• Äldre 10 Nov 19:11
    5887 visningar
    8 svar
    8
    5887

    Förskolepedagog = satkärring

    Vad gör man om som rubriken lyder en i förskolepersonalen är otrevlig. Jag har alltid en klump i magen när jag ska hämta mitt barn för hon säger alltid spydiga kommentarer. Prata med hennes chef eller konfrontera på plats?

  • Svar på tråden Förskolepedagog = satkärring
  • Äldre 10 Nov 19:15
    #1

    Ta det direkt med hennes chef.

  • Äldre 10 Nov 19:17
    #2

    Vad säger hon?

  • Äldre 11 Nov 08:29
    #3

    Du kontaktar hennes chef såklart. Men vad säger hon? Ge några exempel.

  • Äldre 11 Nov 08:30
    #4
    +1

    Jag tycker att du kan ta det med henne också. Om hon säger något så fråga "vad menar du med det" eller liknande så hon måste förklara sig.

  • Äldre 11 Nov 08:52
    #5

    Kontaktar chefen

  • Äldre 11 Nov 18:19
    #6

    Ta det direkt med henne säger jag. Risken är överhängande att chefen kommer fråga om du pratat med personen i fråga....Får du inget gehör hos personen DÅ går du vidare till chefen. Men det vore ju lättare att ge råd om man visste vad problemet var lite mer exakt.

    //Förskollärare

  • Äldre 11 Nov 18:34
    #7

    Bättre att ta det direkt med personen först. Fattar de då då inte så går man till chefen, man ska inte behöva känna sig snudd på mobbad som förälder.

    Har hon allvarlig oro över något som ditt barn gör eller du inte gör så bör hon ta upp det med dig på ett proffsigt sätt utan att bete sig otrevligt.

    Klassiskt sätt att börja är: När du gör/säger saker som x så känner jag Y och det tycker inte jag är okej, eftersom jag gör mitt bästa.

    Du har hand om det viktigaste jag har och jag vill kunna lita på dig och känna att vi samarbetar. Så varför känner du att du så ofta måste kritisera mig?


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Isola7­47
    Äldre 12 Nov 00:01
    #8

    Berätta för henne hur du upplever det och be om hennes version. Förhoppningsvis löser det sig efter det men om inte kan du prata med chefen.

    Jag jobbar på en förskola och det som händer om en förälder går till vår chef är att chefen ber pedagogen att boka in ett möte med föräldern för att reda ut vad som är fel. Så på så vis är det onödigt att ta det via chefen eftersom resultatet ändå blir att man får prata med pedagogen i fråga.

    Personligen tycker jag att det blir konstigt att gå till någon annan än den det gäller, ingen annan kan ju förklara eller förändra beteendet. Det blir liksom som att gå bakom ryggen och "skvallra". Men får man inget ut av att prata med berörd person ska man självklart vända sig till chefen och be att denne är med på ett samtal.

Svar på tråden Förskolepedagog = satkärring