• Äldre 16 Nov 10:19
    15701 visningar
    48 svar
    +1
    48
    15701

    Det här med nakenhet....

    Jag trivs bäst naken, jag ser det som naturligt, så därför går jag alltid naken hemma. Både inomhus och utomhus, när termometern tillåter. Jag har inga grannar tätt inpå så jag provoserar ingen med att gå omkring naken.

    Min fråga är:

    Hur och vad tycker ni om att gå naken hemma?

    Ser gärna svar från både kvinnor och män.

    OBS! Detta är en seriös tråd!

    (Anonyma kan ej kommentera)

  • Svar på tråden Det här med nakenhet....
  • Äldre 20 Nov 13:43
    #31
    Arjahi skrev 2017-11-17 22:57:36 följande:

    Att våga kunna vara naken även i sociala sammanhang är en boost för självkänslan.


    Japp, jag håller med!
  • Äldre 21 Nov 14:30
    #32
    Arjahi skrev 2017-11-17 22:57:36 följande:

    Att våga kunna vara naken även i sociala sammanhang är en boost för självkänslan.


    Det håller jag med om. En av anledningarna till att jag badat naken på nakenbad var att jag ville liksom ta utmaningen, att våga kliva över tröskeln och inte skämmas för min nakenhet. Det är också ett sätt att visa att man även accepterar andra människors nakna kroppar.
    För mig är det också en slags protest mot dom som anser att en naken kropp är något man ska skämmas för - och jag vägrar skämmas för min kropp - kroppen är JAG - även det jag har mellan benen.
  • sextio­talist
    Äldre 21 Nov 14:39
    #33
    Anders 386 skrev 2017-11-21 14:30:27 följande:
    Det håller jag med om. En av anledningarna till att jag badat naken på nakenbad var att jag ville liksom ta utmaningen, att våga kliva över tröskeln och inte skämmas för min nakenhet. Det är också ett sätt att visa att man även accepterar andra människors nakna kroppar.
    För mig är det också en slags protest mot dom som anser att en naken kropp är något man ska skämmas för - och jag vägrar skämmas för min kropp - kroppen är JAG - även det jag har mellan benen.

    Det gör mig lite trött med sådana kommentarer.
    Jag gillar inte vara naken med främmande personer, jag gillar inte att pådyvlas andra personers nakna kroppar.
    Men inte för att jag skäms över min kropp, inte det minsta, utan för att jag anser att delar av min kropp är privat, inget som jag vill visa upp för vem som helst.
    Det finns säkert de som skäms, men vi är väldigt många som har en hög kroppslig integritet.


    Jag vägrade sola toppless, inte för att jag hade fula bröst, utan för att jag inte ansåg att mina bröst var till för andra.

  • Äldre 21 Nov 15:13
    #34
    sextiotalist skrev 2017-11-21 14:39:15 följande:

    Det gör mig lite trött med sådana kommentarer.
    Jag gillar inte vara naken med främmande personer, jag gillar inte att pådyvlas andra personers nakna kroppar.
    Men inte för att jag skäms över min kropp, inte det minsta, utan för att jag anser att delar av min kropp är privat, inget som jag vill visa upp för vem som helst.
    Det finns säkert de som skäms, men vi är väldigt många som har en hög kroppslig integritet.


    Jag vägrade sola toppless, inte för att jag hade fula bröst, utan för att jag inte ansåg att mina bröst var till för andra.


    Respekt - vi känner helt enkelt olika, det viktigaste är ju att vi följer våra känslor.

    Det är stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller nakenhet.

    En naken kvinnokropp signalerar inbjudande sexualitet medan en naken manskropp signalerar sexuellt hot. Därför är det så skönt att vara avklädd bland människor som inte ser manskroppen som något obehagligt utan som något naturligt.

    Det är ju ytterst få, om ens någon kvinna som föredrar att se en man helt naken - helst ska han iaf ha byxor på sig, och kanske helst en T-shirt också. Det viktigaste är hans manliga utstrålning.

    Fråga en man om han helst vill se en naken kvinna eller en påklädd kvinna..Skrattande

    Där har du anledningen till att vi tänker så olika.


  • sextio­talist
    Äldre 21 Nov 15:19
    #35
    Anders 386 skrev 2017-11-21 15:13:47 följande:
    Respekt - vi känner helt enkelt olika, det viktigaste är ju att vi följer våra känslor.

