• Äldre 9 Nov 20:08
    1869 visningar
    5 svar
    5
    1869

    Hur utstråla självsäkerhet?

    Jag har lärt mig genom årens lopp genom att se på andra att man måste inte ha ett extremt välbetalt jobb eller bara vara rik (ha ärvt, hur annars?) för att utstråla självsäkerhet men jag vet inte, vad kan man göra? Behöver alla tips jag kan få, vad kan ni bidra med? 

  • Svar på tråden Hur utstråla självsäkerhet?
  • Äldre 11 Nov 11:55
    #1

    Hej vill du utråla självsäkerhet eller vill du känna dig själv säker det är nämligen 2 olika saker

  • Äldre 11 Nov 17:19
    #2

    Vad är skillnaden?

  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 11 Nov 17:23
    #3
    Jyppe skrev 2017-11-09 20:08:34 följande:

    Jag har lärt mig genom årens lopp genom att se på andra att man måste inte ha ett extremt välbetalt jobb eller bara vara rik (ha ärvt, hur annars?) för att utstråla självsäkerhet men jag vet inte, vad kan man göra? Behöver alla tips jag kan få, vad kan ni bidra med? 


    Att träna fysiskt stärker kroppen och ökar självkänslan, man både mår bättre och ser bättre ut.
  • Äldre 11 Nov 18:44
    #4

    Det handlar om att förstå vilken signal du sänder ut.
    Kolla in denna.

    www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are

  • Äldre 11 Nov 18:48
    #5
    Jyppe skrev 2017-11-09 20:08:34 följande:

    Jag har lärt mig genom årens lopp genom att se på andra att man måste inte ha ett extremt välbetalt jobb eller bara vara rik (ha ärvt, hur annars?) för att utstråla självsäkerhet men jag vet inte, vad kan man göra? Behöver alla tips jag kan få, vad kan ni bidra med? 


    Sällan du ser personer som inte uträttat något men bara ärvt pengar utstråla något mer än arrogans.

    Att du utstrålar självsäkerhet har inte att göra med att du har ett välbetalt jobb med hög maktfaktor, däremot är det väldigt ovanligt att personer som inte har en självsäkerhet kan få jobb som ger makt och därmed är välbetalda.

    När du söker en ledare och chef, söker du personer som har självförtroende. Du kan inte klara denna typ av jobb om du inte har ett förtroende i dig själv.
Svar på tråden Hur utstråla självsäkerhet?