• Äldre 16 Nov 10:19
    15705 visningar
    48 svar
    +1
    48
    15705

    Det här med nakenhet....

    Jag trivs bäst naken, jag ser det som naturligt, så därför går jag alltid naken hemma. Både inomhus och utomhus, när termometern tillåter. Jag har inga grannar tätt inpå så jag provoserar ingen med att gå omkring naken.

    Min fråga är:

    Hur och vad tycker ni om att gå naken hemma?

    Ser gärna svar från både kvinnor och män.

    OBS! Detta är en seriös tråd!

    (Anonyma kan ej kommentera)

  • Svar på tråden Det här med nakenhet....
  • Stårsc­han
    Äldre 16 Nov 10:29
    #1

    Kallt och opraktiskt. Och så har man ju inga fickor!

  • Äldre 16 Nov 10:36
    #2
    Stårschan skrev 2017-11-16 10:29:23 följande:

    Kallt och opraktiskt. Och så har man ju inga fickor!


    Tycker du alltid att det är kallt? Är du så frusen av dej?
  • Äldre 16 Nov 10:38
    #3

    Går aldrig naken hemma inne. Kallt och ohygieniskt, vill inte att mina gäster ska sitta i en möbel där jag suttit naken. Det ger ingen skön känsla.
    Däremot sommartid kan jag ibland när jag är helt ensam gå naken ute. Eller bada o sola naken när jag nån enstaka gång får tillfälle på avskild plats.
    Men då handlar det om att jag tycker om att känna solen/vattnet mot den nakna kroppen. Och att slippa blöta badbyxor mot kroppen, det är inte skönt.

  • Stårsc­han
    Äldre 16 Nov 10:58
    #4
    Meinmaa skrev 2017-11-16 10:36:35 följande:
    Tycker du alltid att det är kallt? Är du så frusen av dej?
    Nja, det är väl snarare så att jag inte trivs när det är så varmt att det skulle ha funkat att gå naken. Jag är helt enkelt en höst- och vintermänniska som trivs med kläder på kroppen. Jag föredrar värmen som man får av raggsockar och yllefilt framför den man får på playan. Men direkt frusen är jag inte, åtminstone inte om jag jämför mig med folk runtomkring. Jag klarar mig länge på kortärmat när andra tycker att det är läge för både långärmat och jacka.
  • sextio­talist
    Äldre 16 Nov 11:34
    #5

    Gillar inte att vara naken, gillar inte heller att bli utsatt för främmande nakna kroppar.
    Jag sover med pyjamas (och i natt även sockor), badar med baddräkt/bikini när jag badar i sjöar och hav, även om jag skulle vara helt ensam.

  • Äldre 16 Nov 11:39
    #6

    Går naken typ på morgonen när jag stiger upp, sover alltid naken, och på kvällen när jag ska hå och lägga mej. Och typ före och efter en dusch kan jag gå naken en bra stund.

  • Anonym (Nja)
    Äldre 16 Nov 11:51
    #7

    Kan ofta gå runt och lufttorka lite efter en dusch.. oavsett årstid så går jag nog runt naken en stund. 10-15 minuter kanske. Förutsätter att jag inte har besök eller nåt sånt, utan är själv såklart.

    I övrigt sträcker sig min nakenhet kanske till nån bar överkropp i hemmets skyddade vrå sommartid. Är så gott som alltid påklädd.

    / Man 38

    För ett tiotal år sen så sov jag ofta naken. Inte varje natt men några gånger i veckan.. funderar på att börja med det igen faktiskt det var riktigt skönt

  • Äldre 16 Nov 12:33
    #8

    Jag är tyvärr väldigt frusen av mig och har en kall lägenhet, och dessutom en högst hormomstinn son hemma så jag går inte naken hemma.

    Men i övrigt har jag inga problem med nakenhet. Det är bara hud.

  • Anonym (kläde­r alltid­)
    Äldre 16 Nov 12:48
    #9

    Gillar inte alls att vara naken, inte ens när jag har sex knappt. Är frusen och tycker att människorkroppen varken är särskilt hygienisk, om den inte är nyutstigen från duschen och heller inte så estetisk att beskåda varken för mig själv eller andra. Sen är den så känslig, lättutsatt och inte alls som djurens som tål det mesta och är hårdhudad.

  • Anonym (Häpp)
    Äldre 16 Nov 13:24
    #10
    +3

    Här måste man gå till den kristna läran:

    "Hade Gud menat att vi skulle bli nudister hade vi fötts nakna"

Svar på tråden Det här med nakenhet....