    Det är stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller nakenhet.

    En naken kvinnokropp signalerar inbjudande sexualitet medan en naken manskropp signalerar sexuellt hot. Därför är det så skönt att vara avklädd bland människor som inte ser manskroppen som något obehagligt utan som något naturligt.

    Det är ju ytterst få, om ens någon kvinna som föredrar att se en man helt naken - helst ska han iaf ha byxor på sig, och kanske helst en T-shirt också. Det viktigaste är hans manliga utstrålning.

    Fråga en man om han helst vill se en naken kvinna eller en påklädd kvinna..Skrattande

    Där har du anledningen till att vi tänker så olika.
    Och min uppfattning på det här forumet, är att det är mest män som beklagar sig att det inte är så många som är nakna. Bara det och det du skrev, gör att man blir ännu mer privat
  • Äldre 21 Nov 15:40
    #36
    sextiotalist skrev 2017-11-21 15:19:36 följande:
    Och min uppfattning på det här forumet, är att det är mest män som beklagar sig att det inte är så många som är nakna. Bara det och det du skrev, gör att man blir ännu mer privat
    Ja, det blir ju en naturlig följd av att vi fungerar så olika.

    Men som tur är finns många kvinnor som tycker om att visa upp sig för att det är spännande att väcka mäns intresse och att få bekräftelse för sin kropp. Solig
  • Anonym (Nja)
    Äldre 21 Nov 17:21
    #37

    Är jag onormal som faktiskt inte vill se andra människor nakna? Skulle aldrig besöka en nakenbadstrand.

    Jag skulle faktiskt inte ha några större problem att bada naken på ett sånt ställe för egen del. Att ta av mig kläderna och spritt språngande näck promenera ned till vattnet och bada och sedan gå upp igen inför andras blickar. Nej det är inget jag inte skulle klara av eller så!

    Skulle faktiskt inte ens tycka det var särskilt jobbigt. Och då är jag ändå inte "superbekväm" med min kropp om jag ska vara ärlig.

    Visst, så skulle jag utan bekymmer klara av att göra det. Men bekvämt skulle det inte kännas! Skulle nästan vara betydligt mer obekväm med att vara omgiven av andra nakna människor, än av att själv vara näck. Vill faktiskt inte se..

  • Anonym (Nja)
    Äldre 21 Nov 17:24
    #38

    På badhuset duschar man ju naken inför andra. Tycker inte att det är jättebekvämt. Lika lite som jag egentligen tycker det är bekvämt att ha andra nakna människor nära inpå. Men det går ju faktiskt.. Det är inte så att jag tycker det är så hemskt att jag mår dåligt av det. Jag duschar i god ro så länge det behövs. Jag dröjer mig bara inte kvar onödigt länge i duschutrymmet.

  • Anonym (Fhjhg­)
    Äldre 21 Nov 17:31
    #39
    Anders 386 skrev 2017-11-21 15:13:47 följande:

    Respekt - vi känner helt enkelt olika, det viktigaste är ju att vi följer våra känslor.

    Det är stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller nakenhet.

    En naken kvinnokropp signalerar inbjudande sexualitet medan en naken manskropp signalerar sexuellt hot. Därför är det så skönt att vara avklädd bland människor som inte ser manskroppen som något obehagligt utan som något naturligt.

    Det är ju ytterst få, om ens någon kvinna som föredrar att se en man helt naken - helst ska han iaf ha byxor på sig, och kanske helst en T-shirt också. Det viktigaste är hans manliga utstrålning.

    Fråga en man om han helst vill se en naken kvinna eller en påklädd kvinna..

    Där har du anledningen till att vi tänker så olika.


    Fast det låter bara creepy. Poängen med nakenbad och nudiststränder är ju att man ska vara naken för att det är skönt och naturligt, inte för att män ska stirra på ens nakna rumpa och se den som sexuellt inbjudande. Jag gillar att vara naken och är det hemma, men det är pga män som du som jag aldrig skulle vara naken ens på ett nakenbad.
  • Anonym (Nja)
    Äldre 21 Nov 17:34
    #40
    Anonym (Fhjhg) skrev 2017-11-21 17:31:40 följande:

    Fast det låter bara creepy. Poängen med nakenbad och nudiststränder är ju att man ska vara naken för att det är skönt och naturligt, inte för att män ska stirra på ens nakna rumpa och se den som sexuellt inbjudande. Jag gillar att vara naken och är det hemma, men det är pga män som du som jag aldrig skulle vara naken ens på ett nakenbad.


