• Millannn

    BIM november 2017

    Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

    Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

  • Svar på tråden BIM november 2017
  • imsevims

    Hoppar oxå in här. Fick pos äl-test 21/10 och brukar ha en lutealfas på 11 dagar så bim 1/11. Dock tror jag inte att det tog sig denna gången heller (5e försöket). Men jag tänker att vi kanske hinner med ett försök till under november i så fall så då kan jag ju hänga kvar här en omgång till :)Men hoppas så klart på ett plus under nästa vecka. Är 40+ så är väl medveten om att våra chanser att bli gravida inte är så stora men yngsta barnet är 1 1/2 och jag tänker att kunde jag bli gravid då så borde det ju finnas chans att bli det igen.

  • Pusselbiten88

    ÄL+9-10 idag... mensvärk och känns som att mensen kommer när som helst, kollat flera ggr idag..... å det strålar/ilar ner mot höger ben..

  • Millannn
    Pusselbiten88 skrev 2017-10-29 13:25:14 följande:

    ÄL+9-10 idag... mensvärk och känns som att mensen kommer när som helst, kollat flera ggr idag..... å det strålar/ilar ner mot höger ben..


    Exakt samma som dig!! Ilningar i livmodern och att det strålar ut i blygdbenet och ljumsken. Har även halsbränna fast mer som att en rap sitter fast hela tiden åh hoppas!!
  • Pusselbiten88
    Millannn skrev 2017-10-29 13:54:09 följande:

    Exakt samma som dig!! Ilningar i livmodern och att det strålar ut i blygdbenet och ljumsken. Har även halsbränna fast mer som att en rap sitter fast hela tiden åh hoppas!!


    Jaa jag håller tummarna för oss <3
  • Millannn
    Pusselbiten88 skrev 2017-10-29 14:13:53 följande:

    Jaa jag håller tummarna för oss <3


    Har du känt nånting på livmodertappen? Min är jättelåg och mjuk! Hoppas det beror på graviditet
  • Millannn
    Pusselbiten88 skrev 2017-10-29 14:13:53 följande:

    Jaa jag håller tummarna för oss <3


    Har du känt nånting på livmodertappen? Min är jättelåg och mjuk! Hoppas det beror på graviditet
  • Sams
    Millannn skrev 2017-10-29 11:05:49 följande:
    Vilken dag är du på?
    Jag är på äl+6 idag. Visst är du lite längre fram?
    Känns alldeles för tidigt för symtom men vill så gärna hoppas. Läste på ett ställe att livmodern börjar växa direkt efter befruktning, på ett annat ställe står det att det inte är förrän moderkakan bildas som hcg utsöndras vilket gör att gulkroppen inte skrumpnar. Det borde betyda att kroppen inte vet att den är gravid förrän hcg utsöndras. Blir så förvirrad av allt... Idag stack det till i vänstersidan under några minuter, tänk om det är vårt lilla bär som fäste Varför kan inte kroppen bara lysa upp när ägget blir befruktat? Så mycket lättare det hade varit då
  • Sams
    Horisonten skrev 2017-10-29 12:38:03 följande:

    Jag och mannen har bestämt att jag skall testa mig nästa söndag. Kan inte hålla mig längre som jag hade lovat. Kommer då vara bim-3 och troligtvis äl+ 12/13. Vi båda vill att jag skall ta test då. För förra månaden tog jag själv eller när han precis skulle till jobbet och var skit jobbigt när jag var ledsen både för honom och mig. Så han vill också vara med. Då vi även båda har en bra känsla denna månaden :) <3

    Men jag har 2 RFSU test hemma,2 clear blue plus och ett clear blue digitalt med veckor. Funderar på om man skall skaffa något annat också. Vad tycker ni? För enligt mig så är RFSU så sega och en del säger att clear blue ger spök även om jag sldrig varit med om de personligen. Så jag vet inte. Tips tack :)


    Jag tänkte också testa nästa helg. Vet inte än om det blir lördag eller söndag. Appen sätter BIM 7/11 men jag tror mer på 5/11. Jag har ett testa tidigt från graviditetskollen som jag tänkte köra. Har aldrig fått varken plus eller spök på dem. 
  • Millannn
    Sams skrev 2017-10-29 16:58:42 följande:

    Jag är på äl+6 idag. Visst är du lite längre fram?

    Känns alldeles för tidigt för symtom men vill så gärna hoppas. Läste på ett ställe att livmodern börjar växa direkt efter befruktning, på ett annat ställe står det att det inte är förrän moderkakan bildas som hcg utsöndras vilket gör att gulkroppen inte skrumpnar. Det borde betyda att kroppen inte vet att den är gravid förrän hcg utsöndras. Blir så förvirrad av allt... Idag stack det till i vänstersidan under några minuter, tänk om det är vårt lilla bär som fäste Varför kan inte kroppen bara lysa upp när ägget blir befruktat? Så mycket lättare det hade varit då


    Ja antingen äl+9 eller äl+11! Har två olika appar och den ena säger 18/10 (då hade vi sex) och den andra 20/10! Hoppas ju såklart på äl+11, testade negativt imorse och ska vänta några dagar nu.. men redan 4-5 dagar efter äl så började jag få molvärk/mensvärk så visst kan man få symtom tidigt! Jag känner ilningar på både vänster och häger sida och idag när jag ställde mig upp så högg det till ordentligt på höger sida hoppas!!
  • Sams
    Millannn skrev 2017-10-29 17:11:40 följande:
    Ja antingen äl+9 eller äl+11! Har två olika appar och den ena säger 18/10 (då hade vi sex) och den andra 20/10! Hoppas ju såklart på äl+11, testade negativt imorse och ska vänta några dagar nu.. men redan 4-5 dagar efter äl så började jag få molvärk/mensvärk så visst kan man få symtom tidigt! Jag känner ilningar på både vänster och häger sida och idag när jag ställde mig upp så högg det till ordentligt på höger sida hoppas!!
    Jag brukar få molvärk direkt efter äl men denna månad har det bara stramat och kittlats. Igår kväll började jag få mer molvärks känsla, känner mig även svullen. Försöker tänka att om det nu inte är en graviditet på gång så håller kroppen på att förbereda sig för att klara en graviditet. Slutade med p-piller i mars så det kanske tar ett tag att återställa kroppen. När tänkte du testa?
Svar på tråden BIM november 2017