• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • kattnos
    Hermioney skrev 2018-03-12 19:08:16 följande:

    Oj så sent. Då har du tur :) Jag har haft detta sen vecka 16 kanske och mammakläder sen vecka 8. Nu börjar jag känna av foglossning värre och värre.


    Haha, kanske det. Men jag har använt gravidbyxor ett tag för att vanliga byxor tryckt för mycket på magen men det börjar mer och mer se ut som en riktig gravidmage nu :) Har dock inte känt någon foglossning än, tack och lov. Men det kommer säkert.
    Iowhannah skrev 2018-03-12 20:17:44 följande:

    Första barnet?

    Jag började med gravidbyxor i vecka 8 och har inte kunnat dölja graviditeten sedan vecka 16-17 nån gång. Känns skönt att kunna ha tighta tröjor igen, nu när magen är rund och inte bara småfläskig.

    Nåt jag inte kände med sonen, men som jag känner tydligt nu, är exakt åt vilket håll bebisen sparkar. Det är ganska häftigt ändå, att jag kan känna sparkarna även när hon sparkar mot min rygg (eller rakt på urinblåsan) :)

    De sura uppstötningarna och halsbrännan är inte kul alltså! Jag är van vid att kunna sova middag direkt efter lunch, men nu kan jag inte lägga mig ner inom en timme efter jag har ätit nåt. Annars känner jag hur det liksom åker hiss i halsen och bröstkorgen :S


    Ja, första barnet. Så det är kanske inte så konstigt att det. Tar lite tid :) men det är så olika ju..

    Är glad för att min graviditet hittills varit så enkel. Knappt något illamående i början och än så länge få fysiska problem. Trött har jag varit men det hjälpte med hjärntabletter :)
  • Perpen

    Idag har exakt halva graviditeten passerat. :) jag har ju bf så sent det bara går i juli så ni andra har nog redan passerat detta för ett tag sen. Men lite kul i alla fall. Hade varit ännu roligare om jag inte åkt på tinnitus för att jag är sjuk. :-/

  • polf

    Hej!

    Är det någon här som har fått smärtsamma sammandragningar ännu? Jag har haft det sen i lördags. Lite böttre idag. Men foglossningen är värre idag. Väntar på att bli uppringd nu så får jag se. Är så stressad för att jag är borta från jobbet så mycket :(

  • Iowhannah
    polf skrev 2018-03-13 08:41:47 följande:

    Hej!

    Är det någon här som har fått smärtsamma sammandragningar ännu? Jag har haft det sen i lördags. Lite böttre idag. Men foglossningen är värre idag. Väntar på att bli uppringd nu så får jag se. Är så stressad för att jag är borta från jobbet så mycket :(


    Inte smärtsamma men jag har sammandragningar emellanåt. Stress påverkar ju jättemycket, försök att skita i jobbet.
  • Sopp

    Uppdatering på bilfronten - vi har nu kollat runt endel och hetaste kandidaten är VW Sharan, får se om vi slår till men den var skön att köra och kändes väldigt rymlig

  • Utvandraren2

    Hej! Jag har bf 29/6 så tillhör ju egentligen en annan tråd. Men samtidigt är jag ?sist? med allt i den tråden, så hänger mig på här med. Det blir säkert en julibebis. :)

  • Hermioney
    Utvandraren2 skrev 2018-03-14 23:39:58 följande:

    Hej! Jag har bf 29/6 så tillhör ju egentligen en annan tråd. Men samtidigt är jag ?sist? med allt i den tråden, så hänger mig på här med. Det blir säkert en julibebis. :)


    Som mig :) Jag har BF 3 Juli så ligger lite före och jag känner att jag antagligen kommer föda något för tidigt.
  • Perpen
    Sopp skrev 2018-03-14 22:52:03 följande:

    Uppdatering på bilfronten - vi har nu kollat runt endel och hetaste kandidaten är VW Sharan, får se om vi slår till men den var skön att köra och kändes väldigt rymlig


    Spännande att höra. Jag har ju kärat ner mig i Chrysler voyager. Problemet är att jag vill ha en bil som är billig i drift. Vi sneglar också lite mot ford s max, Opel zafira och citroen c4 grand picasso. :)
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-03-15 06:48:24 följande:

    Ni som har barn sen tidigare.. Har ni berättat för dem eller när tänker ni göra det?


    Vi berättade efter KUB. Vår son är bara 2,5 år och kan behöva lite längre förberedelse än större barn så det kändes bra att ta upp det tidigt. Nu ser han ju att min mage växer och vi pratar om att det ligger en bebis där inne. Vi läser även Busiga Bebben ibland och pekar på magen och förklarar.

    Jag vet inte om det är åldern eller det faktum att han vet att jag inte orkar lika mycket som förr, men han har blivit väldigt mycket mer självständig på sistone (samtidigt som han emellanåt vill ha extremt mycket närhet). För bara ett par månader sedan så vägrade han leka själv, nu gör han knappt annat. Det händer att jag inte ens FÅR vara med när han leker.