    Tror att nakenbad drar till sig människor som gärna är där för att glo lite diskret på andra.
  • Äldre 21 Nov 20:35
    #41
    Anders 386 skrev 2017-11-21 15:13:47 följande:

    Respekt - vi känner helt enkelt olika, det viktigaste är ju att vi följer våra känslor.

    Det är stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller nakenhet.

    En naken kvinnokropp signalerar inbjudande sexualitet medan en naken manskropp signalerar sexuellt hot. Därför är det så skönt att vara avklädd bland människor som inte ser manskroppen som något obehagligt utan som något naturligt.

    Det är ju ytterst få, om ens någon kvinna som föredrar att se en man helt naken - helst ska han iaf ha byxor på sig, och kanske helst en T-shirt också. Det viktigaste är hans manliga utstrålning.

    Fråga en man om han helst vill se en naken kvinna eller en påklädd kvinna..

    Där har du anledningen till att vi tänker så olika.


    Jag är på naturistbad relativt regelbundet och kroppar, oavsett kön, är bara kroppar. Nakna, ja, men där och då är de inte sexuella för mig.
  • Äldre 23 Nov 08:42
    #42
    Anders 386 skrev 2017-11-21 15:13:47 följande:
    Det är stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller nakenhet.

    En naken kvinnokropp signalerar inbjudande sexualitet medan en naken manskropp signalerar sexuellt hot. Därför är det så skönt att vara avklädd bland människor som inte ser manskroppen som något obehagligt utan som något naturligt.

    Det är ju ytterst få, om ens någon kvinna som föredrar att se en man helt naken - helst ska han iaf ha byxor på sig, och kanske helst en T-shirt också. Det viktigaste är hans manliga utstrålning.
    Du sexualiserar nakenhet! Det är fel. Nakenhet är INTE sex. Oavsett kvinna eller en man. Som ?aturist är det könsneutralt och kvinnor har inget emot att möta andra nakna kroppar, precis som män. Det är bara en kropp det handlar om, inget annat.

    Njutningen med social nakenhet handlar enbart om att känna sig bekväm med sin sig själv och sin kropp. Att möta andra personer på samma plan utan att kläderna skall sätta upp mentala spärrar i det sociala umgänget.
  • Äldre 23 Nov 09:05
    #43

    Gärna naken, härligt

  • Äldre 23 Nov 09:23
    #44
    +1
    Arjahi skrev 2017-11-23 08:42:05 följande:
    Du sexualiserar nakenhet! Det är fel. Nakenhet är INTE sex. Oavsett kvinna eller en man. Som ?aturist är det könsneutralt och kvinnor har inget emot att möta andra nakna kroppar, precis som män. Det är bara en kropp det handlar om, inget annat.

    Njutningen med social nakenhet handlar enbart om att känna sig bekväm med sin sig själv och sin kropp. Att möta andra personer på samma plan utan att kläderna skall sätta upp mentala spärrar i det sociala umgänget.
    Sexualitet är ständigt närvarande oberoende om man är påklädd eller avklädd.
    Med en sexuellt utmanande klädsel eller total nakenhet blir sexualiteten mer närvarande.
    Det är en fallande skala där burka är minst sexigt. Sedan är det en stigande skala via bikini och längst ut och sexigast total nakenhet.

    Sen är det en annan sak att vi har något som heter "etikett" och kultur. Det är sånt som gör att vårt umgänge fungerar bra även vid total nakenhet. Bara för att jag badar naken bland kvinnor betyder inte det att jag tittar på eller uppvaktar dom. Jag döljer mitt intresse och visar stor hänsyn. Ingen kvinna skulle känna sig besvärad på något sätt av ha mig som granne på nakenbadet. Jag är bra på att undertrycka min sexuella nyfikenhet och ha ett korrekt uppträdande.

    Den man som är totalt sexuellt ointresserad av att ha nakna/halvnakna kvinnor omkring sig är väldigt bra på att ljuga för sig själv. Eller för andra.

