• Äldre 2 Oct 11:23
    921212 visningar
    1530 svar
    1530
    921212

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 7 Nov 20:11
    Trolltrio skrev 2017-11-07 19:00:12 följande:
    Vi fick också Babygym idag! Dock vägrade min fis att ligga på mage och lyckades hamna på rygg hela tiden.

    Erijon - ja det låter som Höstblåsor, det kan man få hög feber av. Kan inte din partner vabba om du sjukskriver dig? Du behöver vila!

    Min skrutt är sex veckor nu. Väldigt snål med leenden, nåt om dagen.bara. Äter ungefär varannan timme, kanske nåt längre pass på natten.
    Hur menar du med sjukskriver mig? Vem ska han vabba? Man får väl inte vabba bebis före 8mån tror jag. Men annars får han väl ta semester eller vabba någon av de andra, min son har ju säkert höstblåsor då och hans ont i magen.. så det borde ju funka. Dock är hans jobb så sjukt oförstående och sura. I samma sms aom de gratulerade till att han blivit pappa frågade chefen exakt när han bar tillbaka och försäkrade sig om att det absolut inte kunde flyttas på.

    Jah hann ju bli inlagd IGEN som ni kanske minns.. skitroliga 10 pappadagar. Eller skitroliga sex veckor vi haft över huvudtaget. Bara elände. Vill inte kräva att han är hemma imorgon.. men samtidigt känner jag mig tvungen. NÄR ska jag annars bli frisk? Kan inte proppa i mig mer alvedon och Ipren för att skjutsa och hämta osv. Jag varken orkar eller håller för det.

    Mitt magont får mig att fundera över ett besök på akuten. Magen är synligt uppsvälld nu också. Men är rädd att bli inlagd. Vad händer med Edvin då? Han får ju inte (och jag vill inte ha honom bland massa sjukhusbaciller) vara med mig inlagd på någon avdelning ner än BB/gyn. Jag ammar ju liksom.. så därför blir det inget. Samtidigt blir jag så jäkla rädd, VAD är det nu då?
  • Äldre 7 Nov 23:37
    erijon skrev 2017-11-07 20:11:28 följande:

    Hur menar du med sjukskriver mig? Vem ska han vabba? Man får väl inte vabba bebis före 8mån tror jag. Men annars får han väl ta semester eller vabba någon av de andra, min son har ju säkert höstblåsor då och hans ont i magen.. så det borde ju funka. Dock är hans jobb så sjukt oförstående och sura. I samma sms aom de gratulerade till att han blivit pappa frågade chefen exakt när han bar tillbaka och försäkrade sig om att det absolut inte kunde flyttas på.

    Jah hann ju bli inlagd IGEN som ni kanske minns.. skitroliga 10 pappadagar. Eller skitroliga sex veckor vi haft över huvudtaget. Bara elände. Vill inte kräva att han är hemma imorgon.. men samtidigt känner jag mig tvungen. NÄR ska jag annars bli frisk? Kan inte proppa i mig mer alvedon och Ipren för att skjutsa och hämta osv. Jag varken orkar eller håller för det.

    Mitt magont får mig att fundera över ett besök på akuten. Magen är synligt uppsvälld nu också. Men är rädd att bli inlagd. Vad händer med Edvin då? Han får ju inte (och jag vill inte ha honom bland massa sjukhusbaciller) vara med mig inlagd på någon avdelning ner än BB/gyn. Jag ammar ju liksom.. så därför blir det inget. Samtidigt blir jag så jäkla rädd, VAD är det nu då?


    Om du sjukskriver dig kan han vabba det andra sjuka barnet, alternativt ta fp på Edvin. Strunt i jobbet, du måste få bli frisk!

    Låter verkligen inte bra med din mage! Tycker absolut di ska ringa rådgivning!
  • Äldre 8 Nov 05:16
    Trolltrio skrev 2017-11-07 23:37:23 följande:
    Om du sjukskriver dig kan han vabba det andra sjuka barnet, alternativt ta fp på Edvin. Strunt i jobbet, du måste få bli frisk!

    Låter verkligen inte bra med din mage! Tycker absolut di ska ringa rådgivning!
    Ringt 1177 och ska ringa VC såfort dem öppnar.

    Nu är mellersta killen inte min son så han måste få vabba honom eftersom jag är sjuk? Inte ens FK kan kräva att JAG ska ha 3 barn ensam med 39 graders feber och något riktigt fel med magen. Sambon blir hemma idag. Nu står jag inte ut längre.
  • Äldre 8 Nov 08:47
    erijon skrev 2017-11-08 05:16:07 följande:

    Ringt 1177 och ska ringa VC såfort dem öppnar.

    Nu är mellersta killen inte min son så han måste få vabba honom eftersom jag är sjuk? Inte ens FK kan kräva att JAG ska ha 3 barn ensam med 39 graders feber och något riktigt fel med magen. Sambon blir hemma idag. Nu står jag inte ut längre.


    Bra beslut. Någonstans går ju gränsen för vad man mäktar med.

    Hoppas att du får svar idag. Ang. blåsorna så har vi aldrig haft men jag har hört att de cirkulerar nu.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 08:52
    Musetti skrev 2017-11-07 18:30:23 följande:

    Idag var vi och tog passbilder så att vi kan åka till Sverige i januari. Det var lättare sagt än gjort! Ilse är tre veckor nu och fortfarande så liten att hon inte kunde sitta i den babystol de hade hos fotografen. En kompis som var med hade sin tvåveckors kille med och för honom gick det bra... Fick sitta under stolen och liksom fösa upp Ilse mot väggen, med resultat att hon fick en massa dubbelhakor helt plötsligt. Men hemskt söt bild tillslut. Hon är bara fransk medborgare för tillfället, svenskt medborgarskap får vi ansöka om när vi är tillbaka i Stockholm.

