupt (blöder inte.) och verkar inte vilja läka. Använt purelan och mam-kompresser konstant. Läste i efterhand att brösten ska vara torra mellan amningarna.. Attans. Så nu har jag säkert förvärrat det!

    Försökt luftat, smort med bröstmjölk som LitenBlomma. Bla tipsa om. Och det kändes bättre.. efter en dag. Men amningsinläggen fastna tillochmed på ena bröstet. Fyyy vad ont. :( ska ta detta på Bvc imorgon.

    Är noga med att Edvin tar ett stort och bra tag.. men han kanske gör fel ändå?


    Det ända som funkade för mig när jag hade så ont, va amningsnapp. Hade det med första barnet hela tiden när jag ammade.
  • Äldre 17 Oct 10:13
    #66
    BFoktober2017 skrev 2017-10-17 09:55:22 följande:
    Det ända som funkade för mig när jag hade så ont, va amningsnapp. Hade det med första barnet hela tiden när jag ammade.
    Det hade jag också hela tiden, från start med första barnet. Tyckte det förstörde och han lärde sig aldrig rätt grepp. Men kanske ska köpa en ändå.. så såren får läka! Hoppas att bebis sen minns hur han ska ta tag. Kanske inte behöver ha nappen på varje gång?

    Läker såren då? Eller gör det bara mindre ont att amma? Är så desperat efter tips då jag verkligen vill fortsätta amma. Vill inte ge upp!
  • Äldre 17 Oct 10:25
    #67

    Om vårtan fastnar på amningsinlägget behöver du ha på mer Purelan eller skippa inläggen medan det är sårigt. Lufta, gå utan bh och bara ett linne? Testa amningsnapp medan det läker. Jätteknöliga och stora men vad gör man inte när det gör så fruktansvärt ont... Det vore ju synd att sluta amma, det går ju troligtvis över snart. Usch din stackare, jag vet hur det är


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Oct 10:27
    #68

    Ta på Xylocain på vårtan, det bedövar.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Oct 11:21
    #69
    LitenBlomma skrev 2017-10-17 10:25:42 följande:

    Om vårtan fastnar på amningsinlägget behöver du ha på mer Purelan eller skippa inläggen medan det är sårigt. Lufta, gå utan bh och bara ett linne? Testa amningsnapp medan det läker. Jätteknöliga och stora men vad gör man inte när det gör så fruktansvärt ont... Det vore ju synd att sluta amma, det går ju troligtvis över snart. Usch din stackare, jag vet hur det är


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Men då är ju inte vårtan torr? Därför jag slutade ha massa purelan!

    Ska se till att köpa amningsnapp ikväll när sambon kommer hem. Xylocain finns det på Apoteket? I tub eller vadå? Är det inte "farligt" om bebis får i munnen?
  • Äldre 17 Oct 11:22
    #70

    [quote=78107749][quote-nick]erijon skrev 2017-10-17 10:13:19 följande:[/quote-nick]Det hade jag också hela tiden, från start med första barnet. Tyckte det förstörde och han lärde sig aldrig rätt grepp. Men kanske ska köpa en ändå.. så såren får läka! Hoppas att bebis sen minns hur han ska ta tag. Kanske inte behöver ha nappen på varje gång?

    Läker såren då? Eller gör det bara mindre ont att amma? Är så desperat efter tips då jag verkligen vill fortsätta amma. Vill inte ge upp![/quote

    På mig läkte det eftersom hon inte sög direkt på vårtan, och ja, det gjorde inte alls lika ont. Nä lite kanske det förstörde, men jag kände iaf att jag kunde fortsätta amma som jag ville.

    Men du ska ju inte lida och ha så ont varje gång du ska amma, det är ju fruktansvärt. Och som du säger, du kanske inte behöver den varje gång.

    Hoppas det löser sig

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här