• Äldre 2 Oct 11:23
    921086 visningar
    1530 svar
    1530
    921086

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 27 Sep 11:34
    Linnnn skrev 2018-09-27 09:40:38 följande:

    Tycker att J blivit så lång och smal. Han som var värsta tjockisen och vägde 9 kg vid 4 månader. Borta är feta babylåren och jättemagen.


    Edvin är också långsmal :/ men det brukar de ju bli kring året.
  • Äldre 28 Sep 13:33
    erijon skrev 2018-09-27 11:34:33 följande:

    Edvin är också långsmal :/ men det brukar de ju bli kring året.


    Skönt att höra! Han är ju inte precis mager..., men det blir så tydligt när han var rund som en boll tidigare.
  • Äldre 28 Sep 15:16
    Linnnn skrev 2018-09-28 13:33:24 följande:

    Skönt att höra! Han är ju inte precis mager..., men det blir så tydligt när han var rund som en boll tidigare.


    Edvin ser inte mager ut heller, men särskilt rund vet jag inte.. väger va 10-10,2 kg och är väl runt 77 lång kan jag tänka mig.
  • Äldre 28 Sep 20:15

    Grattis till Edvin! Gulligt med allt pussande! :) Visst har Charlie också fyllt år?

    Förstår dig LitenBlomma. Man ska följa sin magkänsla så långt som möjligt och jag hade också haft svårt att lämna bort redan.

    Jag känner inte alls för att börja jobba som det är nu. Jag har ju ganska långt till jobbet också så jag funderar på att försöka hitta nåt närmre hem. Dock har chefen gått med på att jag bara behöver va på plats två dagar/vecka, resten kan jag jobba hemifrån. Jätteskönt!

    Vår lille kille är också långsmal men det har han ju å andra sidan varit hela tiden. Han ligger en kurva över på längden och en kurva under på vikten som alltid.

    Det händer mycket med talet nu. Han förstår mycket och man kan be honom hämta grejer. Han försöker säga en hel del av det vi säger och leker mycket med rösten.

    Två nya tänder är på väg också. Han har bara haft två nu i nästan 3 månader :)

  • Äldre 29 Sep 11:36
    FiaW skrev 2018-09-28 20:15:40 följande:

    Grattis till Edvin! Gulligt med allt pussande! :) Visst har Charlie också fyllt år?

    Förstår dig LitenBlomma. Man ska följa sin magkänsla så långt som möjligt och jag hade också haft svårt att lämna bort redan.

    Jag känner inte alls för att börja jobba som det är nu. Jag har ju ganska långt till jobbet också så jag funderar på att försöka hitta nåt närmre hem. Dock har chefen gått med på att jag bara behöver va på plats två dagar/vecka, resten kan jag jobba hemifrån. Jätteskönt!

    Vår lille kille är också långsmal men det har han ju å andra sidan varit hela tiden. Han ligger en kurva över på längden och en kurva under på vikten som alltid.

    Det händer mycket med talet nu. Han förstår mycket och man kan be honom hämta grejer. Han försöker säga en hel del av det vi säger och leker mycket med rösten.

    Två nya tänder är på väg också. Han har bara haft två nu i nästan 3 månader :)


    Vad kul med talet! Jag tycker Edvin backat i talet, han leker med rösten helt klart men pratar inte.. alltså ord aom man förstår. Ibland kommer ?titta? men inte ofta alla längre. Han säger mest ?dä? och pekar på saker. Han hqr börjat förstå enkla uppmaningar pch sådär, så det känna bra. Barn ör ju aå olika, men ändå oroar man sig. Jag är egentligen inte orolig men just att han slutat försöka säga saker känns lite.. kanske helt normalt.
  • Äldre 29 Sep 22:03
    erijon skrev 2018-09-26 19:19:31 följande:

    Lilla ettåringen idag!!!

    Inte bebis längre, GALET. Men min bebis länge till haha.

    Han fick gosedjuret bobbo från babblarna. Han har pussat den på munnen oavbrutet sedan han öppnade det paketet. Låter oss andra gosa lite, sen måste han pussas. Dödligt sött beteende :)


    Stort grattis i efterskott!! Så otroligt snabbt de blir stora :) Ilse fyller om några veckor och vi funderar på hur vi ska göra med kalas. Kanske ett mer intimt kalas för min och sambons familjer på förmiddagen och sen ha öppet hus på eftermiddagen för vänner med barn? Hur har ni gjort? Det här är ju första så vi vet inte riktigt vad som blir bäst.
  • Äldre 30 Sep 20:06

    erijon: Jag har för mig att jag läst att när barn ska lära sig nåt nytt, typ att gå, så kan dom backa i annat t ex talet. Och sen när dom lärt sig gå kommer talet igång igen. Men det är som att dom inte klarar av att fokusera på flera saker samtidigt.

    Musetti: När vår första fyllde 1 år hade vi kalas för våra familjer och sen hade vi bjudit en ?kompis? till honom som var några kompisar till oss föräldrar som vi umgås mycket med. Det var också typ dom enda av våra kompisar som hade barn i samma ålder så det föll sig rätt naturligt.

    Nu med andra barnet kommer vi bara att ha kalas för våra familjer.

    Jag tror att det blir bra hur ni än gör det. Se bara till att NI tycker det blir roligt och inte gör något för någon annans skull.

  • Äldre 1 Oct 09:42

    Tror precis som lisohl att det är vanligt att barnen i perioder "glömmer" sånt som de tidigare klarat. Och Edvin säger och har ju sagt ord. Upprepar jag ett ord flera gånger för att jag tänker att J ska härma så skrattar han bara. Tror att vi får vänta ett tag till innan första riktiga ordet här.

    Vad skönt att du kan jobba hemifrån så mycket FiaW även om jag förstår att det kanske är lättare med ett jobb på närmare håll. Nu har du ju mer tid att fundera och kanske leta jobb.

  • Äldre 1 Oct 21:04

    Vi kommer också bjuda familjen på Js kalas. Mellanbarnet fyllde år i helgen och vi ska hinna med hennes kompiskalas innan J fyller år också.

    Kikade på en fsk förra veckan och ska på ett till besök den här veckan. Där jag var förra veckan får inte ens alla med syskonförtur plats, men jag tror det ser ungefär likadant ut överallt här i närheten Det var fint med egen kock, ateljé och våtrum, men för små lokaler för de minsta och 15 barn på 3 personal. Ser det likadant ut med bemanningen hos er?

  • Äldre 5 Oct 18:25

    Det blir kalas för familjen här också. Vi får dela kalaset på två dagar dock eftersom storebror också fyller år nu i dagarna och vi inte får plats med alla på en gång.

    Vi var bara och tittade på en fsk och nöjde oss sen med det. Den är liten, ligger nära, de är mycket ute med barnen (barnen vilar ute också) och en vän har haft sina två pojkar där och var mycket nöjd. Dock tykte jag att lokalerna var väldigt små och de var nog inte mer än 3 personal. Kommer inte ihåg hur många barn de har däremot. Jättesvårt det där, vet inte hur man ska välja riktigt men en rekommendation från nån man känner känns ju alltid bra.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här