    Kaskadkräkandet fortsätter men har märkt att det sammanfallit med att jag ätit rå lök, så det ska jag sluta med. I övrigt sover hon fortsatt långa nätter, inatt mellan midnatt och halv sex, natten innan mellan två och halv åtta. Och så bajsar hon inte när hon sover heller. Dagtid är hon dock så klart väldigt hungrig, och klistrar sig fast vid mig om vi inte har någon aktivitet. Bärsjalen är en riktig räddare.

    Angående jobb så har jag 1200 olästa mejl ser jag just nu... Usch dåligt samvete men samtidigt kommer jag ju inte gå tillbaka dit. Hade några kollegor på besök förra veckan och allt verkar vara som vanligt, dvs mindre kaos ;)


    Jag kan tänka mig att det blev ett jättegulligt foto med alla hakorna.

    Men OJ, 1200 mail, vad jobbar du som?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 08:57
    Trolltrio skrev 2017-11-07 19:00:12 följande:

    Vi fick också Babygym idag! Dock vägrade min fis att ligga på mage och lyckades hamna på rygg hela tiden.

    Erijon - ja det låter som Höstblåsor, det kan man få hög feber av. Kan inte din partner vabba om du sjukskriver dig? Du behöver vila!

    Min skrutt är sex veckor nu. Väldigt snål med leenden, nåt om dagen.bara. Äter ungefär varannan timme, kanske nåt längre pass på natten.


    Härligt när de ger respons. Charlie är nu 7 veckor och har bara de senaste dagarna börjat bjuda på fler leenden. Han äter fortfarande ofta men har börjat vara vaken längre stunder. Inte bajsat på 1 vecka. Men riktigt otrevliga fisar.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 09:04
    LitenBlomma skrev 2017-11-08 08:52:57 följande:

    Jag kan tänka mig att det blev ett jättegulligt foto med alla hakorna.

    Men OJ, 1200 mail, vad jobbar du som?


    Jag är jurist på en stor internationell organisation, så det blir en hel del del mejlande :)

    I natt vaknade jag i en enorm pöl av bröstmjölk och brösten gör jätteont. Så klart att det är för att hon inte äter på natten. Tvättmaskinen går varm här hemma. Vad gör ni mot läckage och bröstvärk? Fick ett tips om homeopati men är väldigt skeptisk till att det skulle funka.
  • Äldre 8 Nov 10:05
    Musetti skrev 2017-11-08 09:04:23 följande:

    Jag är jurist på en stor internationell organisation, så det blir en hel del del mejlande :)

    I natt vaknade jag i en enorm pöl av bröstmjölk och brösten gör jätteont. Så klart att det är för att hon inte äter på natten. Tvättmaskinen går varm här hemma. Vad gör ni mot läckage och bröstvärk? Fick ett tips om homeopati men är väldigt skeptisk till att det skulle funka.


    Jag sover med en mjuk amningsbh från Boob. (Har köpt 6st) Jag har haft pappersilägg, engångs, med de andra barnen. Denna gången köpte jag tvättbara ekologiska med fleece från Imse Vimse. Superbra, aldrig läckt och framförallt, de sitter på plats!

    Mot bröstvärk...värme! Värmekudde och dusch och amma amma amma.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 14:30

    Jag jobbar inom vården så mig låter dom vara. Men har haft en jobbarkompis på besök idag som har berätta lite vad som händer på jobbet, men det gör inget, jag vill gärna veta visa saker.

    Men jag hade inte uppskattat att bli kontaktad när jag är hemma om jag hade haft ett annat jobb.

    Vad jobbigt för dig erijon, hoppas du blir bättre snart.

    Men vad min tjej sover, hade typ glömt bort det.. men är vaken mer på kvällen, fast då med lite magont.

    Sover även bra om nätterna. Men jag önskade lite mera vaken tid. Hon gillar närhet och vill gärna ligga på mig.

    Äter mycket och spyr mycket.

    Vart är babygymet ifrån? Såg skoj ut.

  • Äldre 8 Nov 14:43

    Min förlossningsberättelse:

    29 oktober

    Vaknade runt fyra för att kissa, kände då av mensliknade smärta.

    Somnade om och vaknade vid halv sju, låg kvar i sängen och kände att jag fick ont. Försökte klocka, men det va ganska oregelbundet mellan smärtan. Vid åtta gick jag ner och skulle fixa frukost, då fick jag mer ont och försökte klocka igen, en del värkar va tättare än andra. Och ibland kändes det nästan som att det avtog. Men iaf när så bestämde vi oss för att åka in till BB, så klockan 11 åkte vi o lämnade barnen och då åkte vi iväg. Jag tänkte mest att jag ville åka in för en bedömning, och trodde nästan att vi skulle få åka hem igen. (Inskriven kl 12, och jag var öppen 3 cm.

    Fick ett rum, byte om o la mig i sängen. Började med lustgas i väntan på eda. Va så skönt när edan började värka.

    När jag va öppen 7 cm tog dom vattnet (har jag för mig) och efter det satte värkarna igång rejält.. aj så ont.

    Krystvärkar från 17:30 och 17:57 föddes hon.

    Jag tycker att det va en bra förlossning, inte för snabbt o inte för lång tid heller. Stannade över natten och åkte hem dagen efter vid lunch.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här