• Lina100

    Ryssland som land?!

    Man hör ju ofta mycket negativt om Ryssland och jag undrar egentligen om det är så negativt som folk säger?! fattar ju att man inte ska åka dit i första hand men hur ser invånarna på oss svenskar tro? :///

    hur reageras det i kontrollerna på flygplatser med svenskt pass?

    Nej men hur är är själva landet i sig förutom Putin? Skabbigt land eller rent?

    Mycket kriminalitet?

    Dålig ekonomi?

  • Svar på tråden Ryssland som land?!
  • Carambolan

    Haha du får det att låta som värsta u-landet Det är inga problem alls att resa dit, förutom att det är lite meckigt att söka visum. Men det är det till nästan alla länder utanför EU som inte lever på charterturism.

    Jag har bara varit i St Petersburg men det var väl ungefär som vilken östeuropeisk storstad som helst. Splittrat, stora klassklyftor, omväxlande ruckel och överdåd men ändå en modern stad med de bekvämligheteroch den service man förväntar sig. Sevärdheter, restauranger, shopping, barer. Jag minns att det var väldigt ogenerad reklam för porr och strippklubbar, det kändes lite skabbigt i mina ögon.

    Reser man ut på landsbygden är det nog helt annorlunda.

  • Anonym (K)

    Det är knappast så att myndigheter eller passkontrollanter ger dig problem. Inte heller polisen.

    Däremot är kriminaliteten stor. Inte minst i St Petersburg.

    Du blir knappast vänligt mottagen på många ställen (om du inte betalar en massa rubel i dricks) och servicen är i regel usel men det viktiga är att inte bli attackerad eller överfallen. Finns mycket vackert att se där ändå.

  • Anonym (23258)

    Ryssland utlovar GMO fria grödor, det gillar jag. Gillar även att de går in och hjälper (de är inbjudna) Syren mot Isis.

  • nattuw
    Lina100 skrev 2017-11-06 01:02:54 följande:

    Man hör ju ofta mycket negativt om Ryssland och jag undrar egentligen om det är så negativt som folk säger?! fattar ju att man inte ska åka dit i första hand men hur ser invånarna på oss svenskar tro? :///

    hur reageras det i kontrollerna på flygplatser med svenskt pass?

    Nej men hur är är själva landet i sig förutom Putin? Skabbigt land eller rent?

    Mycket kriminalitet?

    Dålig ekonomi?


    Genomkorrumperat med allt vad det leder till.
  • nattuw
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-10 20:04:27 följande:
    Kommer säkert med en som bara läser aftonbladet eller expressen. Du kanske ska åka dit för och sen öppna din käft bondjävel.

    Orkar inte med med skogsmullar som snackar skit när de inte vet ett jävla skit.
    Det kommer från den litteratur som beskriver Ryssland under Putin samt samtalat med personer som försökt göra investeringar i Ryssland. Det största problemet med Ryssland är korruptionen. Innan någon på allvar tar itu med korruptionen kommer Ryssland, oavsett hur mycket av sin BNP de än lägger på militären, att fortsätta vara ett outvecklat bakvatten. Och att du varit där på en semesterresa ändrar inte på fakta.
  • nattuw
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 09:25:12 följande:
    Så du tror bara för att du har läst lite så vet du???

    Jag har bott där så jag vet vad jag pratar om från skillnad till din litteratur...
    Nej du vet inte vad du pratar om. Korruptionen förlamar det ryska samhället och gör att det inte kan leva upp till sin fulla potential. Att du är rädd för att sanningen skadar bilden av Ryssland ändrar inte på fakta.
  • nattuw
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 09:58:10 följande:
    Som sagt håll dig till dina böcker. Jag tänker inte jiddra med någon som aldrig varit/bott där.
    Du har ingen aning om hur mina relationer till Ryssland ser ut. Du har dessutom medvetet valt att hoppa över den del där jag skrev att jag samtalat med personer som försökt investera i Ryssland. Du har inte heller visat något större intresse av att visa upp en positiv Rysslandsbild utan bara kommit med personangrepp. Så ja det är nog lika bra att stoppa konversationen här.
  • Anonym (J)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-10 20:04:27 följande:

    Kommer säkert med en som bara läser aftonbladet eller expressen. Du kanske ska åka dit för och sen öppna din käft bondjävel.

    Orkar inte med med skogsmullar som snackar skit när de inte vet ett jävla skit.


    Ryssland är genomkorrumperat!

    Presidenten själv har ju tagit upp problemen med korruption i olika tal. I intervjuer i media brukar vanliga Ryssar på gatan nämna korruptionen i landet. Även de som är anhängare av den sittande presidenten. Så vad är det att tjafsa om?
  • Anonym (J)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-10 20:04:27 följande:

    Kommer säkert med en som bara läser aftonbladet eller expressen. Du kanske ska åka dit för och sen öppna din käft bondjävel.

    Orkar inte med med skogsmullar som snackar skit när de inte vet ett jävla skit.


    Ryssland är genomkorrumperat!

    Presidenten själv har ju tagit upp problemen med korruption i olika tal. I intervjuer i media brukar vanliga Ryssar på gatan nämna korruptionen i landet. Även de som är anhängare av den sittande presidenten. Så vad är det att tjafsa om?
Svar på tråden Ryssland som land?!