• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-11 10:28:45 följande:

    Håller upp en hand också!

    Ingen mens i sikte idag, brukar alltid komma när jag kliver upp på morgonen. Men icke. Ska nog försöka vänta med att ta ett test igen för o se om den kommer idag.. börjar bli galen på detta nu! Haha


    Håller tummarna att den fortsätter lysa med sin frånvaro!!

    Man blir verkligen knäpp av detta
  • Fruadolfsson
    MammaMia1012 skrev 2017-12-11 10:32:51 följande:

    Håller tummarna att den fortsätter lysa med sin frånvaro!!

    Man blir verkligen knäpp av detta


    Haha ja verkligen.. men jag kanske är en låghormonare då jag äter levaxin också. Men man tycker ju ändå att det borde visa. Anatomin i kroppen är krånglig med allt känner jag.
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-11 10:51:28 följande:

    Haha ja verkligen.. men jag kanske är en låghormonare då jag äter levaxin också. Men man tycker ju ändå att det borde visa. Anatomin i kroppen är krånglig med allt känner jag.


    Ja verkligen, och det att man inte kan påverka mer är såååå jobbigt haha
  • Sommaren12
    Fruadolfsson skrev 2017-12-11 10:51:28 följande:

    Haha ja verkligen.. men jag kanske är en låghormonare då jag äter levaxin också. Men man tycker ju ändå att det borde visa. Anatomin i kroppen är krånglig med allt känner jag.


    Hmm har inte tänkt på att levaxin kan påverka utslag på testen. Tror du det? För jag fick inget plus förrän efter bim förra gången och på mina ältester med CB dubbel hormondetektor får jag aldrig den blinkande gubben utan fast gubbe direkt. Jag äter alltså också levaxin.

    Hoppas ditt plus kommer!! :)
  • Sommaren12

    Jag har förresten även börjat analysa bristen på symptom haha. Jag brukar alltid få jätteömma bröstvårtor någon dag efter äl som håller i fyra dagar ca men inget alls denna gång. När jag var gravid kände jag inte heller nåt den månaden och trodde därför det va kört. Så nu tolkar jag in även det hahaha, man e ju störd...

  • Johanna135

    Jag läste i en bok från 70talet om detta med att veta om en är.gravid. Och då stod det att det går att testa 2v efter bim. Tänk att vänta så länge :£

  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-11 11:45:45 följande:

    Jag har förresten även börjat analysa bristen på symptom haha. Jag brukar alltid få jätteömma bröstvårtor någon dag efter äl som håller i fyra dagar ca men inget alls denna gång. När jag var gravid kände jag inte heller nåt den månaden och trodde därför det va kört. Så nu tolkar jag in även det hahaha, man e ju störd...


    Exakt samma här, förra månaden sååå ömma bröst. Denna ingenting... men så brukar det vara
  • Fruadolfsson
    Sommaren12 skrev 2017-12-11 11:44:03 följande:

    Hmm har inte tänkt på att levaxin kan påverka utslag på testen. Tror du det? För jag fick inget plus förrän efter bim förra gången och på mina ältester med CB dubbel hormondetektor får jag aldrig den blinkande gubben utan fast gubbe direkt. Jag äter alltså också levaxin.

    Hoppas ditt plus kommer!! :)


    Nej jag tror inte det påverkar utslagen på testen. Men om man äter levaxin så har man ju för lite hormon i kroppen. Så då får man ju det som fattas i kroppen med tabletten. Men jag har bara läst om att det kan va svårare att bli gravid om man äter levaxin. Så då har jag tänkt att man kanske är en låghormonare så att det blir svårare att se också, men det kanske inte är så. Är bara mina tankar :) haha.
  • Sommaren12
    Fruadolfsson skrev 2017-12-11 13:00:13 följande:

    Nej jag tror inte det påverkar utslagen på testen. Men om man äter levaxin så har man ju för lite hormon i kroppen. Så då får man ju det som fattas i kroppen med tabletten. Men jag har bara läst om att det kan va svårare att bli gravid om man äter levaxin. Så då har jag tänkt att man kanske är en låghormonare så att det blir svårare att se också, men det kanske inte är så. Är bara mina tankar :) haha.


    Ok ok då förstår jag hur du menar. Men det är inte svårare att bli gravid för att man äter levaxin. :) Däremot kan det vara svårare om inte värdena ligger bra. Mina läkare har fått veta att vi planerar barn och har tyvärr flera gånger fått höra att jag inte är särskilt fertil i samband med dåliga värden. Förra gången jag blev gravid blev vi det på andra försöket och då kan jag tillägga att jag bara har en äggledare. Var visserligen 26 då, är 32 nu så åldern har ju krympt chanserna lite.
  • Let it Rain
    Sommaren12 skrev 2017-12-11 11:44:03 följande:
    Hmm har inte tänkt på att levaxin kan påverka utslag på testen. Tror du det? För jag fick inget plus förrän efter bim förra gången och på mina ältester med CB dubbel hormondetektor får jag aldrig den blinkande gubben utan fast gubbe direkt. Jag äter alltså också levaxin.

    Hoppas ditt plus kommer!! :)
    Jag äter också levaxin och det har inte påverkat för min del. Fick plus på BIM-3 förra gången och denna på BIM-1 (testade dock inte innan).
Svar på tråden Följas åt till ett plus!