• 970701
    Äldre 8 Nov 20:31
    7869 visningar
    15 svar
    15
    7869

    Muslimsk tjej

    Hej alla muslimska kvinnor/tjejer. Min fråga är kan en kvinna vara otrogen som är gift med en man som man verkligen älskar grovt?

    För mina tankar har kommit tillbaka om det och kan inte tänka bort det.

    Vad jag gjorde är att jag gick in i chatroulette och ja skulle liksom bara skoja med folk, sen såg jag en jätte fin kille han var både söt och snygg. Han ville ha min snap och så gav jag det till honom. Han ville att jag skulle visa mig men han såg mig inte hel naken. Tog min T-shirt och drog upp det och visade bara Bh. Han låtsades tycka om min kropp men det gjorde han inte och jag blev tvär förbannad och undrade Vrf gjorde ja ens det?

    Det hände i somras och det var första gång. Har även visat mig hel naken till en okänd kille och jag skäms över det men då var jag ej tillsammans med min man.

    Snälla tjejer hjälp mig , vågar inte heller säga det till honom för då blir det bråk mellan oss och så kommer han lämna mig föralltid ifall jag berättar och jag älskar honom verkligen.

  • Svar på tråden Muslimsk tjej
  • Anonym (??)
    Äldre 8 Nov 22:39
    #1

    jag förstår inte gjorde du det där innan du gifte dig med din nuvarande man eller i äktenskapet!?

  • Anonym (skoja­r du?)
    Äldre 8 Nov 22:47
    #2

    skämtar du nu? var kommer du ifrån? Hur länge har du varit gift?

  • Anonym (??)
    Äldre 8 Nov 22:50
    #3

    Du känner han bäst om han kommer förlåta eller inte, lättare för samvetet att berätta men han kommer ta det mycket hårt så om du ångrar dig riktigt mycket och vet att du inte kmr göra om det varför vill du ens berätta om du nu vet att det skadar relationen? det va min åsikt men inom islams ramar tror jag att du bara har 1 alternativ och det är att berätta om han älskar dig och ser hur ångerfull du är borde han förlåta.

    Det andra som hände däremot när ni inte var gifta behöver du inte ens tänka på det kan du behålla för dig själv det har du rätt enligt islam.

  • Äldre 8 Nov 22:55
    #4

    Jag förstår inte din fråga?
    Menar du ifall man kan vara otrogen om man älskar sin man? Självklart.. det räknas ändå som otrohet även om du älskar din man. Frågan är snarare om man överhuvudtaget älskar sin partner om man väljer att vara otrogen?

  • Anonym (??)
    Äldre 8 Nov 22:55
    #5
    Anonym (skojar du?) skrev 2017-11-08 22:47:47 följande:

    skämtar du nu? var kommer du ifrån? Hur länge har du varit gift?


    vad är det nu? tjejen behöver hjälp inte onödiga påhopp blir så förvånad när ni håller på sådär tjejen har ett problem har du nåt att bidra med varsågod annars bläddra vidare!!!
  • Äldre 9 Nov 08:30
    #6
    -1

    Självklart är du otrogen din man även fast du älskar honom. Det du gör är en grov överträdelse av Guds budskap och du borde frukta Gud i första hand. Det du gjort kan inte göras ogjort och fruktar du Gud och domedagen bör du göra uppriktig bön om förlåtelse och aldrig göra om det, tawbah.

    Varför sänker du dig till detta ? Varför söker du bekräftelse av okända män? Har ni problem i ert äktenskap? Shaitan har lyckats lura dig inte bara en gång, utan två gånger. Han vet din svaghet och du borde sätta upp hinder som gör att du inte faller dit igen, be mycket, gör duaa, läs Koranen och umgås med andra systrar som stärker dig . Ta bort alla appar och besök inte sidor som du vet leder till otillåtna handlingar som tex prata med män.

    Jag råder dig att inte ta upp detta med din man, såra honom inte på det sättet. Det leder inte till gott. Försök stärka er relation istället, gör saker tillsammans , och uppskatta honom för det han är /gör. Se hans positiva sidor och fullfölj dina skyldigheter han har över dig så kommer du Gud närmare och faller inte för smutsiga handlingar.

  • Äldre 10 Nov 00:28
    #7
    Anonym (??) skrev 2017-11-08 22:39:50 följande:

    jag förstår inte gjorde du det där innan du gifte dig med din nuvarande man eller i äktenskapet!?


    Äktenskapet men jag menade inte att det skulle bli så :(
  • Äldre 10 Nov 00:30
    #8
    Anonym (skojar du?) skrev 2017-11-08 22:47:47 följande:

    skämtar du nu? var kommer du ifrån? Hur länge har du varit gift?


