• Äldre 2 Oct 11:23
    921639 visningar
    1530 svar
    1530
    921639

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 9 Jan 18:20

    Under jullovet har jag inte fått till någon träning, men har varit ute och gått mycket. Blev lite chockad över att jag gått ner 3 kg till över jul och nyår. Vågar knappt tänka på hur smal du måste vara Litenblomma. Kan du äta vanlig mat nu åtminstone?

    J äter också ofta dagtid, men oftast väldigt sällan på natten, så jag antar att han har lite att ta igen Däremot tar det inte många minuter att äta, så jag har inga bra tips för magont. Jag byter nog i snitt tre rejäla bajsblöjor per dygn - otroligt att det kan vara så olika.

    Han är väldigt stadig och håller jag i händerna kan jag dra honom från liggande till stående, men han gör absolut inga försök att vända på sig.

    Har inte tänkt så mycket kring mat. Antar att han får börja provsmaka då han visar intresse. Gissar på att det kommer att hända innan 6 månader, men det är ju svårt att veta vad han kommer att tycka om det.

  • Äldre 9 Jan 22:33

    Vi har ingen våg men jag tror inte att jag har gått ned så mycket. Har försökt äta så mycket energirik mat jag kunnat och så har jag inte rört på mig. Jag äter lite middag men får hemskt magknip och illamående.

    Men nu hoppas jag att det är sista veckan.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 9 Jan 23:00

    Linnnn: Har för mig att jag hade 130 senast så det ska ju va bra. Tror nästan det är hormonerna som far upp och ner, hoppas de stabiliserar sig snart.

    Jag har inte lyckats bli av med det sötsug jag fick under graviditeten. Vanligtvis har jag ganska bra karaktär, men den är som bortblåst :( jag har inte lyckats gå ner så mycket som jag vill och jag har fortfarande en hel del vätska i kroppen. Tar ganska långa promenader flera gånger i veckan men det verkar inte hjälpa..

    Jobbigt med magen LitenBlomma, hoppas verkligen det ger med sig snart!

  • Äldre 10 Jan 08:37

    Hoppas verkligen du blir bra nu Litenblomma, låter som ett riktigt elände.

    Jag fick kristallsjuka efter barn nr 2, men då blir man väldigt yr... Kanske bara är hormonerna som du tror FiaW, var ju faktiskt inte särskilt länge sen vi fick barn. Glömmer det ibland Också glömmer jag visst amningen också och alla de hormonerna.

    Jag har ätit massa onyttigheter under jullovet, så mitt sötsug har snarast ökat på sistone, ska försöka bättra mig nu när vi är åter till vardagen och allt julgodis faktiskt är uppätet. Jag tycker inte du ska stressa över vikten FiaW, vi fick ju nyss barn Jag har konstigt nog aldrig gått ner så snabbt som den här gången trots att jag är mycket äldre nu.

  • Äldre 10 Jan 08:39

    Fast jag har förstås aldrig haft en så här stor bebis heller - kanske beror på att han äter så mycket

  • Äldre 10 Jan 15:18

    Haha Musetti, älskar ordet kompensationsglufsar :D

    Tack Linnnn, jag ska försöka att inte störa mig på vikten. Det är ju som du säger inte länge sen vi fick barn :)

  • Äldre 11 Jan 14:51

    Kan de här utvecklingsstegen visa sig genom att de sover mer? Idag och igår har J inte velat ligga själv när han är vaken, men han har också sovit större delen av tiden. Igår sov han från 11.30-19 med bara korta uppvak för att äta och blöjbyte. Idag har han nog inte varit vaken mer än 30 min i sträck och tidigare i veckan var han vaken och glad i 1,5 h...

  • Äldre 11 Jan 15:24
    Linnnn skrev 2018-01-11 14:51:03 följande:

    Kan de här utvecklingsstegen visa sig genom att de sover mer? Idag och igår har J inte velat ligga själv när han är vaken, men han har också sovit större delen av tiden. Igår sov han från 11.30-19 med bara korta uppvak för att äta och blöjbyte. Idag har han nog inte varit vaken mer än 30 min i sträck och tidigare i veckan var han vaken och glad i 1,5 h...


    Upplever ofta motsatsen eller att Edvin blir mer gnällig..

    börjar han inte bli sjuk då? :/
  • Äldre 11 Jan 17:11

    Charlie är MER under faserna. Sover mer, äter mer, gnäller mer och gosar i farmen mer.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 11 Jan 18:59
    LitenBlomma skrev 2018-01-11 17:11:52 följande:

    Charlie är MER under faserna. Sover mer, äter mer, gnäller mer och gosar i farmen mer.


    Ja, så känns det nog här just nu. Tror att förra utvecklingsfasen enligt appen också sammanföll med de dagar då han sov mer. Mina andra barn upplevde jag nog var mer som du beskriver erijon. Har faktiskt inte ens haft en tanke på att det skulle vara sjukdom på gång, men syrrorna har precis börjat skolan igen, så det är väl bara en tidsfråga innan åtminstone någon blir sjuk
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här