• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-07-21 05:54:42 följande:

    Bf +2 kom vår pöjk igår. Allt gick bra. Efter 2 dagar med blödningar och oregelbundna värkar hade jag öppnat mig 5 cm då var det bara att stanna på fl lite hjälp av värkstimulerande på slutet och lustgas

    Lycka till alla ni som väntar håller tummarna att ni får snart


    Stort grattis, och bra jobbat! Hur mår ni nu?

    Jag har så sakta börjat känna mig normalare i underlivet. Det gör fortfarande ont att röra sig men smärtan är hanterlig och ju mer jag rör mig, desto mindre ont gör det. Svanskotan känner jag av en del också, men den har jag haft problem med sedan jag spräckte den för 6-7 år sedan (eller nåt sånt, minns inte så noga).
  • Åttionio89

    Bf+7 idag då, börjar bli lite jobbigt då min dotter är född 29 juli och enligt barnmorskan blir det igångsättning just 29e om jag skulle gå över så långt... det känns jobbigt! För det första vill jag ju inte missa min dotters födelsedag och sen är det väl rätt tråkigt att fylla år precis samma dag som sitt syskon? Nån med erfarenhet?

  • kattnos
    Kellie13 skrev 2018-07-21 00:27:26 följande:

    mm själv har ja gått över 14 dagar nu så imorn kommer han vare sig han vill eller inte hehe.


    Åh fy, stackare! Men det är ju tur att man får ett datum för vräkning och så får man bara hoppas och tro att det går bra ändå:) jag försöker tänka att jag nu i princip med säkerhet kommer att vara mamma om mindre än två veckor! Lycka till idag och uppdatera gärna!
    BF 16/7
  • Meedaa1
    Iowhannah skrev 2018-07-21 07:19:25 följande:

    Stort grattis, och bra jobbat! Hur mår ni nu?

    Jag har så sakta börjat känna mig normalare i underlivet. Det gör fortfarande ont att röra sig men smärtan är hanterlig och ju mer jag rör mig, desto mindre ont gör det. Svanskotan känner jag av en del också, men den har jag haft problem med sedan jag spräckte den för 6-7 år sedan (eller nåt sånt, minns inte så noga).


    Jo tack helt ok om man tänker vad man fått utstå hihihi

    Ömt och eftervärkar känns mest
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-21 00:27:26 följande:

    mm själv har ja gått över 14 dagar nu så imorn kommer han vare sig han vill eller inte hehe.


    Har du fått nån tid nu? När är det dags? :D
  • Kellie13
    Meedaa1 skrev 2018-07-21 05:54:42 följande:

    Bf +2 kom vår pöjk igår. Allt gick bra. Efter 2 dagar med blödningar och oregelbundna värkar hade jag öppnat mig 5 cm då var det bara att stanna på fl lite hjälp av värkstimulerande på slutet och lustgas

    Lycka till alla ni som väntar håller tummarna att ni får snart


    men gud grattis!! ja min får jag träffa idag! 
  • Kellie13
    kattnos skrev 2018-07-21 07:40:23 följande:
    Åh fy, stackare! Men det är ju tur att man får ett datum för vräkning och så får man bara hoppas och tro att det går bra ändå:) jag försöker tänka att jag nu i princip med säkerhet kommer att vara mamma om mindre än två veckor! Lycka till idag och uppdatera gärna!
    haha vräkning! bra ord i sammanhanget! Ja, min dotter på 5 år pekade på magen imorse o sa : idag ska du ut! haha hon har längtat så mkt! Ska bli så jävla skönt att slippa vara gravid och sååå mysigt att äntligen få träffa honom! Känns overkligt att det kommer ske idag, allt e så planerat liksom! Blev ju startad med dottern med men då var det på ett annat sätt, låg hemma o skrek i två dagar av förvärkar så man var ju inne i den bubblan då, men nu den här gången har ja typ inga känningar alls så man går bara o väntar. Japp jag uppdaterar!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-21 09:16:34 följande:
    Har du fått nån tid nu? När är det dags? :D
    Fick tid idag kl 15. många som ska föda sa hon, men hon skulle ringa om d skulle bli några ändringar med tiden men annars e min tid kl 15. Åhh så nära o så sjukt planerat! Känns konstigt! Hur mår ni?
  • Twoblirthree

    Födda: 

    28/6 malikan 

    29/6 Horisonten 

    1/7 Utvandraren2 

    1/7 tiiitti 

    1/7 Sofiaaa94 

    2/7 Anastacia80 

    5/7 Moorii 

    7/7 Mamma till S 

    10/7 mamadada 

    17/7 twoblirthree

    19/7 Iowhannah

    Beräknad Förlossning: 

    3 - Hermioney 

    5 - Trolliboll 

    6 - 13mila 

    9 - tellismom 

    11 - ritualz 

    14 - Åttionio89 

    16 - kattnos 

    18 - Meeda1 

    19 - Fins mamma 

    23 - ostbågen 

    24 - BlueOrchid 

    27 - Sopp, Sissij79, Längtar17 

    31 - Perpen

  • Moorii
    Hermioney skrev 2018-07-15 13:34:16 följande:

    Nej. Man väntar eftersom min syster fick av sig själv 14 dagar efter. Sen får jag väl en tid.


    Hur har det gått för dig??