• Äldre 7 Nov 12:29
    11324 visningar
    12 svar
    12
    11324

    Hur hitta dagmatte Stockholm?

    Från januari skulle vi behöva en dagmatte två dagar per vecka till vår snälla lilla dvärgpudel. Någon här som har tips på hur man får kontakt med t ex en pensionär som vill ha sällskap ett par dagar per vecka och därtill tjäna lite pengar på det!

    Det gäller Stockholms innerstad, så man tycker inte det EGENTLIGEN borde vara svårt att hitta. Men ...

  • Svar på tråden Hur hitta dagmatte Stockholm?
  • Äldre 7 Nov 13:34
    #1

    Har samma problem men i Solna. Från mars behöver vi men så svårt att hitta. Kan inte ha någon som bor för långt bort då jag inte hinner lämna/hämta då. Måste hinna till jobbet i tid. Jag ska dock sätta upp lappar i området och hoppas någon som känns ansvarsfull nappar på det.

  • Äldre 8 Nov 07:16
    #2

    Finns hur många sajter som helst, bland annat:

    Blocket.se
    Grannar.se
    Vovve.net
    Lokus.se

  • Äldre 8 Nov 08:13
    #3

    En lapp på lokala Ica/Coop?

  • Äldre 8 Nov 09:45
    #4

    Det knepiga med sajterna är att så vitt jag sett är det typ uteslutande studenter som vill doggy-walk en timme på lunchen typ. Svårare när man söker en just DAG-matte. Fast personligen tycker jag det borde vara en jättebra extrainkomst för en pensionär. Och de är ju DE man vill kommunicera med. Jag har gjort en annons i lokaltidningen.

  • Äldre 9 Nov 05:56
    #5
    Utan Barn skrev 2017-11-08 09:45:54 följande:

    Det knepiga med sajterna är att så vitt jag sett är det typ uteslutande studenter som vill doggy-walk en timme på lunchen typ. Svårare när man söker en just DAG-matte. Fast personligen tycker jag det borde vara en jättebra extrainkomst för en pensionär. Och de är ju DE man vill kommunicera med. Jag har gjort en annons i lokaltidningen.


    Håller med. Jag behöver inte någon som ger henne en promenad ibland. Jag behöver någon som kan ha henne hos sig när jag jobbar.
  • moaguu­un
    Äldre 9 Nov 06:01
    #6

    Finns många som vill vara dagmatte, det är bara att lägg ut en annons och du lär få många svar. Sedan kan man ju inte ha för höga krav, att personen bara ska bo ett stenkast bort etc, för då blir det givetvis svårt. Annars finns ju hunddagis även om det blir dyrare.

  • Äldre 9 Nov 07:48
    #7

    Om jag bodde i Stockholm så skulle jag gärna hjälpa dig!

  • Äldre 9 Nov 07:52
    #8
    moaguuun skrev 2017-11-09 06:01:40 följande:

    Finns många som vill vara dagmatte, det är bara att lägg ut en annons och du lär få många svar. Sedan kan man ju inte ha för höga krav, att personen bara ska bo ett stenkast bort etc, för då blir det givetvis svårt. Annars finns ju hunddagis även om det blir dyrare.


    Fast jag måste ha ett stenkast bort. Det är inte något orimligt krav. Måste hinna till mitt jobb i tid. Samt mina barn måste lämnas och hämtas i tid. Äger ingen bil nämligen så att lämna hunden för långt bort skulle inte funka. Så det kravet kommer jag stå fast vid. Sen vill jag såklart ha en dagmatte som jag litar på och som tar hand om min hund på ett bra sett. Klart man måste få ha lite krav.
  • Äldre 9 Nov 08:09
    #9

    Fast hur många heltidslediga personer som vill ha dagligt ansvar för en hund tror du det finns i just ditt kvarter?

    Jag håller dock med om att det bästa sättet är att sätta upp lappar på de lokala butikerna om man vill ha svar enbart från de som bor nära.

    Jag har både hittat och blivit dagmatte på det viset.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • moaguu­un
    Äldre 9 Nov 12:02
    #10
    viseversa skrev 2017-11-09 07:52:02 följande:

    Fast jag måste ha ett stenkast bort. Det är inte något orimligt krav. Måste hinna till mitt jobb i tid. Samt mina barn måste lämnas och hämtas i tid. Äger ingen bil nämligen så att lämna hunden för långt bort skulle inte funka. Så det kravet kommer jag stå fast vid. Sen vill jag såklart ha en dagmatte som jag litar på och som tar hand om min hund på ett bra sett. Klart man måste få ha lite krav.


    Om du vill hitta någon är det förmodligen ett orimligt krav. Om en har skaffat hund får en ju räkna med att behöva skjutsa dem till dagmatten.
  • Äldre 9 Nov 14:15
    #11
    moaguuun skrev 2017-11-09 12:02:09 följande:
    Om du vill hitta någon är det förmodligen ett orimligt krav. Om en har skaffat hund får en ju räkna med att behöva skjutsa dem till dagmatten.
    Nej eftersom jag inte har något att skjutsa med. Missade du den delen eller?? Sem för väl jag ha vilka krav jag vill eller?
  • moaguu­un
    Äldre 9 Nov 14:31
    #12
    viseversa skrev 2017-11-09 14:15:15 följande:

    Nej eftersom jag inte har något att skjutsa med. Missade du den delen eller?? Sem för väl jag ha vilka krav jag vill eller?


    Ja absolut, men med dessa krav kan du inte räkna med att hitta en dagmatte. Man får nog i alla fall räkna med att behöva skjutsa eller åka buss en bit längre än ett stenkast . Annars lär man få betala ganska mycket extra för att dagmatten ska hämta hundarna också.
Svar på tråden Hur hitta dagmatte Stockholm?