• Äldre 8 Nov 18:18
    2395 visningar
    5 svar
    5
    2395

    Julklappar till bröder

    Hej! Jag är en 18-årig tjej som har köpt presenter till alla familjemedlemmar så länge jag kan minnas. Att köpa till mina kvinnliga familjemedlemmar tycker jag inte är svårt för fem öre, utan det är killarna som det alltid blir samma eviga stress kring. Jag har kommit på vad jag ska köpa till alla män/killar i min familj nu förutom mina tre bröder. Bröderna är 13, 16 och 24 år gamla. De har inga speciella intressen, vilket gör det hela ännu svårare. De går i skolan och de tränar, allesammans. 

    De klassiska köpen till dem är kläder, speciellt kalsonger eller tröjor, träningsgrejer, presentkort, musik och kanske lite mer vuxna grejer till 24:a åringen så som grejer till lägenheten eller olika julpaket man kan hitta på butiker såsom Rituals. 24:a åringen blir det nog inte supersvårt att köpa till, men vad sjutton ska man hitta på till en 13 och 16-åring för att det inte ska bli "same sh*t all the time"?

    Är det någon som har några idéer så skulle det verkligen uppskattas. Tack på förhand.

  • Svar på tråden Julklappar till bröder
  • Äldre 8 Nov 19:24
    #1
  • Äldre 8 Nov 19:53
    #2
    Haha njaaa inte till en 13 eller 16 åring. Dessutom har vi redan en mamma som är högt utbildad inom vården så typ alla saker som har med säkerhet, att må bra eller må bättre att göra har vi redan hemma. 
  • Äldre 8 Nov 20:01
    #3

    Kan du inte köpa biljetter till något ni gör tillsammans alla bröder och du, tex en konsert eller någon match (om du gillar att titta på något) etc? 

  • Caramb­olan
    Äldre 8 Nov 21:47
    #4

    Håller med Det kommer bli bra. Ge dem en gemensam tur till Escape room eller liknande upplevelse som man gör i grupp.

  • Äldre 9 Nov 22:53
    #5

    Jag kan bara svara för alla grabbar jag känner och mig själv. Spel, antingen till dator eller Playstation/Xbox eller Annat. Det går alltid hem. Har de inte det, ja då är det genast svårare. Coolstuff har många lite tekniska/ roliga prylar också som kan uppskattas. När jag var mellan 7-16 år ville jag bara ha typ spel/dator prylar. Alternativt kanske inlines/cykel.

    Hoppas det hjälpte ngt.

Svar på tråden Julklappar till bröder