• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • BFoktober2017

    Halloj! Måste fråga er, har fått ont i brösten. Amningen är igång, har inga såriga bröstvårtor. Men det gör ont när hon börja äta, när hon suger på bröstet. Dom är lite knöliga, och så känns det som att det fylls på i dom.

    Även ont när hon ätit från brösten, så dom är inte fulla. Va tror ni?

  • Linnnn

    Hurra! Först natten utan bajs och blöjbyten. Hade lite svårt att somna om efter första amningen eftersom han hittills alltid bajsat då, men jag fick ligga kvar i sängen och inget blöjbyte förrän kl 7. Kan ha att göra med att jag fick hoppa undan vid blöjbyte kl 20 och att det sprutade ner på golvet istället...

  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-11-05 20:11:52 följande:

    Halloj! Måste fråga er, har fått ont i brösten. Amningen är igång, har inga såriga bröstvårtor. Men det gör ont när hon börja äta, när hon suger på bröstet. Dom är lite knöliga, och så känns det som att det fylls på i dom.

    Även ont när hon ätit från brösten, så dom är inte fulla. Va tror ni?


    Hur ont har du? Jag har inte heller haft problem med såriga bröstvårtor, men det gör ofta ont i början när mjölken börjar rinna och av och till känns det ena eller andra bröstet ömt. Knöliga blir de så fort han drar ut på ätningen lite längre. Har nog bara tänkt att det hör till så här i början..?
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-11-06 07:34:45 följande:

    Hur ont har du? Jag har inte heller haft problem med såriga bröstvårtor, men det gör ofta ont i början när mjölken börjar rinna och av och till känns det ena eller andra bröstet ömt. Knöliga blir de så fort han drar ut på ätningen lite längre. Har nog bara tänkt att det hör till så här i början..?


    Idag känns det faktiskt bättre. Dom kändes ömma, lite huggande känsla när hon börjar äta. Men det är väl säkert såhär i början.. minns inte riktigt hur det va.

    Skönt att slippa bajs på natten.. men tjej har bara bajast 1 gång än så länge hemma. 2 ggr på BB.

    Men det dra väl säkert igång snart.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-11-06 07:55:07 följande:

    Idag känns det faktiskt bättre. Dom kändes ömma, lite huggande känsla när hon börjar äta. Men det är väl säkert såhär i början.. minns inte riktigt hur det va.

    Skönt att slippa bajs på natten.. men tjej har bara bajast 1 gång än så länge hemma. 2 ggr på BB.

    Men det dra väl säkert igång snart.


    Ja, jag hade ett minne av att det mest var mysigt att amma. Har nog förträngt en del...

    Jag byter nog sex bajsblöjor per dygn..., men som sagt, ingen inatt
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-11-06 07:25:53 följande:

    Hurra! Först natten utan bajs och blöjbyten. Hade lite svårt att somna om efter första amningen eftersom han hittills alltid bajsat då, men jag fick ligga kvar i sängen och inget blöjbyte förrän kl 7. Kan ha att göra med att jag fick hoppa undan vid blöjbyte kl 20 och att det sprutade ner på golvet istället...


    Vad skönt! Bajsblöjor kräver lite mer fokus och lyse sen kan det ta längre tid att somna om. Vi har fått en som inte kräks och bajsar sällan, det kan gå 3-4 dagar emellan. Så när det kommer är det bajs upp till nacken.

    Det verkar vara många med ömma och knöliga bröst. Vad är inom gränsen och normalt? Har man feber är det ju ett tecken på att något är tokigt.

    Jag har inte sökt än. Feber är borta men knölarna är fortfarande kvar men mindre.

    Igår var Charlie vaken nästan hela dagen, han sover annars väldigt mycket och har bara korta vakenperioder. Var lite gnällig och pruttig på kvällen men sov sen gott under natten.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-11-05 11:25:19 följande:

    Ja, riktigt jobbigt. Inte mycket att njuta av liksom. Feber har jag fått också.. 38-38,2 bara men ändå. Det är ingen biverkning av antibiotika.

    Problemet är att denna bakterie kan "hoppa" tydligen, och därmed syns den bara ibland på prover. Man kan lämna flera prov som är utan bakterien och på nästa syns den.

    BB har lovat att ringa upp, hon skulle prata med en sköterska (pratade med barnmorska) och eventuellt läkare. Sen ringa upp.

    Hoppas innerligt att dem ringer upp snart, att det inte är den dumma bakterien och att alla problem försvinner när jag slutar med antibiotika!


    Hur går det?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-11-06 08:58:10 följande:
    Hur går det?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Läkare på BB sa åt mig att bryta kuren. Gjort! Åt 8 dagar. 10e dagen var bara en tablett dessutom.

    Nu bör magen bli bättre inom några dagar tycker dem, oavsett clostridium eller inte. Det är tydligen vanligaste sättet att bli av med det. Att sluta med antibiotika!
    Jag har så vidrigt ont i magen, alla 3 barn hemma för jag kommer inte iväg att lämna dem. Samtidigt orkar jag knappt ha dem hemma iochmed att det innebär endel tillsägelser (killar 5 och 6 år. Bråkar och tjafsar lite ibland. Min sexåring är också extremt härjig ibland, typ idag. Han ser verkligen sin chans när jag är deckad. Hade han vart själv utan femåringen hade det funkat rätt bra.)

    Febern kan också vara vanligt virus, man blir ner mottaglig när man gå på kur och dessutom är det sådana tiden. Speciellt med både dagis och skolbarn!

    Orkar ingenting. Bäddat mysigt i sängen för mig och bebis. Han ligger bredvid och sprattlar/sover ibland när han inte äter. Såhär gjorde vi igår med.
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-11-06 09:49:05 följande:

    Läkare på BB sa åt mig att bryta kuren. Gjort! Åt 8 dagar. 10e dagen var bara en tablett dessutom.

    Nu bör magen bli bättre inom några dagar tycker dem, oavsett clostridium eller inte. Det är tydligen vanligaste sättet att bli av med det. Att sluta med antibiotika!

    Jag har så vidrigt ont i magen, alla 3 barn hemma för jag kommer inte iväg att lämna dem. Samtidigt orkar jag knappt ha dem hemma iochmed att det innebär endel tillsägelser (killar 5 och 6 år. Bråkar och tjafsar lite ibland. Min sexåring är också extremt härjig ibland, typ idag. Han ser verkligen sin chans när jag är deckad. Hade han vart själv utan femåringen hade det funkat rätt bra.)

    Febern kan också vara vanligt virus, man blir ner mottaglig när man gå på kur och dessutom är det sådana tiden. Speciellt med både dagis och skolbarn!

    Orkar ingenting. Bäddat mysigt i sängen för mig och bebis. Han ligger bredvid och sprattlar/sover ibland när han inte äter. Såhär gjorde vi igår med.


    Hoppas verkligen att det ger med sig nu. Fy för att vara så dålig och dessutom ha barnen hemma. De kan ta fram sina värsta sidor just när man inte orkar. Jag brukar släppa på alla regler, fram med surfplattor, tv-spel, hyra film och chips.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma

    Charlie ska få en Bumbo i julklapp av sin mormor. Ett tips! Superbra att ha i duschen eller på matstolen.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här