• Anonym (Ano)
    Äldre 9 Nov 12:15
    72960 visningar
    238 svar
    238
    72960

    Min flickvän är naken framför sina kollegor

    Det är så här att min flickvän och jag är inte riktigt överens angående en sak...

    Inom hennes jobb delar män och kvinnor omklädnings rum samt dusch utrymme( typ 10 killar och en tjej) hon säger att hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck..

    Detta har jag ganska svårt för och anser att hon borde skyla sig för att visa respekt för vårt förhållande och mig. Jag trivs verkligen inte med det och har sagt det till henne men hon bryr sig inte om vad jag säger. Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cycklar

  • Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor
  • Anonym (varfö­r?)
    Äldre 9 Nov 12:17
    #1
    -2 +4

    Du äger henne inte. Hon anser att nakenhet är naturligt. Så du äger problemet och får nog antingen acceptera eller skaffa en annan tjej.

  • Äldre 9 Nov 12:19
    #2

    Uppenbarligen gjorde hon detta innan hon träffade dig så det är väl bara acceptera eller dumpa

  • Anonym (Ero)
    Äldre 9 Nov 12:21
    #3

    På förra arbetsplatsen var vi 8 män och 1 kvinna. Hon duschade och badade bastu näck med övriga.

    Hon brydde sig inte det minsta...och det gjorde inte vi "gubbar" heller...

  • Äldre 9 Nov 12:30
    #4
    +1

    Du äger inte henne. De är där i ett jobbsammanhang, och det är uppenbarligen inget problem för dem. Så gör inget problem av det du heller.

    En naken kropp sexualiseras bara om man sexualiserar den. I övrigt är det bara en naken kropp.

  • Anonym (Troge­n fru)
    Äldre 9 Nov 12:31
    #5
    +2

    Om din flickvän känner sig trygg och kan dela omklädningsrum med männen på företaget tycker jag du ska vara stolt.

    Ett stort grattis till er båda, tjejen har bra självförtroende och bra jobbarkompisar.

    Nakenhet har ingenting med otrohet att göra.

  • Äldre 9 Nov 12:50
    #6

    Jag förstår faktiskt känslan, jag skulle också vara väldigt obekväm med det. Såklart kommer ju männen som ser henne att kolla in henne - vi män funkar ju så. Du sitter i en ganska omöjlig sits eftersom det faktiskt inte är du som kan ta beslutet, och det är ju inget som egentligen borde påverka ert förhållande.
     
    Jag förstår din partner också - för henne blir det att hon ska ändra sina vanor bara för att du är obekväm med det. Känns säkert inte ok för henne. Drar du det till sin spets ligger du sämre till och sprider ett frö till osämja.

    Mitt förslag är att du måste försöka vänja dig och att inte förstora problemet. Försök att inte bry dig istället...  Du kanske själv kollar in nakna damer på film ibland utan att din partner bryr sig?Glad

  • Anonym (N.)
    Äldre 9 Nov 12:56
    #7
    Anonym (Trogen fru) skrev 2017-11-09 12:31:33 följande:

    Om din flickvän känner sig trygg och kan dela omklädningsrum med männen på företaget tycker jag du ska vara stolt.

    Ett stort grattis till er båda, tjejen har bra självförtroende och bra jobbarkompisar.

    Nakenhet har ingenting med otrohet att göra.


    Så tänker jag också, det är ju hennes arbete. Skillnaden hade väl varit om hon hade spatserat runt naken i andra sammanhang, då kan man väl tycka att det hade blivit obekvämt.
  • Anonym (dumpa­)
    Äldre 9 Nov 13:08
    #8
    -2

    Jag hade dumpat henne. De handlar inte om att äga en annan människa de handlar om att respektera sin partnes känslor och hon respekterar inte alls att de gör dig obekväm. Hon borde kunna täcka sig kan man tycka speciellt när du påtalat problemet

  • Anonym (Karl)
    Äldre 9 Nov 13:13
    #9
    Fjäril Vingad skrev 2017-11-09 12:30:54 följande:

    .......
    En naken kropp sexualiseras bara om man sexualiserar den. I övrigt är det bara en naken kropp.


    Ehhh...?

    En naken kvinnokropp drar alltid blickarna på sig från män, den väcker en slags sexuell nyfikenhet - den biten går faktiskt inte att förneka. Men jag tycker inte det är nåt problem, sexuell nyfikenhet skadar ingen så länge man kan styra sitt uppträdande och sitt språk. Ingen behöver få nåt problem av det.


  • Anonym (Karl)
    Äldre 9 Nov 13:23
    #10

    Jag är ju lite speciell på det sättet att jag nog skulle bli lite extra kåt om jag visste att andra män kollade in min partners nakna kropp.
    Men det är ju jag.  Skrattande

Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor