• Anna GBG

    BF maj-juni 2018 GBG

    Hej!


    Hoppas det finns några goa göteborgare härute som har BF tidigt nästa sommar?


    Jag är gravid med vårt andra barn och mår bra hittills, även om jag varit snurrig, trött och väldigt törstig, haha! Om det inte blir värre gravidkrampor såhär i början av graviditeten så är jag tacksam för det!

    Har redan börjat kika på gravid-vänliga kläder igen i affärerna, trots att magen bara är lite svullen. Mest för att det är kul och man är förväntansfull!

  • Svar på tråden BF maj-juni 2018 GBG
  • 40 år och jobbar på nr 3
    vickanj82 skrev 2017-10-15 07:52:22 följande:

    Hej

    Bor i Göteborg :)

    Plussade idag är så glad :) Ska ta ett digitalt på onsdag för att få det på riktigt. Plus att mannen inte riktigt tror på mig innan. Är 35 år och har två barn 13 år och 8 år.

    Inga riktiga symptom förutom ont/ spänt på en punkt långt ner i tjej magen. Och igår när vi var på Liseberg fick jag väldigt ont i ryggen.


    Blev det ett till plus? ;)

    Bor du nära centrala Göteborg? Hur tror du era två tidigare barn tycker om ett nytt syskon?
  • vickanj82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-10-18 12:48:30 följande:

    Blev det ett till plus? ;)

    Bor du nära centrala Göteborg? Hur tror du era två tidigare barn tycker om ett nytt syskon?


    Jajemen fick detta :D

    Dom har tjatat länge nu om att dom vill ha en bebis så dom kommer att bli glada :) Dessvärre tar det ju tid innan den kommer. Vi bor lite utanför men 15 med spårvagnen. Tips på att berätta?

  • 40 år och jobbar på nr 3
    vickanj82 skrev 2017-10-18 20:56:50 följande:

    Jajemen fick detta :D

    Dom har tjatat länge nu om att dom vill ha en bebis så dom kommer att bli glada :) Dessvärre tar det ju tid innan den kommer. Vi bor lite utanför men 15 med spårvagnen. Tips på att berätta?


    Härligt och stort gratis!

    Vi har inte berättat än, ska berätta om va 1 1/2 vecka, det ska bli spännande att se deras reaktion. De trodde nog inte på att de skulle få fler syskon men tror ändå inte att de blir helt förvånande med tanke på den nya mannen i vårt liv.

    Jag bor mitt i stan, vore kul att ses längre fram
  • leha87

    Hej. Jag är gärna med här, visste inte att det fanns en tråd för Gbg :) har bf 8/6 enl egna uträkningar, andra barnet. Skrivit in mig på barnmorskegruppen, hört gott om dom. Ska dit på ul 30/10 så känns spännande. Inskrivning 17/11. Mår illa till och från men har tack och lov inte kräkts. Men mina bröst är däremot inte att leka med, så svullna och ömma. Helt gigantiska haha. Hur

    Mår ni andra?

  • TheRealMe
    leha87 skrev 2017-10-22 09:52:22 följande:

    Hej. Jag är gärna med här, visste inte att det fanns en tråd för Gbg :) har bf 8/6 enl egna uträkningar, andra barnet. Skrivit in mig på barnmorskegruppen, hört gott om dom. Ska dit på ul 30/10 så känns spännande. Inskrivning 17/11. Mår illa till och från men har tack och lov inte kräkts. Men mina bröst är däremot inte att leka med, så svullna och ömma. Helt gigantiska haha. Hur

    Mår ni andra?


    Grattis och välkommen hit :). Spännande med vul!! Har vul nu på tisdag! Ska bli spännande men ändå lite oroande är det :(.
  • leha87
    TheRealMe skrev 2017-10-22 10:19:47 följande:

    Grattis och välkommen hit :). Spännande med vul!! Har vul nu på tisdag! Ska bli spännande men ändå lite oroande är det :(.


    Det är ett vanligt ul, över magen, som jag ska göra. Men ja visst är det så, finns en oro inom en ändå att det inte ska vara något där.
  • Moorii

    Hej!

    Jag hänger gärna på här! Jag plussade i tisdags och bf är beräknat ungefär till 24/6, så är i 4+6 idag. Gick igenom ett mf i mitten av augusti, så jag är försiktigt optimistisk. Har inte så många symtom, lite svaga spänningar i brösten, spänningar i pannan och tröttare än vanligt.. Denna oro! Ska boka in tidigt ultraljud på barnmorskegruppen där jag också kommer skriva in mig, gick där förra gången precis som många andra här :)

  • Vattendjuret

    Hej alla goa göteborgare:)

    Har bf 25 april men kan ju lika gärna bli maj, ok om jag hänger med i gruppen?

    Jag mår jätte bra och har gjort det större delen av graviditeten. Är 28 och detta blir första barnet, riktigt spännande! Har inga vänner som ska ha barn nu till våren så kul att hitta lite tjejer i samma sits här i Götet:)

  • TheRealMe

    Kom hem precis från vårat ultraljud, och där låg en liten med ett tickande hjärta. Nu har all nervositet o rädsla släppt :).

  • leha87
    TheRealMe skrev 2017-10-24 15:02:21 följande:

    Kom hem precis från vårat ultraljud, och där låg en liten med ett tickande hjärta. Nu har all nervositet o rädsla släppt :).


    Åh vilken härlig känsla :)
Svar på tråden BF maj-juni 2018 GBG