• LovisaÅkerstedt

    Åka till Veterinär?

    Hej!

    Har två kattsyskon. En av dem verkar ha problem. Han är en 5 år, kastrerad hankatt. Han har hostat i 3 dagar nu men inget kommer upp. Dessutom rycket det till i magen på honom när han andas ut. Det är absolut inte hicka. Det ser jobbigt ut och om det fortsätter så här bör vi åka in till veterinären.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-01 11:01
    Han ser ut att äta, dricka och använda kattlådan normalt.

  • Svar på tråden Åka till Veterinär?
  • viseversa
    LovisaÅkerstedt skrev 2017-11-01 13:01:54 följande:

    Vi åker imorgon om det inte blir bättre. Han har inte hostat på länge nu. Bara de där ryckningarna i magen än så länge.


    Men vad är det för fel på dig? Åk in med katten på en gång.
  • Afterlife
    LovisaÅkerstedt skrev 2017-11-01 13:01:54 följande:

    Vi åker imorgon om det inte blir bättre. Han har inte hostat på länge nu. Bara de där ryckningarna i magen än så länge.


    Ring nu en veterinär och rådfråga, de kommer att ge dig en rekommendation. Det är ingen som tycker att man är dum för att man ringer och frågor. Katter är ju lite trixiga för de kan verka väldigt pigga även om de är riktigt sjuka.
  • LovisaÅkerstedt

    Herregud, ni tänker säkert det värsta men det behöver det inte alltid vara. Det är inte min katt utan min mors som jobbar sent. Har ej tillgång till bil.

  • Afterlife
    LovisaÅkerstedt skrev 2017-11-01 13:15:40 följande:

    Herregud, ni tänker säkert det värsta men det behöver det inte alltid vara. Det är inte min katt utan min mors som jobbar sent. Har ej tillgång till bil.


    Men det gör ju inget att du ringer och frågar en veterinär. Beslutet är ju ditt i slutänden ändå. Men du kanske känner dig lite tryggare om en veterinär gett sin åsikt?

    Jag vill bara påtala att katter kan verka rätt friska men vara riktigt sjuka, så var det med min som jag blev tvungen att avliva i somras.
  • LovisaÅkerstedt
    Afterlife skrev 2017-11-01 13:44:13 följande:
    Men det gör ju inget att du ringer och frågar en veterinär. Beslutet är ju ditt i slutänden ändå. Men du kanske känner dig lite tryggare om en veterinär gett sin åsikt?

    Jag vill bara påtala att katter kan verka rätt friska men vara riktigt sjuka, så var det med min som jag blev tvungen att avliva i somras.
    Ledsen att höra om din katt. Hemskt att förlora sin katt på det viset. 
  • Matte till hankatt

    Det kan vara astma/bronkit. Min hankatt som är 7 år hostade väldigt mycket i början på året och vid besök hos veterinären så visade det sig att han fått astma. Han fick börja med kortisontabletter för att därefter gå över till inhalator. Nu mår han jättebra igen.

Svar på tråden Åka till Veterinär?