• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Ericsson93
    Sommaren12 skrev 2017-12-14 10:05:55 följande:

    Använder inte NC men är man gravid så ska väl tempen fortsätta vara förhöjd och det ser den väl ut att va eller? Verkar ju positivt i kombo med den lilla blödningen. När är bim?


    Jag har en kort lutealfas. Så Bim imorgon :) är på äl + 10 idag
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-14 09:54:12 följande:

    Men kan det inte vara den som är på g nu då men att den kommer om nån dag?


    Nä d va för mkt för å va på g. Brukar ha flytningar å sen niagrafallet i 3 dar. Nu kom d flytningar, mensvärk å sen kom d max en halv super tampong. Å ingen värk mer idag än vid äggstockar å Ingen mens alls inatt eller idag. För lite för å va mens. Har allti 3 dar å mkt. Första dan får ja allti byta super tampong 2 ggr/dag. Minst. Å nu har ja ingen.
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-14 10:11:28 följande:

    Nä d va för mkt för å va på g. Brukar ha flytningar å sen niagrafallet i 3 dar. Nu kom d flytningar, mensvärk å sen kom d max en halv super tampong. Å ingen värk mer idag än vid äggstockar å Ingen mens alls inatt eller idag. För lite för å va mens. Har allti 3 dar å mkt. Första dan får ja allti byta super tampong 2 ggr/dag. Minst. Å nu har ja ingen.


    Så konstigt! Bara och avvakta och hoppas du får ÄL när det passar som bäst och ni får mysa över julen
  • MammaMia1012

    Är deppig och arg idag, det gör mig inget om jag inte blir gravid den här vändan det underlättar julen och nyår! Men fan vad arg jag blir när kroppen luras så! Har massa symtom och är så förvirrad testade idag och det var tokblankt!!! Hur kan det kännas så i hela kroppen men inte vara något??? Vill bara veta!! Är jag gravid eller ej? Blir arg på min kropp som luras!!

    Ursh har en riktigt dålig dag!

    Ursäkta deppinlägg vill att denna dag ska vara slut...

  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-14 10:45:00 följande:

    Är deppig och arg idag, det gör mig inget om jag inte blir gravid den här vändan det underlättar julen och nyår! Men fan vad arg jag blir när kroppen luras så! Har massa symtom och är så förvirrad testade idag och det var tokblankt!!! Hur kan det kännas så i hela kroppen men inte vara något??? Vill bara veta!! Är jag gravid eller ej? Blir arg på min kropp som luras!!

    Ursh har en riktigt dålig dag!

    Ursäkta deppinlägg vill att denna dag ska vara slut...


    Vet hur d känns!!! Min kropp brukar va precis likadan. Liksom vis me en gång om..ja lr nej. Fan så man får fortsätta. Blir knäpp på min kropp om ja bara ska ha en dags mini mens nu ist för 3 dagar me överflöd. Å mensvärken som va så va ej från denna värld. Fick sitta me benen uppdragna mot magen efter 1g panadol! Så brukar ja int ha..
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-14 10:24:37 följande:

    Så konstigt! Bara och avvakta och hoppas du får ÄL när det passar som bäst och ni får mysa över julen


    Ja super konstigt. Alla symtom på mens e borta.. Endast ett par ömma bröst e kvar
  • Let it Rain
    Saima17 skrev 2017-12-14 08:17:56 följande:
    Den va inte helt fylld heller utan kanske max halva.
    Okej. Enligt mig låter det lite väl mkt, men det kanske är individuellt.
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-12-14 10:54:45 följande:

    Okej. Enligt mig låter det lite väl mkt, men det kanske är individuellt.


    Hm ja d verkar va olika.. Hitta den här länken.. www.google.se/url&source=web&rct=j&url=barntotal.se/gravid-3/forsta-trimestern/nidblodning-hur-mycket&ved=0ahUKEwiY4a6Un4nYAhXCQZoKHR6XDbwQFggvMAI&usg=AOvVaw2ErXVPwMpfmfkxdUwlpIqc

    Där står d att d kan va lika mkt som mens eller vid missfall.. Vet int va ja ska tro.. Så olika bud överallt
  • Let it Rain
    Saima17 skrev 2017-12-14 11:01:00 följande:
    Hm ja d verkar va olika.. Hitta den här länken.. www.google.se/url&source=web&rct=j&url=barntotal.se/gravid-3/forsta-trimestern/nidblodning-hur-mycket&ved=0ahUKEwiY4a6Un4nYAhXCQZoKHR6XDbwQFggvMAI&usg=AOvVaw2ErXVPwMpfmfkxdUwlpIqc

    Där står d att d kan va lika mkt som mens eller vid missfall.. Vet int va ja ska tro.. Så olika bud överallt
    Okej, men om det står så där får du ju gå på det. :) Hur mga dagar efter ÄL fick du blödningen?
  • Saima17

    [quote=78273666][quote-nick]Let it Rain skrev 2017-12-14 11:21:41 följande:[/quote-nick]

    Okej, men om det står så där får du ju gå på det. :) Hur mga dagar efter ÄL fick du blödningen?

    [/quote

    10 dagar efter...

Svar på tråden Följas åt till ett plus!