• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Victoria03 skrev 2017-11-15 23:03:23 följande:

    Hej allihopa :)

    Jag plussade precis på bim+5 och lyckan är total. BF 18 juli om jag räknar rätt. Så till sommaren blir jag och fästmannen två barnsföräldrar. Har en dotter som föddes augusti 2014.

    Har ni några roliga idéer hur ni ska berätta för tex familj och vänner?


    Grattis!

    Vi väntar också nummer två, sonen är född oktober 2015, och jag är gärna med på att spåna fram nåt kul sätt att berätta. Vi var på VUL i måndags och fick se ett litet hjärta men det var inte mycket till bild att visa släkten. Jag har tänkt berätta i jul, då kommer jag vara i v 13 och jag misstänker att det kan ha börjat synas lite då. Först var tanken att låta sonen ge morfar ul-bilden, men den var som sagt inte mycket att visa, så nu funderar jag på att helt enkelt köpa en tröja med trycket Storebror.

    Har ni börjat komma med några bra idéer än?
  • grästuva

    Hej!

    Hoppar in här, läser dock oftast mer än jag skriver.

    Plussade svagt i Måndags och testen har ökat fint, har BIM på Lördag 18/11.

    BF enligt senaste mens är i slutet av Juli

  • soofa

    Åh, vad kul! Grattis! Jag har gjort ett IVF-försök men att spola äggledarna är nog ändå det värsta jag har varit med om. :S


    sjsson skrev 2017-11-16 00:06:37 följande:

    Är så himla glad att jag äntligen blivit gravid!! Jag och fästman hade kommit igång med en utredning och jag var och spolade äggledarna och vips så gick det :D längtar såååå mycket!!! Men oron finns ju där, är i vecka 5 .. håller tummarna för alla oss :)


  • Pacific


    BM+1, svagt streck även dag två då jag mäter. Min mens brukar komma som ett brev på posten CD 28, men lyser med sin frånvaro. Får bli att berätta för sambon ikväll, jag är lite nervös.. Vi hade inställningen "händer det så händer det", så vi har inte försökt aktivt. Denna månad är första då vi lyckades pricka in ägglossningen (jag har ju maniskt tempat och följt äl). Är såå glad!
  • Oktober2017

    Jag mår inte jätte illa, ibland. Är mer trött. Sover hela tiden. Jag väntar på illamående. Har några graviditeter bakom mig och hat mått illa samtliga gånger. Men jag tror jag inte är så långt gången ännu.

    När hade er mens senast och vilken vecka är ni i?

  • Iowhannah
    Oktober2017 skrev 2017-11-16 06:47:04 följande:

    Jag mår inte jätte illa, ibland. Är mer trött. Sover hela tiden. Jag väntar på illamående. Har några graviditeter bakom mig och hat mått illa samtliga gånger. Men jag tror jag inte är så långt gången ännu.

    När hade er mens senast och vilken vecka är ni i?


    Jag hade min sista mens 3-7 oktober och är i v 7. Jag hade ägglossning den 13 oktober (jag har tydliga ägglossningskänningar så det vet jag med säkerhet), så enligt den är jag i v 6+5.
  • Oktober2017

    Men va bra. Då borde det stämma att jag är i v.6. Jag hade men 11 okt. Första dagen då. Vet inte när jag hade ägglossning. Slutade med minipiller 25 oktober.. så måste varit någon gång efter det..

  • Iowhannah
    Oktober2017 skrev 2017-11-16 07:03:59 följande:

    Men va bra. Då borde det stämma att jag är i v.6. Jag hade men 11 okt. Första dagen då. Vet inte när jag hade ägglossning. Slutade med minipiller 25 oktober.. så måste varit någon gång efter det..


    Har du ringt mvc än? Om inte, så gör det! Har du tur får du göra tidigt UL för att datera graviditeten (en vän till mig fick det pga oregelbunden mens).
  • Sandrew
    smulan5 skrev 2017-11-15 22:30:29 följande:

    Jag har pm:at dig nu så hoppas vi att du kan svara på det.

    Mina 2 är 9 och 11 år. Var ju gravid förra hösten oxå men då hade jag inga direkta symtom så kan inte direkt säga att jag heller kommer ihåg hur d är att vara gravid m alla symtom o krämpor man får.


    Smulan5 , kan du prova skicka pm till mig? Får inte fram din sida. Vill gärna va med i fbgruppen :)
  • Sopp

    Grattis till alla er som plussat! Min erfarenhet av ?kul sätt att berätta? är att det är lite upplagt för att du ska bli besviken, om det inte är för din respektive du berättar - ingen kan leva upp till förväntningarna på de storslagna reaktionerna man förväntat sig :)

    Här hemma börjar jag må lite småilla, svårt att få i mig frukost. Har en äcklig metallsmak i munnen. Ringde och bokade inskrivningssamtal idag, 4+0 - ska dit i mitten på december

Svar på tråden Bf juli 2018