• Äldre 8 Nov 15:49
    2918 visningar
    6 svar
    6
    2918

    4-årig pojke får inte vara i skolan på grund av sitt långa hår

    4-årig pojke får inte vara i skolan på grund av sitt långa hår
    USA. Jabez är 4 år och såg fram emot sin första dag på förskolan. Men skolstarten blev inte vad han hade förväntat sig. Efter första dagen fick Jabez mamma höra att han inte kunde komma tillbaka dagen därpå om han inte klipper av sitt långa hår.

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden 4-årig pojke får inte vara i skolan på grund av sitt långa hår
  • Äldre 9 Nov 20:31
    #2

    Sjukt

  • Äldre 9 Nov 23:40
    #2
    Sjuk skola. Går det att byta skola? Det här är ju inte studenter, det är 4-åringar! Varför är det inte någon "säkerhetsrisk" om flickorna har långt hår??
    Det här är diskriminering från skolans håll och staten/samhället borde inte acceptera sådana förskoleregler eller krav att man måste klippa av sig håret för att få komma dit. Hoppas mamman och sonen får rätt!
    pojke
  • senale­na
    Äldre 10 Nov 05:21
    #3
    +1

    Varför byter man inte skola då om man inte går med på deras policys. De ska ändra hela skolan bara fr hennes unge? 

  • Äldre 10 Nov 07:01
    #4
    +1
    Ajna50 skrev 2017-11-09 23:40:31 följande:

    Sjuk skola. Går det att byta skola? Det här är ju inte studenter, det är 4-åringar! Varför är det inte någon "säkerhetsrisk" om flickorna har långt hår??Det här är diskriminering från skolans håll och staten/samhället borde inte acceptera sådana förskoleregler eller krav att man måste klippa av sig håret för att få komma dit. Hoppas mamman och sonen får rätt!


    Visst blir det jobbigt för barnet att gå in i verkligheten när föräldern inte agerar förälder. Det är naturligtvis föräldern som ska skämmas och ingen annan.
  • Äldre 7 Feb 19:55
    #5

    Väldigt många vuxna män har långt hår nuförtiden. Det är modernt! Denna skola är efter.

  • Äldre 7 Feb 20:47
    #6

    Om mitt barn inte var välkommen på sin skola pga av hennes utseende så skulle jag välja en annan skola. Varför skulle man vilja gå i en sån skola.?

    Enkel lösning.

    I min dotters skola måste man ha långt hår uppsatt av hygieniska och säkerhet skäl. Vi har det alltid uppsatt fast hon hatar det!

    sen upptäckte vi att en pojke med långt hår alltid har utsläppt för han vill inte ha flätor eller uppsatt hår.då lät jag min dotterns ha sitt utsläppt också ingen har sagt nåt än. Kommer begära att han sätter upp håret om hon ska göra det också.

Svar på tråden 4-årig pojke får inte vara i skolan på grund av sitt långa hår