• Äldre 2 Oct 11:23
    921149 visningar
    1530 svar
    1530
    921149

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 17 Jan 13:30
    LitenBlomma skrev 2018-01-17 12:16:26 följande:

    Min man har haft honom kanske en handfull ggr om jag bara ska fixa något snabbt. Han tycker inte om bebisar.


    Okej.

    När slutar dem vara bebisar då? Blir inte det jobbigt för dig? Eller detta kanske ni är överens om sedan innan eftersom ni ha många barn :)
    LitenBlomma skrev 2018-01-17 12:17:48 följande:

    Förra veckan gick hon en dag. Men nu har vi bestämt att hon får gå och vila i soffan om det behövs under dagen. Det missas så mycket och särskilt nu i början.


    Måste vara jättetufft med skolan. Kan verkligen tänka mig att ha ont i magen och vara dålig osv. Jag har ju vart och ÄR det än. Skulle aldfig klara av att jobba. Kanske viss dagar, men det vet man aldrig i förväg.

    Hur gammal är hon?

    Hoppa verkligen ni får bukt på det där i magen! Ni har aldrig haft såhär förut?

    Hade ni inte blivit smittade? Isåfall kanske det smittar vidare :/
  • Äldre 17 Jan 14:07
    erijon skrev 2018-01-17 13:30:46 följande:

    Okej.

    När slutar dem vara bebisar då? Blir inte det jobbigt för dig? Eller detta kanske ni är överens om sedan innan eftersom ni ha många barn :)Måste vara jättetufft med skolan. Kan verkligen tänka mig att ha ont i magen och vara dålig osv. Jag har ju vart och ÄR det än. Skulle aldfig klara av att jobba. Kanske viss dagar, men det vet man aldrig i förväg.

    Han tycker inte att de blir roliga förrän 2 års ålder ung. Det är alltid jag som har varit drivande i att skaffa fler barn. Han har velat fortsätta med sitt ungkarlsliv så vi har kompromissat. Men vi står i ett vägskäl nu. Jag har väl alltid hoppats att han ska mogna och komma ifatt men det ser inte så ut. Men men...det är lite off topic

    Hur gammal är hon?

    Hon är 9 år.

    Hoppa verkligen ni får bukt på det där i magen! Ni har aldrig haft såhär förut?

    Hade ni inte blivit smittade? Isåfall kanske det smittar vidare :/


    Vi är 8 st i familjen och ingen annan har det som vi. Vi har testats för olika parasiter och liknande men de hittar inget.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 17 Jan 15:37
    LitenBlomma skrev 2018-01-17 14:07:36 följande:

    Vi är 8 st i familjen och ingen annan har det som vi. Vi har testats för olika parasiter och liknande men de hittar inget.


    Då förstår jag, och så kan det ju vara för vissa. Det funkar för många. :)

    Första barnet var högst oplanerat, var bara 17 när han föddes. Men idag är jah väldigt glad över mitt beslut. Har ju snart en sjuåring! Helt otroligt faktiskt.

    Edvin var planerad och vi ville verkligen ha ett gemensamt barn. Det var sååå mycket glädje när jag plussade i januari för ett år sedan.

    Har ni alla matglada barn? Edvin skrattar så han kiknar när han får mat haha. Han är nästan alltid sugen på lite mat, men gnäller BARA om det gått två timmar mellan målen, eller mer. Väldigt praktiskt. Tex nu äter han, men bara för att han ska kunna äta vid 17 då vi ska till Ikea och inhandla matstol åt honom. Han är inte helt nöjd i babysittern nere på golvet längre. Blir alltid nöjd i knäet hos oss.. så så köper vi en och ser hur bra han kab sitta i den. Han är väldigt stadig så det borde gå, men vi får se och börja med völdigt korta studer.
  • Äldre 18 Jan 09:15

    J sitter i matstol vid bordet och han blir 3 mån imorgon. Nu har han ju hela tiden varit väldigt stadig och han får bara sitta så länge han är glad och orkar sitta ordentligt.

    Imorgon är det dags för vaccinering och vägning.

    Går ni andra på mammagrupp eller öppna förskolan? Den här gången har jag varken gjort det ena eller det andra - är väl därför jag hänger här hela tiden

  • Äldre 18 Jan 09:21

    Hur går det med flytten Musetti?

