• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • Zan80
    Horisonten skrev 2017-12-16 12:31:05 följande:
    Tack. Ne inte inatt men imorse var det kört igen och mår så galet illa :?( Bryter snart ihop!! Jag orkar verkligen inte mer snart. :?( BLÄ!!
    Jag mår också riktigt illa och har inte kunnat borsta tänderna normalt utan att jag har fått rejäla kväljningar.  Fått pausa i mellan.   =(     Jag fick utskrivet postafen och det har tagit bort det värsta, att äta oftare som det har getts råd om, har inte hjälpt, blir nästan värre!  Har du fått någon medicin?  
  • Horisonten
    Zan80 skrev 2017-12-19 00:11:13 följande:

    Jag mår också riktigt illa och har inte kunnat borsta tänderna normalt utan att jag har fått rejäla kväljningar.  Fått pausa i mellan.   =(     Jag fick utskrivet postafen och det har tagit bort det värsta, att äta oftare som det har getts råd om, har inte hjälpt, blir nästan värre!  Har du fått någon medicin?  


    Usch ja jag kan också tycka de blir värre och äta oftare faktiskt. Ja jag har provat postafen och lergigan och lergigan comp. Sen när jag blev inlagd första gången fick jag primperan och tyckte de hjälpte men tog inte illamåendet helt. Men sen blivit värre. Kräks ändå 1-3 gånger om dagen så därför inlagd 3 gången. Fått dropp över dagen en gång och 2 gånger inlagd på avdelning. Inte lätt eller roligt alls men vad skall man göra. Finns tyvärr ingen annan medicin som de vågar ge mig. Så får försöka att hålla ut aå gott det går. Men tufft. Aldrig varit såhär illa med se andra 2 även om jag mådde ganska dåligt då också.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-19 05:11:32 följande:

    Usch ja jag kan också tycka de blir värre och äta oftare faktiskt. Ja jag har provat postafen och lergigan och lergigan comp. Sen när jag blev inlagd första gången fick jag primperan och tyckte de hjälpte men tog inte illamåendet helt. Men sen blivit värre. Kräks ändå 1-3 gånger om dagen så därför inlagd 3 gången. Fått dropp över dagen en gång och 2 gånger inlagd på avdelning. Inte lätt eller roligt alls men vad skall man göra. Finns tyvärr ingen annan medicin som de vågar ge mig. Så får försöka att hålla ut aå gott det går. Men tufft. Aldrig varit såhär illa med se andra 2 även om jag mådde ganska dåligt då också.


    Vilken vecka är du i nu? När har det lugnat sig under tidigare graviditeter?
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2017-12-19 07:17:35 följande:

    Vilken vecka är du i nu? När har det lugnat sig under tidigare graviditeter?


    Är i v 10 (9+5) idag. Med min dotter minns jag inte men behövde tabletter hela tiden. Med min son i v 15 men behövde lergigan hela graviditeten.
  • Sopp
    Horisonten skrev 2017-12-19 09:22:03 följande:

    Är i v 10 (9+5) idag. Med min dotter minns jag inte men behövde tabletter hela tiden. Med min son i v 15 men behövde lergigan hela graviditeten.


    Vad jobbigt för dig/er! Håller båda tummarna för att det lättar snart! Hur var det, hade ni gjort UL? Ni vet att det inte är två?
  • Horisonten
    Sopp skrev 2017-12-19 19:26:27 följande:

    Vad jobbigt för dig/er! Håller båda tummarna för att det lättar snart! Hur var det, hade ni gjort UL? Ni vet att det inte är två?


    Ja det är tufft. Idag har jag fått annan medicin så mår mycket bättre. Känner illamåendet svagt men STOR skillnad mot hur se varit. Inte kräkts mer än i morse på sjukhuset då jag hade fått annan medicin. Så fått komma hem. Så nu hoppas jag kunna få fira jul och nyår med min familj. Jo de har gjort 2 ultraljud först på akuten där de noga kollade så se bara var en och inte någon druvbörd som är vanligt. Sen en vecka senare gjorde de ultraljus igen och fortfarande bara ett foster med hjärta och som hade växt.

    Imorgon skall vi till mvc och göra ultraljud är de bokat. Hoppas vi fortfarande gör de fast vi sätt. Men varit ganska snabb ultraljud så vill gärna ha lite mer noggrant i lugn och ro för och kunna se och mäta ordentligt och gärna få en bild <3 Så hoppas!!
  • Okänd33

    9+5 idag och sen ett par tre veckor mår jag illa de flesta dagar.

    Mitt första barn och försöker verkligen verkligen att vara "duktig" och stark och akta allt som kan vara farligt. Sköter mat, försöker käka äpple när jag mår illa.

    Har rejäl huvudvärk i vart fall varannan dag sen flera veckor men det hjälper inte att klaga och hittills har jag bara tagit en enda värktablett när det var som absolut värst (Alvedon).

    Köpte de där vanligaste tabletterna mot illamående på förhand för att ha när det är illa illa, och försöker ändå stå ut utan att ta någon. Har tagit tre tabletter totalt hittills även om jag mår illa i stort sett varje dag.

    Tänker positivt och hoppas verkligen att illamåendet kommer att lägga sig och att huvudvärken försvinner då samtidigt.

    Har några dagar i veckan smärta i magen allt ifrån att det spänner kring livmodern ordentligt till att det känns som att man sticker knivar i magen på mig till att det känns som att jag har flertal blåmärken på insidan av huden.

    Tänker att det här gör mig tuffare... Det gör det kanske inte men vad ska man tänka annars.

    Jag är förbannat rädd för förlossningen så att tänka att det här gör mig tuffare är typ allt jag kan göra just nu.

  • Zan80

    Riktigt jobbigt! Är i vecka 11+0 och fortfarande illamående, kräks nu på morgonen efter att ha mått illa sedan igår kväll. Började när jag handlade och tack vare en juice med ingefära och gurkmeja blandat med apelsin blev det lite bättre. ?. Blir rött så matt över det här måendet, orkar inte riktigt ta hand om mig själv. Ni som är här, hur blir man man medlem i Dan gruppen?

  • Zan80

    Riktigt jobbigt! Är i vecka 11+0 och fortfarande illamående, kräks nu på morgonen efter att ha mått illa sedan igår kväll. Började när jag handlade och tack vare en juice med ingefära och gurkmeja blandat med apelsin blev det lite bättre. ?. Blir rött så matt över det här måendet, orkar inte riktigt ta hand om mig själv. Ni som är här, hur blir man man medlem i facebook gruppen?

  • tildis1

    Vet inte om det finns fler grupper men vi har en BF juli-grupp på Facebook. Skicka ett PM till mig om ni vill bli tillagda :)