    Nej skämtar inte, jag är ifrån Albanien. Har varit gift i 3 år så det hände för 2 och ett halv år sen
  • Äldre 10 Nov 00:32
    #9
    Anonym (??) skrev 2017-11-08 22:50:38 följande:

    Du känner han bäst om han kommer förlåta eller inte, lättare för samvetet att berätta men han kommer ta det mycket hårt så om du ångrar dig riktigt mycket och vet att du inte kmr göra om det varför vill du ens berätta om du nu vet att det skadar relationen? det va min åsikt men inom islams ramar tror jag att du bara har 1 alternativ och det är att berätta om han älskar dig och ser hur ångerfull du är borde han förlåta.

    Det andra som hände däremot när ni inte var gifta behöver du inte ens tänka på det kan du behålla för dig själv det har du rätt enligt islam.


    Jag förstår vad du menar och jag vill verkligen berätta att jag har gjort fel men samtidigt så vågar ja inte. Känns som att han kommer lämna mig och aldrig se mig mer och det är de som jag oroar mig mest å jag är så sjukt ledsen och ja menade inte att ja skulle göra så
  • Äldre 10 Nov 00:34
    #10
    Prima skrev 2017-11-08 22:55:07 följande:

    Jag förstår inte din fråga?

    Menar du ifall man kan vara otrogen om man älskar sin man? Självklart.. det räknas ändå som otrohet även om du älskar din man. Frågan är snarare om man överhuvudtaget älskar sin partner om man väljer att vara otrogen?


    Så klart att man väljer sin partner när man älskar hen för mycket och så har det gått så fel och det var bara 1 gång i hela mitt liv som jag har gjort bakom hans rygg
  • Äldre 10 Nov 00:35
    #11
    Anonym (??) skrev 2017-11-08 22:55:18 följande:

    vad är det nu? tjejen behöver hjälp inte onödiga påhopp blir så förvånad när ni håller på sådär tjejen har ett problem har du nåt att bidra med varsågod annars bläddra vidare!!!


    Det är lugnt
  • Äldre 10 Nov 00:43
    #12
    Kawthar skrev 2017-11-09 08:30:52 följande:

    Självklart är du otrogen din man även fast du älskar honom. Det du gör är en grov överträdelse av Guds budskap och du borde frukta Gud i första hand. Det du gjort kan inte göras ogjort och fruktar du Gud och domedagen bör du göra uppriktig bön om förlåtelse och aldrig göra om det, tawbah.

    Varför sänker du dig till detta ? Varför söker du bekräftelse av okända män? Har ni problem i ert äktenskap? Shaitan har lyckats lura dig inte bara en gång, utan två gånger. Han vet din svaghet och du borde sätta upp hinder som gör att du inte faller dit igen, be mycket, gör duaa, läs Koranen och umgås med andra systrar som stärker dig . Ta bort alla appar och besök inte sidor som du vet leder till otillåtna handlingar som tex prata med män.

    Jag råder dig att inte ta upp detta med din man, såra honom inte på det sättet. Det leder inte till gott. Försök stärka er relation istället, gör saker tillsammans , och uppskatta honom för det han är /gör. Se hans positiva sidor och fullfölj dina skyldigheter han har över dig så kommer du Gud närmare och faller inte för smutsiga handlingar.


    Jag vill berätta men samtidigt inte för jag känner det på mig att han kommer hata mig direkt. Men jag har begått så fel så himla fel. Ja menade inte att det skulle vara så heller. Alltså för det mesta så har vi problem mellan hans föräldrar och mina föräldrar som inte kan komma överens med varandra och det gör mig att jag får ångest och blir jätte deppig. Jag förstår att man ska respektera mannens familj men att överdriva för mycket har jag aldrig sett sånna människor som alltid försöker vara för sig själva. Så det har varit katastrof och när jag blir arg så gör jag vad som helst utan att tänka på det. Jag har ett stort ånger hela tiden och ångrar mig så grovt att jag vill bara gråta varjedag på grund av det :(

    Mitt hjärta brinner och känns som att det vill hoppa av när som helst
  • Anonym (skoja­r du?)
    Äldre 10 Nov 11:16
    #13
    Novembersolsken skrev 2017-11-10 00:30:20 följande:
    Nej skämtar inte, jag är ifrån Albanien. Har varit gift i 3 år så det hände för 2 och ett halv år sen
    ok Jag ber om ursäkt för mitt inlägg. Du har inte varit otrogen tolkar jag dig rätt nu? försök fokusera på förhållandet 
  • Anonym (skoja­r du?)
    Äldre 10 Nov 11:16
    #13
    Novembersolsken skrev 2017-11-10 00:30:20 följande:
    Nej skämtar inte, jag är ifrån Albanien. Har varit gift i 3 år så det hände för 2 och ett halv år sen
    ok Jag ber om ursäkt för mitt inlägg. Du har inte varit otrogen tolkar jag dig rätt nu? försök fokusera på förhållandet 
  • Anonym (Troge­n fru)
    Äldre 15 Dec 17:14
    #14

    Som man bäddar får man ligga Sha?...

  • Äldre 11 Jan 23:32
    #15
    Anonym (Trogen fru) skrev 2018-12-15 17:14:03 följande:

    Som man bäddar får man ligga Sha?...


    Vad menar du?
Svar på tråden Muslimsk tjej