• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • TrueLove12
    ankmamma skrev 2018-11-17 11:03:25 följande:

    Åh har du tagit något test ännu? :)


    Just då gjorde ja men de va negativt men inget idag..

    Mens 3 dagar sen med idag om den inte kommer och är på menscykel 29 brukar va på 26-27 innan typ
  • saijda
    ankmamma skrev 2018-11-17 11:04:33 följande:

    Nu blev jag nyfiken!!! :D jag skulle ha testat för längesen ;) ta test!!! :D


    Jag vågade inte testa då jag tog tester förra cykeln som visade svagt plus i tre dagar sedan vart det tomt på testet. Vet inte om det var spökstreck eller inte. Dessutom så blev den cykeln helt plötsligt 40 dagar lång så därför tänkte jag att jag avvaktar tills denna cykel är minst 40 dagar lång, vilket den är idag :D

    Jag tänkte att jag skulle våga ta test idag men är så rädd att kroppen bara spelar mig ett spratt.. eller testerna :(
  • saijda

    Fortfarande ingen mens i sikte...

    bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

    Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

    drar och strålar i ljumskarna/höfterna

    extremt trött

    illamående (framför allt på morgonen)

    Halsbränna (framför allt på kvällen)

    Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen :0 enligt app så är den 6 dagar sen...Tog ett nytt test nyss, vad tror ni?

  • Saima17

    jahapp. pga mkt sammandragningar ända sen oktober blev ja nu sjukskriven förra veckan å även från idag fram tills mammaledigt.. kan int fatta att d bara e 12 arbetsdagar kvar t dess.. eller eg 11. helt sjukt. Snart har vi den lilla hos oss.. allt börja va klart.. småsaker kvar att fixa.. sambon åker på jobb idag så ja åker me t min familj (han jobbar där dom bor) i 2 veckor för att få underlättat me hunden. kan int gå me henne längre sträckor :( trist men så e d. Så nu gäller vila,vila vila å åter vila så att d int händer nå för tidigt me oss :)

  • ankmamma
    saijda skrev 2018-11-19 10:59:50 följande:

    Fortfarande ingen mens i sikte...

    bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

    Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

    drar och strålar i ljumskarna/höfterna

    extremt trött

    illamående (framför allt på morgonen)

    Halsbränna (framför allt på kvällen)

    Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen :0 enligt app så är den 6 dagar sen...Tog ett nytt test nyss, vad tror ni?


    Alltså det ser ju ut att vara något där... sorry för sent svar, men har du tagit några fler test sen dess? :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-11-21 10:40:17 följande:

    jahapp. pga mkt sammandragningar ända sen oktober blev ja nu sjukskriven förra veckan å även från idag fram tills mammaledigt.. kan int fatta att d bara e 12 arbetsdagar kvar t dess.. eller eg 11. helt sjukt. Snart har vi den lilla hos oss.. allt börja va klart.. småsaker kvar att fixa.. sambon åker på jobb idag så ja åker me t min familj (han jobbar där dom bor) i 2 veckor för att få underlättat me hunden. kan int gå me henne längre sträckor :( trist men så e d. Så nu gäller vila,vila vila å åter vila så att d int händer nå för tidigt me oss :)


    Spännande :D jaa ta det lugnt! jag fick också mycket hjälp av min svärmor med våra hundar sista månaden :) det var först vid BF som jag tog mig ut på några promenader för att försöka sätta igång det då min latensfas hade dragit igång och höll i sig i fyra dygn... men det var ju regelbundna sammandragningar var femte minut :P

    Vår lilla flicka blev två månader igår, vart tar tiden vägen? :O ;)
  • saijda
    ankmamma skrev 2018-11-22 23:32:08 följande:

    Alltså det ser ju ut att vara något där... sorry för sent svar, men har du tagit några fler test sen dess? :)


    Ja jag tycker det också men blir så osäker.. jag har tagit ett test sedan dess. Ska ta ett nytt imorgon enligt BM. Sedan skulle jag kontakta dem oavsett svar. Lägger upp bild imrogon :0

    Men mina bröst har blivit ömmare, mer svullna, tydligare blodådror och ?spindelnät?. Molvärken är också kvar samt illamåendet/halsbrännan. Har svårt att äta vissa saker pga det. Dock så är min temp lägre (36.61 idag) men det kan ju bero på att jag tog den tidigare igår och idag än andra dagarna. Min normaltemperatur är lägre, så något är det förhoppningsvis.
  • ankmamma
    saijda skrev 2018-11-23 00:01:25 följande:

    Ja jag tycker det också men blir så osäker.. jag har tagit ett test sedan dess. Ska ta ett nytt imorgon enligt BM. Sedan skulle jag kontakta dem oavsett svar. Lägger upp bild imrogon :0

    Men mina bröst har blivit ömmare, mer svullna, tydligare blodådror och ?spindelnät?. Molvärken är också kvar samt illamåendet/halsbrännan. Har svårt att äta vissa saker pga det. Dock så är min temp lägre (36.61 idag) men det kan ju bero på att jag tog den tidigare igår och idag än andra dagarna. Min normaltemperatur är lägre, så något är det förhoppningsvis.


    Låter ju lovande! Ja uppdatera gärna imorgon :D lycka till!
  • saijda
    ankmamma skrev 2018-11-23 10:08:19 följande:

    Låter ju lovande! Ja uppdatera gärna imorgon :D lycka till!


    Tog testet imorse som visade negativt.. för en liten stund sedan verkar mensen ha dykt upp.. jävla skit är så ledsen :(

    Blir att köra med munkpeppar och ÄL tester denna månad.
  • ankmamma
    saijda skrev 2018-11-23 10:40:54 följande:

    Tog testet imorse som visade negativt.. för en liten stund sedan verkar mensen ha dykt upp.. jävla skit är så ledsen :(

    Blir att köra med munkpeppar och ÄL tester denna månad.


    Åh typiskt :( har du provat progesteronkräm? det funkade för mig på första försöket med krämen <3
Svar på tråden Följas åt till ett plus!