• manda974

    Planerar för första barnet.

    Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

    Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

    Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

  • Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Nathaliee93
    manda974 skrev 2017-12-14 16:26:44 följande:

    Okej då har du lite mer att vänta då! Så jobbigt..

    Jag tror jag började känns värk i början av den här veckan.. så en vecka efter äl, nej jag håller mig till i morgon tänkte jag, då bim är! :)


    Ja dagarna går ju så sakta..

    Spännande! Har du nån känsla? :D Jag väntar nog några dagar till tror jag, men så svårt att hålla sig..
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-14 18:02:30 följande:

    Eller hur!! Dock orolig varje gång när jag ska kissa att nensen ska ha kommit haha.. men icke än så länge.

    Ja det tycker jag du ska om dy inte klarar att vänta????


    Haha ja, eller ibland känns det som att det rinner och så va det inget!! Men om dina test som du gjort stämmer så är det förhoppningvis lugnt ;)

    Faaan, ja kanske köper imorgon ändå.. kan väll lika gärna prova! Att man ska ha sån dålig karaktär -.-
  • manda974
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 18:04:32 följande:

    Ja dagarna går ju så sakta..

    Spännande! Har du nån känsla? :D Jag väntar nog några dagar till tror jag, men så svårt att hålla sig..


    Alltså ja litegrann! Det känns som att det är något annorlunda den här månaden.. men det kan ju vara bara önsketänkande också.. men värken kommer varje dag (men är inte hela tiden) och har även haft som uppstötningar.. och det med min temp som bara höjs (utan att jag är sjuk!)

    jag vågar inte testa innan bim, för har så kort fas mellan äl och mens, 10 dagar bara!
  • Nathaliee93
    manda974 skrev 2017-12-14 18:57:39 följande:

    Alltså ja litegrann! Det känns som att det är något annorlunda den här månaden.. men det kan ju vara bara önsketänkande också.. men värken kommer varje dag (men är inte hela tiden) och har även haft som uppstötningar.. och det med min temp som bara höjs (utan att jag är sjuk!)

    jag vågar inte testa innan bim, för har så kort fas mellan äl och mens, 10 dagar bara!


    Man känner ju typ sig dum, haha. Man vill ju så gärna. Ja min temp är också högre, hoppas den håller i sig.

    Jag har nog inga andra symtomer än magen & tempen då. Men å andra sidan kan den ju sjuka dagen då mensen kommer ..

    Du får lov att berätta hur det gick imorgon!! Måste vara nervöst.. jag köper nog imorgon. Så får vi se om jag klarar av att vänta :D
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 18:14:33 följande:

    Haha ja, eller ibland känns det som att det rinner och så va det inget!! Men om dina test som du gjort stämmer så är det förhoppningvis lugnt ;)

    Faaan, ja kanske köper imorgon ändå.. kan väll lika gärna prova! Att man ska ha sån dålig karaktär -.-


    Nåhon har sagt de är negativt... så jag vet inte. Jag tror på ett sätt det är positivt men svårt att våga inse det typ..

    Ja köp ett test!!! Jag tar ett till på lördag!! Vi gör detta tillsammans
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-14 19:20:29 följande:

    Nåhon har sagt de är negativt... så jag vet inte. Jag tror på ett sätt det är positivt men svårt att våga inse det typ..

    Ja köp ett test!!! Jag tar ett till på lördag!! Vi gör detta tillsammans


    Typiskt.. vi får väll helt enkelt se! Men som sagt så vågar man ju inte hoppas förmycket!

    Men nått jag inte trodde om mig själv, det är att jag har typ inte blivit ledsen över att jag inte blivit gravid dom andra försöken. Trodde verkligen jag skulle typ må dåligt över det, men jag har bara tänkt positivt ändå!????

    Ja kul! Känns bra å ha nån! Köper imorgon bitti då! Så gör jag också det ????????????
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 19:35:10 följande:

    Typiskt.. vi får väll helt enkelt se! Men som sagt så vågar man ju inte hoppas förmycket!

    Men nått jag inte trodde om mig själv, det är att jag har typ inte blivit ledsen över att jag inte blivit gravid dom andra försöken. Trodde verkligen jag skulle typ må dåligt över det, men jag har bara tänkt positivt ändå!????

    Ja kul! Känns bra å ha nån! Köper imorgon bitti då! Så gör jag också det ????????????


    Det är faktiskt otroligt skönt att du inte blir ledsen för det blir jag.. och jag försöker verkligen ändra mig men vet inte varför. Hur tänker du? Man vill ju de så mycket...

    Jaa, spännande!! Lycka till och meddela direkt när du vet mer. När hade du nu bim?
  • TrueLove12
    Tildurrr skrev 2017-12-06 01:47:58 följande:

    Jaa jag hoppas också det! Längtar så efter att få va gravid och hela processen!

    Hoppas det går fort för er också! ????


    Hej hur går det för dig?

    Jag bytte profil från den andra ryden91

    Stod för mkt på google drf ja bytte.

    Jag fick min mens haft i 4 dagar nu men på väg att ge sig nu tror jag så tror min kropp har återställt sig verkar så
  • Nathaliee93
    maria1992 skrev 2017-12-14 19:55:16 följande:

    Det är faktiskt otroligt skönt att du inte blir ledsen för det blir jag.. och jag försöker verkligen ändra mig men vet inte varför. Hur tänker du? Man vill ju de så mycket...

    Jaa, spännande!! Lycka till och meddela direkt när du vet mer. När hade du nu bim?


    Jag vet inte, trodde verkligen att jag skulle bli så. Men det har varit så mycket runt om utöver det här också, så jag tror att jag inte har kunnat slappna av riktigt förens nu.. kanske därför!

    Och jag blir stöttad av min kille att det inte är hela världen, vi lyckas nästa gång. Och att jag tycker ändå att det har gått fort mellan alla gånger. Känner mig typ pepp, och tänker inte ge upp! För tillslut kommer det hända, utan att känna den där pressen!

    Absolut, det måste du också! Nästa torsdag ????
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 21:14:23 följande:

    Jag vet inte, trodde verkligen att jag skulle bli så. Men det har varit så mycket runt om utöver det här också, så jag tror att jag inte har kunnat slappna av riktigt förens nu.. kanske därför!

    Och jag blir stöttad av min kille att det inte är hela världen, vi lyckas nästa gång. Och att jag tycker ändå att det har gått fort mellan alla gånger. Känner mig typ pepp, och tänker inte ge upp! För tillslut kommer det hända, utan att känna den där pressen!

    Absolut, det måste du också! Nästa torsdag ????


    Det är bra. För mig är det typ lugnt på jobbet, lugnt hemma och då hinner jag tänka mer... hmm...

    Jag håller med, min sambor likadan. Det kommer nästa månad om det inte går bl.a.... men! Jag kan ibland känna. Varför vill han inte så mycket som mig? Haha för att jag är galen haha...

    Spännande!!!
Svar på tråden Planerar för första barnet.