• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • Okänd33

    Det är förresten vårt första barn, och jag känner att jag vill veta ALLT.

    Borde jag ringa MVC och boka en tid där? Nu? Sen?

    Är det något jag borde göra NU?

  • Iowhannah
    Okänd33 skrev 2017-11-13 00:28:44 följande:

    Det är förresten vårt första barn, och jag känner att jag vill veta ALLT.

    Borde jag ringa MVC och boka en tid där? Nu? Sen?

    Är det något jag borde göra NU?


    Ring mvc i dag. De vill nog att du ringer så snart som möjligt, det kan vara svårt att få tid (lite beroende på landsting).
  • Iowhannah
    Aducia skrev 2017-11-12 23:28:55 följande:

    Hur går det för alla??

    Själv ska jag på VUL på tisdag och till BM inskrivning på fredag. Vecka 8 (7+0) idag! :)

    Illamående och sura uppstötningar var och varannan dag. Mina bröst gör ont som f*n! Haha men jag ser det positiva i det. Min sparv växer <3


    Jag ska på VUL idag! Skitnervös.

    Mina bröst är lite ömma, framför allt känns de stora och tunga, men det är typ det enda. Vilket såklart gör mig väldigt orolig inför VUL, jag är så nojig över att vi inte kommer se nåt leva :/
  • coconutty

    Har någon skapat en hemlig facebookgrupp för BF juli 2018? När jag var gravid med min son i november 2014 så gick jag med i en facebookgrupp som skapades från en sån här tråd, och den var verkligen min trygghet under hela graviditeten så jag hade hoppats på att hitta en den här gången också. Plussade för några dagar sen och det var inte planerat, det blir vårt andra barn om allt går vägen. Bryr mig inte om gruppen är stor eller liten, bara den är hemlig! Hoppas att det finns en och att jag kan få vara med <3

  • kattnos
    soofa skrev 2017-11-12 21:44:35 följande:

    Då är vi i liknande situation, jag plussade i går efter vårt första FET efter vårt första IVF-försök. <3 Bf den 19 juli.


    Åh grattis!
    Vi gjorde också FET för jag riskerade överstimulering. Gjorde ni det med? Då tyckte jag att det kändes lite tråkigt men efter ÄP var jag inte i balans kroppsligt sett och det tog tid innan kroppen kändes normal igen.. Och nu känns kroppen annorlunda igen men på ett positivt sätt <3
  • kattnos
    Iowhannah skrev 2017-11-13 03:13:49 följande:
    Jag ska på VUL idag! Skitnervös.

    Mina bröst är lite ömma, framför allt känns de stora och tunga, men det är typ det enda. Vilket såklart gör mig väldigt orolig inför VUL, jag är så nojig över att vi inte kommer se nåt leva :/
    Lycka till med VUL! Det kommer att gå fint :)
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2017-11-13 04:04:37 följande:

    Lycka till med VUL! Det kommer att gå fint :)


    Det hoppas jag verkligen! Jag ska vara där klockan 11 och sen kommer jag med en uppdatering här :)
  • soofa

    Jag riskerade också överstimulering + att våra ägg behövde fram till dag 6 på sig för att celldela sig tillräckligt många gånger. Och på dag 6 sätter de aldrig in något vid ett färskt IVF-försök, sa dem.

    Har du meddelat kliniken om graviditeten än? Till mig ska de ringa i dag. Jag har dock blött i olika mängder i en vecka nu vilket såklart gör mig orolig. Morgonens test var dock väldigt starkt så än så länge hänger den i i alla fall.


    kattnos skrev 2017-11-13 04:03:16 följande:

    Åh grattis!

    Vi gjorde också FET för jag riskerade överstimulering. Gjorde ni det med? Då tyckte jag att det kändes lite tråkigt men efter ÄP var jag inte i balans kroppsligt sett och det tog tid innan kroppen kändes normal igen.. Och nu känns kroppen annorlunda igen men på ett positivt sätt <3


  • Okänd33

    Jag skulle också gärna gå med i en hemlig Facebook grupp men enbart om den är hemlig. Lyckas inte hitta inlägget igen om vem man skulle pm:a!

  • Aducia
    Iowhannah skrev 2017-11-13 03:13:49 följande:

    Jag ska på VUL idag! Skitnervös.

    Mina bröst är lite ömma, framför allt känns de stora och tunga, men det är typ det enda. Vilket såklart gör mig väldigt orolig inför VUL, jag är så nojig över att vi inte kommer se nåt leva :/


    Nej då! Håller tummarna för dig. Berätta hur det går! <3
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4) / BF 4/7-2018
Svar på tråden Bf juli 2018