• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Milian03

    Imorse var bindan nästan tom och gravtestet negativt! Skönt! Nu lägger vi missfallet bakom oss och letar ny äl! :)

  • saijda
    Sommaren12 skrev 2018-05-03 07:38:36 följande:

    Stort grattis! :)Ska du testa idag? Så nyfiken hihi :)


    Jag har inte tagit nytt gravtest tänkte ta ett idag men blir osäker när tempen dippar såhär ( se bifogad bilder) vad tror du? :0



    Om den korta konstiga blödningen var mens så ska jag ha ÄL om tre dagar om appen stämmer. Därför jag tänkte köpa ältester för att se om ÄL är idag eller imorgon osv :)
  • Jeex
    saijda skrev 2018-05-02 23:24:01 följande:

    Extremare halsbränna och brännande känsla i magen typ som molvärk. Ska testa imorgon bitti igen, om jag vågar :0


    Hur gick det ? :)
  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-05-03 08:10:12 följande:
    Jag har inte tagit nytt gravtest tänkte ta ett idag men blir osäker när tempen dippar såhär ( se bifogad bilder) vad tror du? :0

    Om den korta konstiga blödningen var mens så ska jag ha ÄL om tre dagar om appen stämmer. Därför jag tänkte köpa ältester för att se om ÄL är idag eller imorgon osv :)
    Jag kan inte det där med tempkurvor särskilt bra. Tempen ska väl fortsätta va hög är enda jag vet, men jag tror samtidigt att kroppen inte är en logisk kurva, det kan säkert dippa lite även om man är gravid. Jag tycker verkligen att du ska börja med att ta ett gravidtest för att veta om du är gravid eller ej. Nu är du ju en bit över bim så håller du dig innan bara så kan du säkert ta ett sådant idag. Är det negativt så börja ältesta imorgon om du vill det. Hur är dina symptom nu? Innan var du öm i brösten va? Hur är det med det nu?
    Milian03 skrev 2018-05-03 07:57:32 följande:

    Imorse var bindan nästan tom och gravtestet negativt! Skönt! Nu lägger vi missfallet bakom oss och letar ny äl! :)


    Det är så himla sorgligt med mf men skönt i alla fall att du kan komma på fötter igen och blicka framåt. Det är ju definitivt ingen garanti men många blir ju gravida snabbt igen efter mf. Kroppen verkar va mer mottaglig i samband med det. Hoppas det är så för dig. 
  • Sommaren12

    Måste haft ägglossning inatt. När jag kommit hem igår vid midnatt så började det mola i magen och när jag gick upp i morse var det ganska starkt ömt i där nere. Satte mig snabbt på en stol och det gjorde så ont, kändes som jag satte mig på något. Så någon gång natten som var då... Finns ju inte en chans till sex innan kanske 22 ikväll när dottern sover. Tror ni det är kört?!  

  • saijda
    Sommaren12 skrev 2018-05-03 09:37:59 följande:

    Jag kan inte det där med tempkurvor särskilt bra. Tempen ska väl fortsätta va hög är enda jag vet, men jag tror samtidigt att kroppen inte är en logisk kurva, det kan säkert dippa lite även om man är gravid. Jag tycker verkligen att du ska börja med att ta ett gravidtest för att veta om du är gravid eller ej. Nu är du ju en bit över bim så håller du dig innan bara så kan du säkert ta ett sådant idag. Är det negativt så börja ältesta imorgon om du vill det. Hur är dina symptom nu? Innan var du öm i brösten va? Hur är det med det nu?. 


    Det är därför jag inte vågat testa mig utan kört på som om det vore ÄL istället :/ men får väl gå och köpa ett gravtest för att se vad det visar...

    Halsbränna imorse också som fortfarande fortsätter, annars har jag haft det kvällar och vaknat på nätterna, illamående till och från, känsligare luktsinne (märkt på jobb), stramar åt i magen och ömmar i ryggen. Igår kväll hade jag fruktansvärd molvärk :0 ömma men inte så ömma som de var förut, men det känns på sidan om brösten nära armhålan så stramar det åt ibland :/

    Jag vet att det är lika bra och ta ett test men när jag tog det den 25e april och det visade negativt så blev jag så otroligt ledsen :(
  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-05-03 09:58:14 följande:
    Det är därför jag inte vågat testa mig utan kört på som om det vore ÄL istället :/ men får väl gå och köpa ett gravtest för att se vad det visar...

    Halsbränna imorse också som fortfarande fortsätter, annars har jag haft det kvällar och vaknat på nätterna, illamående till och från, känsligare luktsinne (märkt på jobb), stramar åt i magen och ömmar i ryggen. Igår kväll hade jag fruktansvärd molvärk :0 ömma men inte så ömma som de var förut, men det känns på sidan om brösten nära armhålan så stramar det åt ibland :/

    Jag vet att det är lika bra och ta ett test men när jag tog det den 25e april och det visade negativt så blev jag så otroligt ledsen :(
    Förstår det, men måste ju va jobbigt att inte veta? Och nu borde det ge ett rättvist svar. 25e var väl tidigt? Känns som bästa vägen framåt.

    Hoppas på plus åt dig, annars får du ladda om helt enkelt.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-03 09:40:04 följande:

    Måste haft ägglossning inatt. När jag kommit hem igår vid midnatt så började det mola i magen och när jag gick upp i morse var det ganska starkt ömt i där nere. Satte mig snabbt på en stol och det gjorde så ont, kändes som jag satte mig på något. Så någon gång natten som var då... Finns ju inte en chans till sex innan kanske 22 ikväll när dottern sover. Tror ni det är kört?!  


    Tror int d e kört.. Rekommenderas ju å ha sex ett dygn efter ägglossning å..
  • Jeex

    Kändes så konstigt att vara den som fick ringa ett samtal till barnmorskan och boka in ett tidigt ultraljud :) Nu är det tre långa och lite oroliga veckor tills man får veta om det är ett x igen eller inte.

  • Jeex
    Sommaren12 skrev 2018-05-03 09:40:04 följande:

    Måste haft ägglossning inatt. När jag kommit hem igår vid midnatt så började det mola i magen och när jag gick upp i morse var det ganska starkt ömt i där nere. Satte mig snabbt på en stol och det gjorde så ont, kändes som jag satte mig på något. Så någon gång natten som var då... Finns ju inte en chans till sex innan kanske 22 ikväll när dottern sover. Tror ni det är kört?!  


    Jag hade kört på. Man vet ju aldrig :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!