• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • saijda

    Godmorgon,

    Grattis till er alla som har plussat så glad för er skull! :D

    Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

    Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.

  • Syskonlängtan2019
    Let it Rain skrev 2017-10-04 10:17:41 följande:

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.


    Vi försöker också med barn nummer 2. Har försökt i snart två månader. Är 23 (i november) så jag är väl ganska mitt i den mest fertila åldern fortfarande. Hoppas på ett plus innan jul (men givetvis helst på en gång). Tycker det är roligt att få följa andra och glädjas åt andras gravidlycka! Och samtidigt få pepp och glädje från andra.
  • saijda

    Testade efter ha hållt mig i cirka 3 timmar. Tror BIM är idag.

    Vad tror ni, ser jag i syne eller är det ett svagt streck? :0

    Förra gången jag plussade (som slutade i missfall) så testade jag mig först på BIM+4 och fick då ett starkt pluss :/

  • saijda

    Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

    Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

  • sanfo1

    Hej,

    Jag behöver eran hjälp och erfarenheter.

    Så jobbigt just nu att inte veta något..

    Idag är min mens 5 dagar sen (den här alltid kommit exakt samma dag som flo appen sagt) har haft mensvärk sen dagen innan förväntad mens men det kommer bara tjocka vita flytningar..

    Iförrgår fick jag extremt ömma bröst, börjar få massa små finnar och tydligare blodådror på brösten.

    Men negativa gravtest varje morgon..

    Fattar ingenting och är så frustrerad..

    Något som har vart med om samma? Är rädd att något är fel :(

  • Anatomy
    sanfo1 skrev 2018-10-10 17:17:45 följande:

    Hej,

    Jag behöver eran hjälp och erfarenheter.

    Så jobbigt just nu att inte veta något..

    Idag är min mens 5 dagar sen (den här alltid kommit exakt samma dag som flo appen sagt) har haft mensvärk sen dagen innan förväntad mens men det kommer bara tjocka vita flytningar..

    Iförrgår fick jag extremt ömma bröst, börjar få massa små finnar och tydligare blodådror på brösten.

    Men negativa gravtest varje morgon..

    Fattar ingenting och är så frustrerad..

    Något som har vart med om samma? Är rädd att något är fel :(


    Jag har haft svårt att få mer än svaga plus även några veckor efter BIM. Har du testat clearblue digital?
  • sanfo1
    Anatomy skrev 2018-10-11 18:55:46 följande:

    Jag har haft svårt att få mer än svaga plus även några veckor efter BIM. Har du testat clearblue digital?


    Tack för att du svarar! Jasså? Även en vecka efter?

    Nej jag har ju inte gjort det, kändes slösamt när det är tokblankt på vanliga stickor haha. Men kanske ska köpa ett sånt.

    Har den graviditeten gått bra i övrigt även om det ligger lågt med hcg i början?

    Fick en till hos gynekologen imorgon så ska dit och kolla hur det ser ut.
  • Anatomy
    sanfo1 skrev 2018-10-11 21:17:23 följande:

    Tack för att du svarar! Jasså? Även en vecka efter?

    Nej jag har ju inte gjort det, kändes slösamt när det är tokblankt på vanliga stickor haha. Men kanske ska köpa ett sånt.

    Har den graviditeten gått bra i övrigt även om det ligger lågt med hcg i början?

    Fick en till hos gynekologen imorgon så ska dit och kolla hur det ser ut.


    Jag fick tyvärr MA i vecka 9. (Foster dött i vecka 6). Vet inte om det har något samband..
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-09-30 09:51:12 följande:

    aaah hjälp!! tiden går så fort!! om 11 dagar e vi nere på 2 siffrigt innan vi har bf för vårt underbara bushjärta. 10,5 vecka kvar för mj att jobba. börjar få panik över vad som behövs hem.. har ni nånting som är ett nog no no som man int får glömma. Alltså nåt man int tänker på men behöver.. har koll på snorsug å febertermometer å bebis olja å zinksalva å sånt d vanligaste. (Ha dock köpt en digital som mäter pannan att man int behöver väcka bebis, blev rekomenderad på apoteket att den va bäst.) måst ja ha en t rumpan å? vilket märke av blöjor gillar ni å varför gillar ni d? mkt frågor nu men känns som ja har världens black out nu när d börjar närma sj mot va ja hadd koll på i början.. allt känns så spännande verkligt plötsligt


    Babynest, pysventil och bärsjal! Gällande blöjor så gillar jag libero touch bäst! de är mjukast och har inte läckt en enda gång för oss! :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-10-18 19:57:20 följande:

    Babynest, pysventil och bärsjal! Gällande blöjor så gillar jag libero touch bäst! de är mjukast och har inte läckt en enda gång för oss! :)


    Okej ha just kommit hem efter 4h Ikea idag.. handla sååååå mkt.. haha..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!