• Äldre 2 Oct 11:23
    921138 visningar
    1530 svar
    1530
    921138

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 17 Dec 09:18

    Jag har så mycket frågor, så här kommer en till!

    Vad använder ni för blöjor och vilken storlek (vad väger era barn?)

    Edvin använder just nu libero comfort steg 3, och väger va 6,5kg MEN de känns för små. Pampers steg 3 sitter och passar bra, men är lite emot Pampers pga lotion som finns i.

    Testat Lidls egna, eftersom de var kanon när jag provade på stora sonen (då var han dock 2 år och skulle sluta med blöjor) men de höll inte måttet vid bajs alla gånger.

    Känns så tråkigt att köpa ?nya? märken osv så gillar man dem inte. Blöjor är så pass dyrt att vi inte vill kasta om de inte duger för oss. Känner dock ingen med såhär små blöjor.

    Kanske kan testa libero comfort steg 4. ? Rädd att de blir för stora istället, för dem är ju från 7kg.

  • Äldre 17 Dec 10:33

    Vägde runt 6,5 sist och vi har libero Touch 3. Bäst på mitt barn men det är ju så olika hur de är i kroppen. Han har tjocka lår med veck.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Dec 11:22
    LitenBlomma skrev 2017-12-17 10:33:10 följande:

    Vägde runt 6,5 sist och vi har libero Touch 3. Bäst på mitt barn men det är ju så olika hur de är i kroppen. Han har tjocka lår med veck.


    Okej! Ja alltså edvins lår är också tjocka med veck, inte provat touch sedan steg 2 eftersom jag inte märkte något som var bättre än vanliga libero. Dessutom MYCKET dyrare. Tyckets Edvin är så bred att blöjorna blir aå korta oå mage/rygg. Förför läcker det ofta ut bajs.. lagom kul och fräscht. Kanske beror på hand längd också, han är nog dock bara drygt 60cm lång.
  • Äldre 17 Dec 17:43
    erijon skrev 2017-12-17 11:22:54 följande:

    Okej! Ja alltså edvins lår är också tjocka med veck, inte provat touch sedan steg 2 eftersom jag inte märkte något som var bättre än vanliga libero. Dessutom MYCKET dyrare. Tyckets Edvin är så bred att blöjorna blir aå korta oå mage/rygg. Förför läcker det ofta ut bajs.. lagom kul och fräscht. Kanske beror på hand längd också, han är nog dock bara drygt 60cm lång.


    Ursäkta alla stavfel, i telefonen så blir det ofta att man skriver ?ur bild? och måste scrolla ned för att se sin egen text. Glömde rätta mig själv.
  • Äldre 17 Dec 18:56

    Mannen köpte 4 paket libero touch stl 3 för några veckor sedan... Han ville förstås bara vara gullig, men blöjorna är ju för små nu. Har nog lite mer än ett halvt paket kvar, så snart får jag byta till stl 4. Tror jag slipper läckage då. Jag har inte direkt märkt någon skillnad på liberos olika blöjorsorter förutom att touch är lite tunnare. Vid senaste bvc-besöket var "liten" 62 cm och vägde knappt 7 kg.

  • Äldre 17 Dec 19:11

    Jag hade ju tänkt börja jobba om bara någon månad, men jag pratade med löneavdelningen förra veckan och då visade det sig att jag kommer att få mindre betalt från jobbet om jag jobbar 20% än om jag är hemma. Känns väldigt konstigt, men föräldralönen försvinner och tillägget minskar ju. Få se om vi kan komma överens om något, annars får nog jobbstarten vänta lite till.

  • Äldre 17 Dec 21:36

    Mycket märkligt om man ska få mindre betalt när man jobbar. Reglerna borde ju istället vara så att gynna de som kommer tillbaka tidigare på mindre procent.

    Jag blev erbjuden jobb från januari men tackade nej, känns lite tidigt. Min man kan dessutom inte ta pappaledighet så lätt. Nu tar han fre-sön för näst minsta barnet. Då brukar även 6 åringen vara hemma från förskoleklassen och så hittar de på nåt roligt som simhallen eller lekland.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Dec 21:40

    Legat nerbäddad hela dagen med feber, ont i magen, illamående och i sidorna bak på ryggen.

    Min mamma var hos oss vid namngivelsen och sen åkte hon på en parasit i magen. Jag hoppas att hon fick det efteråt och att det inte är det jag har.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 18 Dec 07:33
    LitenBlomma skrev 2017-12-17 21:40:10 följande:

    Legat nerbäddad hela dagen med feber, ont i magen, illamående och i sidorna bak på ryggen.

    Min mamma var hos oss vid namngivelsen och sen åkte hon på en parasit i magen. Jag hoppas att hon fick det efteråt och att det inte är det jag har.


    Stackare! Hoppas inte det är parasiten du har.får man fråga vad det är för parasit?

    Min mage är alltid krånglig och inte riktigt i form ÄN efter att jag åkte på clostridium efter antibiotikabehandlingarna.

    Edvin vaknade 6.20, låg och sprattlade i sin säng så han fick komma till mig 6.30. Vi låg kvar och bara myste till kl 7 då klockan ringde (dags för dem stora att vakna.) hade taklampan tänd med olika färger på svagt ljus, den älskar Edvin. Han låg oxh pratade och kollade alla färgerna i 30 min. Först nu visade han tecken på hunger. Trots att han åt sist 03.30 :)
  • Äldre 18 Dec 13:54

    Cryptosporidium.

    Jag och stora flickan fick tid nu i eftermiddag. Hon låg inlagd ett par dagar i förra veckan för ont i magen, misstänkt blindtarm. Vi har båda haft ont i magen och mått illa i ung 2 v.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här