• Äldre 11 Nov 11:34
    5835 visningar
    11 svar
    11
    5835

    Ditt drömjobb

    Vilket är ditt drömjobb och har du lyckat uppnå din dröm?

  • Svar på tråden Ditt drömjobb
  • Äldre 11 Nov 18:59
    #1

    Arkeolog. Nej.

  • Äldre 11 Nov 19:06
    #2

    Ett som försörjer min familj. Ja.

  • Äldre 11 Nov 19:11
    #3
    Nilzons skrev 2017-11-11 11:34:23 följande:

    Vilket är ditt drömjobb och har du lyckat uppnå din dröm?


    Svår fråga, ens drömjobb kan ju va ngt man aldrig ens tänker tanken på. Men om jag fick välja just nu idag så skulle en fyrvakt långt ut åt helvete vara jävligt mysigt:)
    Happiness, only real when shared
  • Äldre 11 Nov 20:22
    #4

    BVC-sköterska! Ja jag har uppnått det :D

  • Äldre 11 Nov 20:25
    #5

    Jag har mitt drömyrke men inte min drömarbetsplats.

  • Äldre 12 Nov 11:12
    #6

    Jag gör det jag ville göra när jag var liten, snart gjort det i 17år, and i still love it eveyrday=)

  • Äldre 13 Nov 10:08
    #7
    Tobythegunn skrev 2017-11-11 19:11:23 följande:
    Svår fråga, ens drömjobb kan ju va ngt man aldrig ens tänker tanken på. Men om jag fick välja just nu idag så skulle en fyrvakt långt ut åt helvete vara jävligt mysigt:)
    Det är verkligen en udda dröm, men alla är vi olika. Borde inte vara helt omöjlig att förverkliga? :) 
  • Äldre 14 Nov 13:52
    #8

    Ja, jag uppnådde åtminstone mitt mål att jobba som toxikolog på en myndighet (år 2003) och sedan nästa mål på ett läkemedelsföretag (2010). Sedan tröttnade jag ju och är nu på ett helt annat ställe och jobbar med kemikalier och lagefterlevnad i en helt annan bransch. Börjar fundera på vad jag ska skola om mig till nu. Lärare kanske, men då blir det ett rejält nedköp i lön!

    Men ska jag vara ärlig var ju min dröm att bli veterinär och det kommer jag ju aldrig att bli!

  • Äldre 14 Nov 13:55
    #9




  • Äldre 14 Nov 13:56
    #10

    har nog inget drömyrke. Vill bara leva gott och må bra och va nöjd med livet.

    Är på rätt väg i alla fall

  • Äldre 14 Nov 14:14
    #11

    I ett annat liv: Nunna eller arkeolog.
    I detta livet: etnolog eller bibliotekarie.

    Jobbar dock med annat, inte mitt drömjobb, men jäkla najs ändå och framförallt så passar det min livssituation perfekt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Ditt drömjobb