• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • saijda
    YaseminL skrev 2019-08-10 11:56:02 följande:

    Ja, det är helt underbart trots jobbigt med tröttheten och illamåendet nu i början men det brukar släppa runt v 13!

    Ja såklart! Är inne här rätt ofta


    Åh förstår! Mår sjukt illamående också och tröttheten. Inte undra på att man mådde som man mådde.

    Åh så bra! Jag är i vecka 6 (5+5) enligt den ena appen. Vet inte riktigt hur jag ska räkna :/ vilken vecka är du i?
  • Anonym (Neg och pos?)

    Någon som har erfarenhet av bryta upp cb digital??

  • YaseminL
    saijda skrev 2019-08-10 14:17:38 följande:

    Åh förstår! Mår sjukt illamående också och tröttheten. Inte undra på att man mådde som man mådde.

    Åh så bra! Jag är i vecka 6 (5+5) enligt den ena appen. Vet inte riktigt hur jag ska räkna :/ vilken vecka är du i?


    Jag fick aldrig tillbaka mensen efter sonen född 2018, 28 november. Helammade honom tills 6-7 månader och ammar fortfarande rätt mycket. Men tror jag gick in i vecka 9 igår så 8+1 idag. Ska på ultraljud på torsdag för att fastställa vecka. Är så nervös!!
  • saijda
    YaseminL skrev 2019-08-10 17:47:08 följande:

    Jag fick aldrig tillbaka mensen efter sonen född 2018, 28 november. Helammade honom tills 6-7 månader och ammar fortfarande rätt mycket. Men tror jag gick in i vecka 9 igår så 8+1 idag. Ska på ultraljud på torsdag för att fastställa vecka. Är så nervös!!


    Åh spännande!! Förstår att du är nervös!

    Jag ska ringa barnmorskan på måndag. Vet inte exakta veckan. Men tror jag går in i vecka 7+0 på måndag men är osäker :/ apparna säger olika :0 hur ska man veta?
  • Hejsvensan

    Hej fina ni! Fick som sagt svagt plus på clearblue testa tidigt i går, gjorde även ett mitt på dagen digitalt med veckor och de vidade ej gravid

    Gjorde även ett digitalt med + - från clearblue i morse lägger in bild

    Hade bim 8/8 alltså i torsdags och har fortfarande inte sett en endaste skymt av mens någonstans

    Där emot har jag den här vecka haft som håll i magen ner till vänster nästan hela tiden

    Kan de vara så att jag är gravid bara att det inte ger utslag än?! Men tycker ändå det borde synas vid de här laget...

  • YaseminL
    Hejsvensan skrev 2019-08-10 12:11:25 följande:


    Kanske syns bättre på den bilden :/
    Tyvärr får många spök på dessa.. dessvärre ser jag inget streck på ditt test. Mitt streck på detta var svagt men ändå tillräckligt tydligt. Blev dessutom en blå rand när det hade torkat dagen efter. Tror att det förklarar ditt negativa gravtest på cb digitala också.. Om du ändå tror att du är gravid skulle jag rekommendera dig att ringa vc för ett blodprov för att se hcg.
  • Hejsvensan

    Hej tack fina för du svarar mig!

    De syns ett blått sträck när de torkat, min kamera verkar inte vila få med de på bild... ser sträcket fortfarande även fast de gått flera dagar nu så de blåa sträcket är kvar kan försöka fota nör jag är hemma!

  • Hejsvensan
    YaseminL skrev 2019-08-12 11:42:35 följande:

    Tyvärr får många spök på dessa.. dessvärre ser jag inget streck på ditt test. Mitt streck på detta var svagt men ändå tillräckligt tydligt. Blev dessutom en blå rand när det hade torkat dagen efter. Tror att det förklarar ditt negativa gravtest på cb digitala också.. Om du ändå tror att du är gravid skulle jag rekommendera dig att ringa vc för ett blodprov för att se hcg.




    På bilden borde man nu iallafall se strecket (samma test som innan) dock ser de völdigt smalt ut på bilden men är tjockare och blått i verkligeheten men det som syns på bilden är de starkaste av testet
  • YaseminL
    Hejsvensan skrev 2019-08-12 12:31:19 följande:

    På bilden borde man nu iallafall se strecket (samma test som innan) dock ser de völdigt smalt ut på bilden men är tjockare och blått i verkligeheten men det som syns på bilden är de starkaste av testet


    Hoppas för din skull!! Jag som jobbar på apotek rekommenderar främst cb digitala eller predictor early. Digitala ger aldrig spök utan svart på vitt och predictor early ger heller aldrig spök! Som sagt cb testa tidigt är skit. Men skulle inte vilja säga att ditt test är positivt. Men är du som sagt var osäker - kontakta vc för blodprov / bm för gravtest.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!