• Äldre 2 Oct 11:23
    921111 visningar
    1530 svar
    1530
    921111

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 11 Jan 12:04
    Linnnn skrev 2019-01-09 09:54:30 följande:

    Hur har det gått med fsk-start erijon? Jag tyckte det var jobbigast med första barnet och mannen fick ta de flesta dagarna Har inte riktigt börjat tänka på det än den här gången.

    Hoppas flygresan går bra Musetti!

    Igår sa J både pappa och titta flera gånger, kanske talet är på väg att släppa lite.

    Försöker boka en resa, men märker att det mesta är anpassat för två vuxna och två barn. Känns trist att inte bo tillsammans och inte helt lätt att anpassa aktiviteter när åldersspannet är så stort. Och då har vi bara tre barn...


    Det har gått så bra, långt över förväntan. Jag grät en skvätt kvällen innan första dagen, bara av insikten att vår ledighet tillsammans är över. Kändes jobbigt faktiskt. Men nu börjar verkligheten, som det ser ut för dem allra flesta och i typ alla år framöver. Jobb, skola och förskola.

    Detta är dag 3, och vi började 9,30. Jag lämnade förskolan strax innan 10. Han åt själv ned personalen, vilket gått jättebra även om han inte åt så mycket (de fick grönsakssoppa med potatis, som han inte gillwr) med han hade ätit litegrann samt en del potatis (som han hatar, i alla former hemma.) Och två mackor. Sen såg han mig och kom springandes, överlycklig. Somnade i min famn på två minuter och sover nu på madrass med de andra barnen. Så skönt.

    Det brukar verka klurigt men ska inte vara större problem. Min syster har 4 barn och de har åkt många gånger yngsta är 1,5 år och äldsta 10 år. De har besökt Thailand, kreta.. och något mer.
  • Äldre 13 Jan 07:32

    Vad skönt att det går så bra erijon! Du har ju rätt i att jobb, skola och fsk är det vanliga och jag skulle ju inte vilja vara hemma för alltid. Fast jag tror inte att jag någonsin skulle jobba heltid igen om jag kan välja Kommer garanterat att gråta en skvätt jag med.

  • Äldre 13 Jan 09:38

    Nu har han knäckt koden och går sedan en veckan. Nästa omgång kindtänder, nu nere, har börjat titta fram och febern och snorandet kom som det brukar. Han säger pappa och även bappa till lampan. Det har hänt mycket på bara 1 v i hans utveckling!

    Jag lämnade honom 3 långa dagar och en halv på förskolan denna veckan och jobbade på med skolan så ligger nu 3v före. Kan vara bra till Vabruari.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 13 Jan 21:53

    Grymt bra kämpat med skolan LitenBlomma! Imponerande.

    Här har ångesten dundrat in med full kraft. Ska tillbaka till det jobb jag hade före vi flyttade till Paris (och som jag varit tjänstledig ifrån lääääääänge) och det känns ärligt talat lite sådär. Men det ska bli skönt att komma in i rutinen igen som många av er säger och det ska bli kul att träffa gamla kollegor igen. Har väntat med att söka nytt jobb för Ilses skull, då det ju kan bli lite stökigt i början samt sjukfrånvaro.

    Sedan är jag övertygad om att Ilse kommer älska förskolan. Hon ska vara hemma med sambon nu några dagar och skolas in på onsdag. Spännande!

  • Äldre 13 Jan 22:02

    Här har vi en riktigt solig period. Gossen är glad, busig, showig och babblig. Han säger mamma, stjärna, pappa, varmt, bil, och boll. Lite udda ord men stjärnor är det absolut bästa han vet. Annars gillar han bilar också och tjuter förtjust och pekar på alla han ser. Många glädjetjut när vi går på parkeringen på stans galleria :) Resten av babblet förstår man inte så mycket av, haha.

    Han går själv mellan oss i familjen och från oss till grejer, men vill helst ha en hand att hålla i när han ska promenera runt annars.

    Gossen har 8 tänder varav 2 kindtänder. Ser inte fram emot kommande kindtänder, han var så fruktansvärt ledsen när de 2 senaste kom. Låter jobbigt för Ilse, Musetti. Hoppas det blir bra snart.

    Skönt att det går bra för er med förskolan LitenBlomma och erijon. Hur var det med Ilse, ska hon också börja nu?

