• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Förstabarnet123
    PelloBello skrev 2019-08-17 11:04:05 följande:

    Igår fick jag som en brännande molvärk på kvällen.

    Svårt att förklara, men som en tyngdkänsla, varm/brännande och lite kittlande.

    Någon som varit med om samma?

    Äl+8 igår.


    Hmm...svårt att veta om det är samma - men en gång hade jag en annorlunda brännande/kittlade känsla från tjejmagen och en bit upp över magen. Plussade då.

    En annan gång fick jag samma känsla igen i magen - var då inte gravid. Så summa summarum: Jag blir inte klok på symtom haha :P

    Håller tummarna för dig!
  • TrueLove12

    Var på mötet på Sahlgrenska i onsdags första mötet då inför vad som kommer hända fram över. Tog blodprover vi båda och maken lämna in spermaprovet.

    Ringde igår om hss men var fullt denna gång ska ringa om de nästa mens om jag inte får remiss innan. Vi har tyvärr 1% chans och bli gravida på egen hand så de blir ivf för oss vänte tiden 6 mån ca beror när dom tar beslutet. De ska även kolla min ägg reserv m.m

  • PelloBello
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-17 22:27:47 följande:

    Hmm...svårt att veta om det är samma - men en gång hade jag en annorlunda brännande/kittlade känsla från tjejmagen och en bit upp över magen. Plussade då.

    En annan gång fick jag samma känsla igen i magen - var då inte gravid. Så summa summarum: Jag blir inte klok på symtom haha :P

    Håller tummarna för dig!


    Blir inte heller klok. Haha.

    Är på bim+1 idag. Inget på testet, ingen mens, bara massa vattniga flytningar. Önskar mensen kan komma igång typ genast så man slipper vänta så länge på nästa äl :/
  • Förstabarnet123
    PelloBello skrev 2019-08-23 10:26:25 följande:

    Blir inte heller klok. Haha.

    Är på bim+1 idag. Inget på testet, ingen mens, bara massa vattniga flytningar. Önskar mensen kan komma igång typ genast så man slipper vänta så länge på nästa äl :/


    Åh vad segt. Förstår du vill att mensen ska dra igång då, snabbt! Håller tummarna för det (om det nu inte är en graviditet)
  • ankmamma

    Hej på er! Igår gjorde vi kub-ultraljudet och jag blev daterad till vecka 13 (12+2 idag) med BF 17 mars! Känns så overkligt att vår dotter ska bli storasyster! Det är ju dessutom bara ett par veckor kvar tills hon blir 1 år! stora tjejen <3

    Hur går det för er andra? :)

  • mea08

    Uppdatering, är mitt i ägglossningsveckan nu. Håller tummarna för att andra försöket går hem. Let the waiting begin! :D

  • Gottegrisen91

    Jag stannar kvar här då jag för en vecka sedan fick missfall :( så nu kämpar vi mot ett nytt plus. Slutade blöda i tisdags så vi försöker igen

Svar på tråden Följas åt till ett plus!