• Äldre 2 Oct 11:23
    921106 visningar
    1530 svar
    1530
    921106

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 21 Oct 10:55
    erijon skrev 2017-10-21 10:07:42 följande:

    Ja så är Edvin också.. han var mest vaken fram till 7 då åt han och somnade på mig till 8,30.

    Hur orkar han? Inte många minuter sömn för honom.. snart vagnpromenad så han somnar. Jag är så borta av trötthet att jag är arg. Känner mig typ deprimerad idag. Usch.. hoppas på bättre natt inatt.

    Glädjer mig åt att brösten inte gör lika ont att amma med iallafall!! Något positivt :)


    Skicka ut mannen med vagnen så du får sova. Skönt att brösten mår bättre!
  • Äldre 22 Oct 08:46
    erijon skrev 2017-10-21 10:07:42 följande:

    Hur orkar han? Inte många minuter sömn för honom.. snart vagnpromenad så han somnar. Jag är så borta av trötthet att jag är arg. Känner mig typ deprimerad idag. Usch.. hoppas på bättre natt inatt.


    Ja, bebisarna brukar vara rätt bra på att lösa det där med sömn för sig själva. Värre är det för oss stackars föräldrar... Anar vad som väntar mig om några veckor. Här är bebis bara tre dygn och gör inte mycket mer än äter och sover än.
  • Äldre 22 Oct 19:57

    Nu har vi äntligen fått komma hem, efter en vecka på sjukhus. Åh så skönt att få promenera hem i höstsolen efter att ha varit instängd så länge! Sambon fick inte stanna över natten utan har fått åka fram och tillbaka. Nu är han är så klart överlycklig och står och lagar välkomstmiddag :)

    Ilse var ju som väntat liten när hon föddes och tappade som alla bebisar lite i vikt, men har redan passerat födslovikten! Amningen går över förväntan. Här är de ganska snabba på att ge ersättning, och jag är glad att brösten än så länge räcker gott och väl. Visst har jag monsterbröst som spänner men jag tycker inte själva amningen gör så ont. Ska dock pröva att pumpa ikväll, så att sambon kan hjälpa till med matningen med. I dagsläget tar han hand om blöjbytena och vill gärna byta roll ;)

    Känns overkligt och helt fantastiskt att ha henne hemma. Har gråtit en skvätt av lycka båda två. Eller om det är för att vi är helt slut. Ilse verkar ha en varannandagsrytm där hon antingen är pigg på dagen för att sen sova bra, alt sover på dagen och är tokpigg hela natten. Denna natt var "lätt" så jag bävar lite.

  • Äldre 22 Oct 20:42

    Charlie hade också en varannan dag variant, sova vs vaken och äta. Sen sov han 3 nätter och så började smärtan i högra bröstet igen, jag har känt mig sjuk och febrig i flera dagar.

    Han är 5v imorgon och sover mest med små korta vakenperioder. Fått lite mer ögonkontakt och några leenden. Han är starkare i nacken. Avskyr att ligga själv, vill bara ha närhet. Sjalen funkar, tack och lov, annars hade jag aldrig fått nåt gjort.

    Avslaget är i stort sett slut men vågar inte sluta med binda. Ibland kommer det en skvätt, oftast när jag fött på mig lite mer. Jag duschar varje dag och har gjort det sen han föddes, ska bli skönt när avslaget är över helt. Svettningarna på natten har minskat.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 23 Oct 09:40
    LitenBlomma skrev 2017-10-22 20:42:07 följande:

    Charlie hade också en varannan dag variant, sova vs vaken och äta. Sen sov han 3 nätter och så började smärtan i högra bröstet igen, jag har känt mig sjuk och febrig i flera dagar.

    Han är 5v imorgon och sover mest med små korta vakenperioder. Fått lite mer ögonkontakt och några leenden. Han är starkare i nacken. Avskyr att ligga själv, vill bara ha närhet. Sjalen funkar, tack och lov, annars hade jag aldrig fått nåt gjort.

    Avslaget är i stort sett slut men vågar inte sluta med binda. Ibland kommer det en skvätt, oftast när jag fött på mig lite mer. Jag duschar varje dag och har gjort det sen han föddes, ska bli skönt när avslaget är över helt. Svettningarna på natten har minskat.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Allting är precis likadant här.. fast Edvin är 4 veckor imorgon. Han verkar precis gått in i första utvecklingsfasen.

    Mity avslag försvann efter 2-2,5 veckor efter förlossningen. Använt trosskydd sedan dess. För vissa daga, ibland så kommer det lite färgade flytningar.

    Verkar ha fått svampinfektion i brösten också.. så nu ska jag köpa diflucan.. hoppas på förbättring!????
  • Äldre 23 Oct 10:42

    Precis vad jag satt och googlade igår kväll. Om det sticker och bränner i brösten och vårtan är det svamp/torsk då?


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 23 Oct 11:05
    LitenBlomma skrev 2017-10-23 10:42:09 följande:

    Precis vad jag satt och googlade igår kväll. Om det sticker och bränner i brösten och vårtan är det svamp/torsk då?


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Ja jag har förstått det så.. för mig bränner/ilar/strålar det i HELA bröstet. Alltså inuti, framförallt efter amning och lite mellan amningarna. Bvc trodde på svamp. Har ju sprickor/sår som inge läker heller...

    Åt ju massor av antibiotika också, vimlet ofta ger svamp.. så hoppas det hjälper nu så jag kan amma utan smärta! Så frustrerande att inget bara kan flyta på.

    Prata med dig Bvc. Fått mycostatin utskrivet åt Edvin då jah upptäckt en liten vit beläggning långt in på tungan som då förmodligen är torsk. Inte konstigt mina besvär inte går över med daktarsalvan om Edvin har svamp i munnen.. då återkommer det ju hela tiden! Trodde Bvc hade bättre koll. Fick liksom föreslå behandling av honom själv litegrann.
  • Äldre 23 Oct 12:44

    Så roligt att höra om alla bebisar! Beräknad om 3 dagar men tror att jag kommer att gå långt övertid med den här grabben. Så otroligt påfrestande :(

  • Äldre 24 Oct 08:15

    Har tyckt att det mesta varit ganska lätt efter förlossningen hittills, men igår när mannen var tvungen att jobba och jag skulle fixa med alla tre barnen märkte jag att det blev lite mycket. Är fortfarande lite svullen och öm i ljumskarna och har inte börjat svettas på nätterna heller, så känns inte helt som att kroppen ställt om från gravidläge.

    Hade en dag med extremt svullna bröst, men det var nog mer stas än stockning när mjölken rann till. Imorgon ska vi in på extra viktkontroll på BB då liten hade tappat ganska mycket i vikt då vi var där dag tre. Det är väldigt vanligt hos stora bebisar som behöver mer energi än den lite mindre modellen. Antagligen därför han bara äter och sover. Inte mycket vakentid här inte...

  • Äldre 24 Oct 08:18
    LitenBlomma skrev 2017-10-23 10:42:09 följande:

    Precis vad jag satt och googlade igår kväll. Om det sticker och bränner i brösten och vårtan är det svamp/torsk då?


    Det låter så. Hade det med barn två. Jag hade inga symtom, men bvc såg det på vit beläggning på bebis tunga.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här