    Men det är väl inget att dölja att vi är varelser med sexuella tankar? Det måste vi kunna hantera i samvaron med andra. Men att försöka ljuga för oss själva och andra skapar bara ett väldigt konstigt samhälle.


  • Äldre 23 Nov 11:02
    #45
    Anders 386 skrev 2017-11-23 09:23:36 följande:

    Sexualitet är ständigt närvarande oberoende om man är påklädd eller avklädd.

    Med en sexuellt utmanande klädsel eller total nakenhet blir sexualiteten mer närvarande.

    Det är en fallande skala där burka är minst sexigt. Sedan är det en stigande skala via bikini och längst ut och sexigast total nakenhet.

    Sen är det en annan sak att vi har något som heter "etikett" och kultur. Det är sånt som gör att vårt umgänge fungerar bra även vid total nakenhet. Bara för att jag badar naken bland kvinnor betyder inte det att jag tittar på eller uppvaktar dom. Jag döljer mitt intresse och visar stor hänsyn. Ingen kvinna skulle känna sig besvärad på något sätt av ha mig som granne på nakenbadet. Jag är bra på att undertrycka min sexuella nyfikenhet och ha ett korrekt uppträdande.

    Den man som är totalt sexuellt ointresserad av att ha nakna/halvnakna kvinnor omkring sig är väldigt bra på att ljuga för sig själv. Eller för andra.

    Men det är väl inget att dölja att vi är varelser med sexuella tankar? Det måste vi kunna hantera i samvaron med andra. Men att försöka ljuga för oss själva och andra skapar bara ett väldigt konstigt samhälle.


    Från Burka till nakenhet är min sagt en subjektiv uppfattning som är helt styrd av dina köttsliga lustar. För andra kan det vara helt annorlunda. En naken kropp är inte sexuellt för mig. Håriga bringor, hängande magar och ärriga lår går man knappast igång på. Däremot en kan en viss personlighet få mig att tända till, men det är en annan sak.
  • Äldre 23 Nov 11:35
    #46

    Jag och min kille är typ alltid nakna hemma. Vi har det varmt hemma och tillräckligt med filtar i soffan för att göra det mysigt om det skulle bli lite kyligt. Kläderna åker av så fort vi kommer hem. Tycker dessutom att det är närmare och lättare att ha sex ofta om båda redan är nakna. ^^


    Säger lite vad jag vill.
  • Äldre 29 Nov 19:13
    #47
    +1
    Meinmaa skrev 2017-11-20 13:42:25 följande:

    I mina öron låter det fullkomligt normalt!


    Tycker jag också. Dock är jag ju såpass uppfostrad att jag besöker stränder där det är klädkod naken (eller om jag vet att jag är ensam) och försöker ha persiennerna nere.

    Bodde i hus med insynsskyddad baksida några år, då hände det att jag gick ut näck och hände tvätt.

    Jag har nu kommit till den ålder då jag helt lyckats separera på naket och sexuellt. Insåg det så sent som i somras då jag pratade med en strandgranne. Under dagen när vi var nakna så reflekterade jag inte över någon annat än att han var så trevlig och hövlig, det är ju inte jättevanligt bland yngre män där faktiskt. Först när vi klädde på oss insåg jag att han var en riktig tiopoängare.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 29 Nov 19:57
    #48
    riboflavin skrev 2017-11-29 19:13:18 följande:
    Tycker jag också. Dock är jag ju såpass uppfostrad att jag besöker stränder där det är klädkod naken (eller om jag vet att jag är ensam) och försöker ha persiennerna nere.

    Bodde i hus med insynsskyddad baksida några år, då hände det att jag gick ut näck och hände tvätt.

    Jag har nu kommit till den ålder då jag helt lyckats separera på naket och sexuellt. Insåg det så sent som i somras då jag pratade med en strandgranne. Under dagen när vi var nakna så reflekterade jag inte över någon annat än att han var så trevlig och hövlig, det är ju inte jättevanligt bland yngre män där faktiskt. Först när vi klädde på oss insåg jag att han var en riktig tiopoängare.
    Skönt att vi är flera som uppskattar social nakenhet. Det blir trivsamt, odramatiskt och helt naturligt.Cool
Svar på tråden Det här med nakenhet....