• Anonym­9998
    Äldre 11 Nov 08:55
    2508 visningar
    3 svar
    3
    2508

    Missat 4 p-piller på en vecka. Hur stor är risken att bli gravid?

    Hej. Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på men jag gör ett försök.

    De är så att på rad två av min karta har jag missat fyra st piller. Först tre st i rad sen tog jag mitt piller efter dessa tre dagarna men sen missade jag dagen efter igen. Hur stor är risken att bli gravid om jag nu haft samlag vid ett tillfälle under dessa dagarna.

    Första gången jag missat/slarvat sedan jag började med dom.

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Missat 4 p-piller på en vecka. Hur stor är risken att bli gravid?
  • Anonym (E)
    Äldre 11 Nov 13:49
    #1

    Skulle säga att risken definitivt finns. Vill du inte ha barn så är mitt råd att du investerar i ett akut p-piller idag (och tar det genast när du köpt det) samt (helst 2) graviditetstest. Använd kondom eller så nästa gång ni har sex, för att vara på den säkra sidan, använd dubbelt skydd i minst 1 vecka framöver.
    Spelar också roll vart på kartan du befinner dig, läs gärna mer här: www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Preventivmedel/P-piller/Glomt-att-ta-dina-p-piller-Sa-gor-du---steg-for-steg/

  • Anonym­9998 Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 10:08
    #2

    Tack för svar

    De var på rad två jag missade.

    Ska ta test om en vecka och se.

    Så får jag ta de där ifrån. ????

  • Anonym (E)
    Äldre 12 Nov 10:51
    #3
    Anonym9998 skrev 2017-11-12 10:08:03 följande:

    Tack för svar

    De var på rad två jag missade.

    Ska ta test om en vecka och se.

    Så får jag ta de där ifrån. ????


    Ja gör så. Hade jag varit du hade jag som sagt köpt (minst) 2 stickor. När har du beräknad mens? Jag hade nämligen väntat till beräknad mens, om den inte kommer dagen då du ska få mens, ta det dagen efter. Har mensen fortfarande inte kommit några dagar senare och förra testet visade negativt, ta nästa. 
Svar på tråden Missat 4 p-piller på en vecka. Hur stor är risken att bli gravid?