• Äldre 2 Oct 11:23
    921845 visningar
    1530 svar
    1530
    921845

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 15 Jan 17:48

    Angående babysim så började vi förra veckan men bestämde oss efter första gången att vänta till nästa start i vecka 12. Dels är det så att vår lille kille har problem med sitt ena öga och läkaren tycker att vi bör vänta ytterligare några veckor, men dels skulle jag vilja att gossen blir lite stabilare i nacken. Han håller upp huvudet själv men är lite vinglig och det gör det lite krångligare. De andra bebisarna var ganska mycket äldre, 4,5 månad och 6 månader, och i vecka 12 är lillkillen 5 månader :)

    Vi använde engångs-badblöja. Ett stabilt huvud på bebisen underlättar också i duschen ;)

    Vad gäller preventivmedel är jag fortfarande osäker. Vill som sagt inte ha hormoner och tror inte jag vill prova kopparspiral heller. Hur funkar det med pessar, någon som vet? Är det ett alternativ? Annars kommer vi nog att satsa på p-dator och blir det barn så blir det (även om jag också är sjukt osugen på en graviditet till just nu..).

  • Äldre 15 Jan 18:28

    Och jag som kände att jag inte ville att graviditeten skulle ta slut Fast kräkningarna i början vill jag inte tillbaka till... Jag fick ta ut hormonspiralen efter bara några dagar eftersom jag fick hjärtklappning och inte kunde sova, först fattade jag inte vad som hänt. Om man är ordentlig och skyddar sig fertila dagar och är noga med temp osv tror jag att p-dator funkar bra. Problemet är ju som erijon skrev att mensen måste vara åter och att temperaturen tydligen kan störas om man sover dåligt på natten vilket ju händer med bebis...

  • Äldre 16 Jan 20:09

    LitenBlomma: hur har det gått med magen? Var det någon parasit ? Blev Charlie smittad?

    Äter piggelin som var min craving HELA sommaren. Åt säkert 2-4 st varje dag! Känns konstigt att äta det nu, känns som att jag är gravid igen. Vilket känns väldigt konstigt eftersom Edvin blir 4 mån om dryga veckan bara!

  • Äldre 16 Jan 22:02

    Vi har fortfarande ont i magen. Det är ett mysterium. Läkarna vet inte vad det är. Charlie har klarat sig tack och lov.

    Ta ett gravtest?


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Jan 07:54
    LitenBlomma skrev 2018-01-16 22:02:16 följande:

    Vi har fortfarande ont i magen. Det är ett mysterium. Läkarna vet inte vad det är. Charlie har klarat sig tack och lov.

    Ta ett gravtest?


    Jag är inte gravid, tog ut spiralen i söndags och då gjorde det vul. Dessutom har vi alltid skyddat oss, iochmed att vi inte vill ha bebis nu igen. :) bara känslan av att minnas ?såhär gjorde jag varje dag? var konstig.

    Alltid ont? Kan ni äta? Jobbigt för er. Krya på er och hoppas läkarna knäcker mysteriet!
  • Äldre 17 Jan 08:09
    erijon skrev 2018-01-17 07:54:01 följande:

    Jag är inte gravid, tog ut spiralen i söndags och då gjorde det vul. Dessutom har vi alltid skyddat oss, iochmed att vi inte vill ha bebis nu igen. :) bara känslan av att minnas ?såhär gjorde jag varje dag? var konstig.

    Alltid ont? Kan ni äta? Jobbigt för er. Krya på er och hoppas läkarna knäcker mysteriet!


    Åh, du menar så

    Ont efter ett större intag som middag med kött. Yoghurt, flingor och mackor går bra och lättsmält mat, ris och fisk tex.

    Imorgon är det dags för bvc. Och på fredag ska jag till tandläkaren och laga 2 hål, min man ska med och passa Charlie. Det blir första gången så jag hoppas att det går bra. Får tanka honom full med mjölk innan.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Jan 09:49
    LitenBlomma skrev 2018-01-17 08:09:53 följande:

    Åh, du menar så

    Ont efter ett större intag som middag med kött. Yoghurt, flingor och mackor går bra och lättsmält mat, ris och fisk tex.

    Imorgon är det dags för bvc. Och på fredag ska jag till tandläkaren och laga 2 hål, min man ska med och passa Charlie. Det blir första gången så jag hoppas att det går bra. Får tanka honom full med mjölk innan.


    Jaha okej, blir du dålig i magen också eller ?bara? ont?

    Vad spännande med Bvc! 4månaderskontroll?

    Jag har vart och handlat många gånger utan Edvin när han vart nymatad. Inga problem alls! Vad är det som skulle kunna gå dåligt? Min sambo är alltid med Edvin typ lika mycket som jag är på kvällarna så dem känner varandra väl! Det är jätteskönt. Med första barnet var jag också lite ?orolig? hur pappan skulle klara av bebis, inte pga pappan ytan jag ville vara där hela tiden hehe.
  • Äldre 17 Jan 11:58
    LitenBlomma skrev 2018-01-17 08:09:53 följande:

    Åh, du menar så

    Ont efter ett större intag som middag med kött. Yoghurt, flingor och mackor går bra och lättsmält mat, ris och fisk tex.

    Imorgon är det dags för bvc. Och på fredag ska jag till tandläkaren och laga 2 hål, min man ska med och passa Charlie. Det blir första gången så jag hoppas att det går bra. Får tanka honom full med mjölk innan.


    Vad jobbigt! Kan dottern gå i skolan? Konstigt att det inte ger med sig.

    Det går säkert bra med Charlie. Min erfarenhet är att det mest är jag som tycker det är jobbigt...
  • Äldre 17 Jan 12:16
    erijon skrev 2018-01-17 09:49:23 följande:

    Jaha okej, blir du dålig i magen också eller ?bara? ont?

    Vad spännande med Bvc! 4månaderskontroll?

    Jag har vart och handlat många gånger utan Edvin när han vart nymatad. Inga problem alls! Vad är det som skulle kunna gå dåligt? Min sambo är alltid med Edvin typ lika mycket som jag är på kvällarna så dem känner varandra väl! Det är jätteskönt. Med första barnet var jag också lite ?orolig? hur pappan skulle klara av bebis, inte pga pappan ytan jag ville vara där hela tiden hehe.


    Min man har haft honom kanske en handfull ggr om jag bara ska fixa något snabbt. Han tycker inte om bebisar.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Jan 12:17
    Linnnn skrev 2018-01-17 11:58:53 följande:

    Vad jobbigt! Kan dottern gå i skolan? Konstigt att det inte ger med sig.

    Det går säkert bra med Charlie. Min erfarenhet är att det mest är jag som tycker det är jobbigt...


    Förra veckan gick hon en dag. Men nu har vi bestämt att hon får gå och vila i soffan om det behövs under dagen. Det missas så mycket och särskilt nu i början.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här