    Jag håller med dig, Linnnn, har jag möjlighet kommer jag inte jobba heltid mer. Jag önskar verkligen att alla skulle ha den möjligheten.

  • Äldre 21 Jan 21:06

    Vad kul att han går Litenblomma!

    Hur har det gått med jobb och fsk-start Musetti?

    Skönt med en lättsam period FiaW! Här känns det som att det blivit bättre bara senaste dagarna. Har haft en ganska lång period med frustration då J blivit arg både över saker han inte får och inte klarar. Tur att utbrotten går över snabbt J har två tänder nere och fyra uppe och det verkar inte vara några fler på väg just nu.

  • Äldre 22 Jan 10:50

    Oj, oj. Idag hade J hunnit halvvägs upp i syrrans våningssäng när jag fick syn på honom. Det är en riktigt hög variant med stege.

  • Äldre 22 Jan 15:02
    Linnnn skrev 2019-01-21 21:06:30 följande:

    Vad kul att han går Litenblomma!

    Hur har det gått med jobb och fsk-start Musetti?

    Skönt med en lättsam period FiaW! Här känns det som att det blivit bättre bara senaste dagarna. Har haft en ganska lång period med frustration då J blivit arg både över saker han inte får och inte klarar. Tur att utbrotten går över snabbt J har två tänder nere och fyra uppe och det verkar inte vara några fler på väg just nu.


    Inskolningen går jättebra! Ilse började skolas in i onsdags förra veckan och det är sambon som sköter inskolningen (precis ALLA har rekommenderat det). Vi var båda med första dagen. Hon har hittills bara gått förmiddagar men kommer vara med på lunch och vilan från och med torsdag. Det är en väldigt liten förskola med 13 barn på 4 pedagoger. Vi har haft tur som fått en plats där. Det har gått oväntat bra med separationen för min del (jag är annars ganska blödig) men när sambon i fredags skickade över en video där Ilse dricker själv ur ett glas och sedan klappar händerna åt sig själv tillsammans med en kompis så började jag gråta ohämmat på mitt kontor, haha! Min stora lilla tjej, så snabbt hon lär sig saker :)

    Jobba ja, det är bra märkligt att vara tillbaka på ett jobb som jag lämnade för flera år sedan. Mycket är sig likt och mycket har ändrats. Vi har en relativt lugn period framför oss vilket passar perfekt med Ilses inskolning och utveckling (för att inte nämna vab). Jag kan dessutom jobba hemifrån relativt obehindrat så jag får låta mitt ego stå tillbaka en tid.

    Har ni börjat skola in ännu Linnnn?
  • Äldre 22 Jan 21:12

    Va roligt att läsa om hur det går för alla!

    Vi är precis klara med inskolningen och det har gått riktigt bra. Han är ledsen när jag lämnar men sen går det bara fint. I övrigt har han börjat prata mer och mer. Är nog uppe i ca 20 ord och i övrigt så visar han tydligt med pekningar och nickningar vad han vill. Han springer för fullt och precis som hemma hos er Linnn har klättrandet börjat. Sömnen har blivit bättre sen han började förskolan men det är fortfarande de första timmarna (innan jag går och lägger mig) som är kritiska. Det gör att jag inte kommer mig för att göra nåt på kvällarna utan bara sitter och väntar på att han ska vakna var 45:e minut. Lite drygt men det ska väl bli ordning på det vad det lider.

  • Äldre 26 Jan 11:50

    Oj Linnnn, läskigt med våningssängen. Tur att det gick bra :)

    Skönt att det går bra för er med inskolningen Musetti och lisohl.

    Här händer det grejer! Det verkar som att vi ska bli en liten till i september, om allt går väl :D

    Vågar inte hoppas för mycket än i och med att jag haft ett par MF tidigare och det tog ganska lång tid att bli gravid första gången. Vi hade ju inte riktigt hundra bestämt om vi ville försöka med en till men sa ?blir det så blir det? och det blev det, fortare än väntat. Haha!

    Så nu börjar tankarna snurra. Hur var det nu med allt, graviditeten, förlossningen, babynest, amning osv osv x 10000. Det känns som allt var nyss men ändå så avlägset. Undrar dessutom vad jobbet ska säga, hinner väl vara där sammanlagt 7 månader i så fall innan jag går på ny mammaledighet :)

    Åh!! Härligt och lite läskigt att köra på igen! Bara den lille/lilla är frisk så är allt fantastiskt!

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här