• Äldre 16 Nov 10:19
    15778 visningar
    48 svar
    +1
    48
    15778

    Det här med nakenhet....

    Jag trivs bäst naken, jag ser det som naturligt, så därför går jag alltid naken hemma. Både inomhus och utomhus, när termometern tillåter. Jag har inga grannar tätt inpå så jag provoserar ingen med att gå omkring naken.

    Min fråga är:

    Hur och vad tycker ni om att gå naken hemma?

    Ser gärna svar från både kvinnor och män.

    OBS! Detta är en seriös tråd!

    (Anonyma kan ej kommentera)

  • Svar på tråden Det här med nakenhet....
  • Äldre 17 Nov 20:40
    #21

    Är gärna naken, både hemma och på stranden. Sover naken oftast.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 17 Nov 22:57
    #22

    Att våga kunna vara naken även i sociala sammanhang är en boost för självkänslan.

  • Anonym (mor)
    Äldre 18 Nov 06:52
    #23

    Skulle jag gå naken här hemma så skulle jag FRYSA IHJÄL! Liksom det är inte ovanligt kallt här utan en fullt rimlig inomhustemperatur men ska man gå naken så bör det väl vara riktigt varmt? Jag tar knappt av mig fleecetröjan.

  • Anonym (Nja)
    Äldre 18 Nov 08:31
    #24
    +1
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 06:52:05 följande:

    Skulle jag gå naken här hemma så skulle jag FRYSA IHJÄL! Liksom det är inte ovanligt kallt här utan en fullt rimlig inomhustemperatur men ska man gå naken så bör det väl vara riktigt varmt? Jag tar knappt av mig fleecetröjan.


    Skulle också frysa här hemma hos mig om jag gick naken. Inte överdrivet kallt här heller, men inte tillräckligt varmt för att ta av sig kläderna och så varmt vill jag ändå inte ha det..
  • Äldre 18 Nov 09:31
    #25
    Anonym (Häpp) skrev 2017-11-16 14:06:12 följande:
    Pälsen är till för att våra dofter skall spridas så vi blir kåta och vill skaffa fler barn. Den sitter också så praktiskt att den hindrar svampinfektioner och annat omysigt på de kroppsdelar som gnids mot varandra.

    Sen har vi faktiskt lyckats utrota flatlössen genom att helt ta bort deras habitat - en annan diskussion...
    Gäller knappast män.
  • AnnaZL
    Äldre 18 Nov 10:10
    #26

    Fryser oftast för mycket för att gå naken, blir mest när en ångar av efter ett varmt bad. Partnern är varmblodig och skulle gärna vara naken jämt, men tonårsbarnet har bett att få slippa den synen.

    Dessutom är det opraktiskt med nakenhet och stoppade tygmöbler, lättare att tvätta underkläder.

  • Anonym (Häpp)
    Äldre 20 Nov 08:48
    #27
    Arboga skrev 2017-11-18 09:31:14 följande:
    Gäller knappast män.
    Grundfunktionen gäller både män och kvinnor. När det gäller flatlössen kanske kvinnorna varit bättre på att utrota dom än männen
  • Anonym (Nja)
    Äldre 20 Nov 12:31
    #28
    Arboga skrev 2017-11-18 09:31:14 följande:

    Gäller knappast män.


    Vi människor är faktiskt djur.

    Män utsöndrar naturligtvis också dofter och "doftämnen".
  • Äldre 20 Nov 13:41
    #29
    Anonym (Nudist) skrev 2017-11-17 16:32:36 följande:

    Jag är nudist och har väldigt sällan kläder på mig,det är en enorm frihetskänsla.


    Låter underbart!
  • Äldre 20 Nov 13:42
    #30
    riboflavin skrev 2017-11-17 20:40:03 följande:

    Är gärna naken, både hemma och på stranden. Sover naken oftast.


    I mina öron låter det fullkomligt normalt!
Svar på tråden Det här med nakenhet....