• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 21:06:59 följande:

    Ja jättekonstigt! Har haft massa ÄL flytningar i flera dagar även idag. Idag är jag på dag 16 i cykeln så jag förstår verkligen ingenting! Vill bara gråta nu!


    Ja e på dag 19 idag.. Alltså 20 imorron. Har vanligtvis 25 dagars cykel.. Ännu ha ja int fått fast gubbe på äl test.. Fattat noll nu.. Få se om mensen dyker upp på tisda onsda enligt "normal" cykel..
  • Anonym (Gabbi)
    Saima17 skrev 2018-01-03 21:27:17 följande:
    ja men vilket betyder att ja int borde tempa senare än helst 6:15..endel mornar börjar jag 9..då stiger ja upp tidigast 7:30..så d faller bort. men sku ja ha missa stegringen så sku ju int testet fortsätta ge utslag flera dagar för hög fertilitet. eller e ja dum? menar e toppen förbi borde d ju fertiliteten helt försvinna å int fortsätta..
    man kan ha lh stegring men att d e så pass låg att d int snappas upp av testet..torts att dom ska va jätte känsliga. ja ja blir knäpp på d  här. lika bra å vänta å se..å hoppas på att d blir ett + iaf att d ha gått vägen me låg nivå.

    Okej, nä då är det lite svårt! Jag brukar ställa alarm på rätt tid på helger och sen somna om. Men då ska man ju orka det också :)


    Nä jag tänker samma. ÄL borde inte ha varit ännu eftersom den fortfarande blinkar. Östrogenet måste ju antagligen fortfarande vara högt. Förhoppningsvis får du fast imorgon precis lagom till att han kommer hem :) 

  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-03 21:53:24 följande:

    Ja e på dag 19 idag.. Alltså 20 imorron. Har vanligtvis 25 dagars cykel.. Ännu ha ja int fått fast gubbe på äl test.. Fattat noll nu.. Få se om mensen dyker upp på tisda onsda enligt "normal" cykel..


    Jag hoppas verkligen för dig! Har vart massa konstigt de senaste månaden för dig och mig haha lika bra att skratta åt eländet. Blöder fortfarande lite?? Nu hoppas jag nästan att det är mensen så man kan få ta nya tag direkt men sån tur har man nog inte... fuck så j-vla irriterande!!
  • ankmamma
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 21:06:59 följande:

    Ja jättekonstigt! Har haft massa ÄL flytningar i flera dagar även idag. Idag är jag på dag 16 i cykeln så jag förstår verkligen ingenting! Vill bara gråta nu!


    För mig var det sådär konstigt i November. Först hade jag en cykel på 39 dagar sedan kom en väldigt sparsam blödning. Sedan gick det 16 dagar (precis som för dig) och då kom världens jättemens!! min teori var att cykeln rubbades av utebliven äl.. men jag vet inte! brukar ha en cykel på ca 32 dagar så ingenting stämde... men nu verkar det ju ändå luta mot att det är plus så det verkar ha gått som det skulle i december:) Hoppas det är något liknande för dig!
  • MammaMia1012
    ankmamma skrev 2018-01-03 22:34:03 följande:

    För mig var det sådär konstigt i November. Först hade jag en cykel på 39 dagar sedan kom en väldigt sparsam blödning. Sedan gick det 16 dagar (precis som för dig) och då kom världens jättemens!! min teori var att cykeln rubbades av utebliven äl.. men jag vet inte! brukar ha en cykel på ca 32 dagar så ingenting stämde... men nu verkar det ju ändå luta mot att det är plus så det verkar ha gått som det skulle i december:) Hoppas det är något liknande för dig!


    Så himla underbart för dig! Längtar med efter ett pluss! Ska bli så skoj att följa dig! <3

    Jag hoppas verkligen att det blir något liknande för mig! Det får tiden utvisa!
  • Let it Rain

    Kanske borde uppdatera lite här. Jag har nu gått in i v. 11 och på ultraljudet i v. 9 såg allting fint ut. Hjärtat tickade på precis som det skulle också. Nästa anhalt blir KUB om mindre än 3 veckor.

  • Saima17
    Anonym (Gabbi) skrev 2018-01-03 22:07:54 följande:

    Okej, nä då är det lite svårt! Jag brukar ställa alarm på rätt tid på helger och sen somna om. Men då ska man ju orka det också :)

    Nä jag tänker samma. ÄL borde inte ha varit ännu eftersom den fortfarande blinkar. Östrogenet måste ju antagligen fortfarande vara högt. Förhoppningsvis får du fast imorgon precis lagom till att han kommer hem :) 


    Jaaaa imorron kl va 14 e han hemma.. Å Ja jobbar sent så klart.. Men innerst inne hoppas ja att d blinkar för att d känner av graviditet. Men som sagt, e bara en fet jävla bonus å bra start på året om d sku va så. Vill bara veta nu så att man kan se när d e dags nästa gång
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 22:15:09 följande:

    Jag hoppas verkligen för dig! Har vart massa konstigt de senaste månaden för dig och mig haha lika bra att skratta åt eländet. Blöder fortfarande lite?? Nu hoppas jag nästan att det är mensen så man kan få ta nya tag direkt men sån tur har man nog inte... fuck så j-vla irriterande!!


    Ja men lr hur!!! Förra gången nu i början på dec hade ju ja en dag blödning sen 3 utan å den kom riktigt.. Å nu ingen äl? Va e d här.. Blir knäpp imorron om d blinkar igen.. Imorron kommer han hem. Så ligga blir d iaf.. MEN ja sku bara vilja veta.. Tänk om d sku va att d e en liten tomte där ändå.. Shit..tänk då blir d både renovering, bröllop å barn inom 2018!!!!! Aaaaaah.. Dessa toppar å dalar.. (Haha.. Sku folk man känner se hur man e här inne sku d va psykiskt nästa typ) .. Haha.. men nä. Ja ska int räkna me d. men d sku va kul. Nej nu måst vi fan få svar du å ja.. Håller alla tummar!!!
  • MammaMia1012
    Let it Rain skrev 2018-01-03 23:22:06 följande:

    Kanske borde uppdatera lite här. Jag har nu gått in i v. 11 och på ultraljudet i v. 9 såg allting fint ut. Hjärtat tickade på precis som det skulle också. Nästa anhalt blir KUB om mindre än 3 veckor.


    Men vad roligt! Grattis igen!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2018-01-04 00:17:56 följande:

    Ja men lr hur!!! Förra gången nu i början på dec hade ju ja en dag blödning sen 3 utan å den kom riktigt.. Å nu ingen äl? Va e d här.. Blir knäpp imorron om d blinkar igen.. Imorron kommer han hem. Så ligga blir d iaf.. MEN ja sku bara vilja veta.. Tänk om d sku va att d e en liten tomte där ändå.. Shit..tänk då blir d både renovering, bröllop å barn inom 2018!!!!! Aaaaaah.. Dessa toppar å dalar.. (Haha.. Sku folk man känner se hur man e här inne sku d va psykiskt nästa typ) .. Haha.. men nä. Ja ska int räkna me d. men d sku va kul. Nej nu måst vi fan få svar du å ja.. Håller alla tummar!!!


    Skönt att din gubbe kommer hem nu! Ja eller hur man får sluta kastas mellan hopp och förtvivlan! Men nu vaknade och har så fruktansvärt ont i halsen så är väl min tur att bli riktigt dålig nu tänker jag...
Svar på tråden Följas åt till ett plus!