• Äldre 10 Nov 22:00
    4136 visningar
    11 svar
    11
    4136

    Flyga med sjuk 14 månaders?

    Nej, nej, nej... Vi har haft en resa inbokad i över ett halvår, flyg + hyrt lägenhet i 10 dagar (för att träffa mina föräldrar som är i Spanien en längre tid)

    Nu ikväll vaknade sonen till och hostar och hostar och jag hör att han låter väldigt hes!! Känns inte varm ännu men det vet man ju inte hur det blir.. Han är 14 månader.. Vi ska flyga Imorgon kl 15 från Arlanda!! Hur tänker ni? Är det helt galet att ge sig iväg? Såklart om han har typ 39 grader imorgon så kan vi ju inte slita med han... Men om han hostar o är förkyld utan feber, hur hade ni gjort?! Det här var verkligen så typiskt......... :/

  • Svar på tråden Flyga med sjuk 14 månaders?
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 10 Nov 23:03
    #1

    Hände mig en gång för nåt år sen, men jag valde att stanna tills barnet blev friskt, tar ju några dagar innan man är frisk och då känns de bäst att vara hemma i sin tryghet!

  • Äldre 10 Nov 23:23
    #2

    Skulle gett febernedsättande och farit. Och hoppas de inte stoppar en vid gaten.

  • Äldre 10 Nov 23:49
    #3

    Är väl bara att åka,
    Åkte själv till Thailand med ett sjukt barn men det gick över på ett par dagar, resterande 19 dagar var han frisk..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 11 Nov 06:52
    #4
    -1

    Tack för era svar. Ligger här och väntar på att han ska vakna, för att se hur han mår.. Spontant tänkte jag "Åk!" Han blir ju säkert frisk om nån dag eller två och då sitter vi här.. Mamma o pappa har hämtat nycklarna tilllägenheten, fixat frukost som finns på plats, bäddat osv. Veeerkligen ansträngt sig.. Tar så emot o inte åka.. Å i så fall måste vi till en akut (lördag ju) för att få läkarintyg för att ev få tillbaka pengarna.. Å där lär manju ändå dra på sig nåt mer skit... Å jag hoppas att han inte e för dålig!!

    Känner ba "släng i alvedon så kan han sova på planet" och vi blir hämtade på flygplatsen så det är heller inget mission när vi kommer fram som blir jobbigt för honom.. Men samtidigt tar det emot o ba "Egooo"

    Nä får se hur gan mår när han vaknat först o främst.. Natten var sådär :/

  • Äldre 11 Nov 08:26
    #5
    Tow2Mater skrev 2017-11-10 23:23:23 följande:

    Skulle gett febernedsättande och farit. Och hoppas de inte stoppar en vid gaten.


    Stoppar vid gaten? :O
  • Äldre 11 Nov 15:08
    #6
    Wilbo80 skrev 2017-11-11 08:26:52 följande:
    Stoppar vid gaten? :O
    Upptacker de feber finns risk du stoppas pga riskerna med smittsamma sjukdomar som Ebola, Black Plague etc.
  • Anonym (fffff­)
    Äldre 11 Nov 15:23
    #7
    +1

    Svår fråga, å ena sidan så hade jag åkt med ungen fullproppad med Alvedon.
    Å andra sidan hade jag tänkt på smittorisken och att jag kanske förstör andras semester.

    Men, högst troligt hade jag åkt. Samtidigt som jag blivit redigt förbannad på någon annan som gjort det... svårt detta. Hur man än gör så blir det fel.

  • modsey
    Äldre 11 Nov 15:27
    #8
    Tow2Mater skrev 2017-11-11 15:08:12 följande:

    Upptacker de feber finns risk du stoppas pga riskerna med smittsamma sjukdomar som Ebola, Black Plague etc.


    Från Sverige!?
  • Äldre 11 Nov 16:36
    #9

    Vi åkte. Ingen feber på hela dagen, inte allmänpåverkad.. Pigg som vanligt men hostat till och från. Sitter nu på planet och han sover i famnen.

  • Äldre 11 Nov 16:40
    #10

    Det enda jag inte hade åkt med är magsjuka och vattkoppor pga smittorisken. Och bihålorna pga att man kan få ont i öronen.

  • Äldre 11 Nov 19:42
    #11
    modsey skrev 2017-11-11 15:27:48 följande:
    Från Sverige!?
    Jag hoppas ju de tar risken pa lika stort allvar som annanstans, sa kvickt som man kan aka runt jorden idag.
Svar på tråden Flyga med sjuk 14 månaders?