  • Äldre 18 Jan 15:07
    Linnnn skrev 2018-01-18 09:15:47 följande:

    J sitter i matstol vid bordet och han blir 3 mån imorgon. Nu har han ju hela tiden varit väldigt stadig och han får bara sitta så länge han är glad och orkar sitta ordentligt.

    Imorgon är det dags för vaccinering och vägning.

    Går ni andra på mammagrupp eller öppna förskolan? Den här gången har jag varken gjort det ena eller det andra - är väl därför jag hänger här hela tiden


    Duktig! Edvin har fått sitta i knäet men igår köpte vi matstol :) han kommer garantera uppskatta det när vi alla sitter och äter. Inte långt kvar tills han också kan smaka på saker. Bara ett par dagar!

    Nej ingenting. Har ingen tid.. alltså att åka iväg någonstans så. Ska hämtas och lämnas i skolan kl 8 och 13. Har jag även bonusen så är han ledig måndag och fredag, de andra dagarna lämnas han 8.30 och hämtas ca 13.30. Så när ska man hinna? Timmarna däremellan går ju åt att mata Edvin, kanske, KANSKE ta en dusch. Äta lunch. Låta Edvin sova. Har man någon energi kanske man tar fram dammsugaren eller tvättar osv. Känner ingen ork eller lust heller att vara i mammagrupp. EN sak vore om detta var första barnet. Men med mitt första kände jag mig för ung, rädd att inte passa in och avstod därför. Men började dock gå till öppna förskolan med två andra mammor när sonen var drygt sex månader. Gillade det.

    Kanske blir så denna gång också, har en nära vän ned bebis som är två månader äldre bara. Känns ännu lite tidigt för öppna fsk.

    Gillar annars egentligen att komma iväg och göra saker, har aldrig vart hemma såhär förut (förutom förra föräldraledigheten) . Alltid jobbat och pluggat heltid. Så man blir lite vilsen men vad man kan göra tycker jag. Vart för trött och sjuk sedan Edvin föddes, vilket är otroligt tråkigt och ganska sorgligt.
  • Äldre 18 Jan 18:23

    Jag förstår vad du menar erijon. Jag har mått väldigt bra efter att J kom och han sover dessutom bra på nätterna och jag har ändå ingen lust eller energi att hitta på något på förmiddagarna. De veckor då jag har mer än en grej inbokad tycker jag är rätt jobbiga även om det är trevliga grejer. Dessutom är ju eftermiddagarna ganska intensiva eftersom barnen antingen har kompisar med hem eller så åker vi ofta iväg på något. Jag vill ha fm till att träna, städa (vill jag ju inte, men måste ju...) och vila - och få ensamtid med J. Jag gick på öf för att träffa andra mammor första gången och för att ha något att göra med 2-åringen andra gången och nu vet jag inte riktigt vad jag skulle göra där..., men kanske ändrar jag mig också längre fram när J är större.

  • Äldre 19 Jan 07:19

    Coolt att du valde att behålla barnet när du bara var 17 erijon. Jag undrar om jag ens hade vågat överväga det om jag hade blivit gravid. Min familj var så noga med att man skulle ha utbildning osv innan, men nu som vuxen fattar jag ju att man kan göra saker i en annan ordning.

  • Äldre 19 Jan 07:22

    Jag menar nog kanske snarast att nu när jag själv har barn fattar jag att man kan göra saker i annan ordning.

  • Äldre 19 Jan 07:26
    Linnnn skrev 2018-01-19 07:19:41 följande:

    Coolt att du valde att behålla barnet när du bara var 17 erijon. Jag undrar om jag ens hade vågat överväga det om jag hade blivit gravid. Min familj var så noga med att man skulle ha utbildning osv innan, men nu som vuxen fattar jag ju att man kan göra saker i en annan ordning.


    Coolt och coolt, idag hade jag ju aldrig gjort det eller rått andra att göra det. Men JAG klarade det bra och tog det på allvar. Många gör ju inte det. Sen dess har jag känt mig som 30+ också. Haha :) Man blir ju en annan människa såklart.

    Ja jag utbildade mig direkt efter och började jobba direkt det var klart. Nu var det inte universitetsutbildning, men det kan jag inte börja med än för jag vet verkligen inte vad jag skulle göra då.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här