• Anonym (vad är sant och inte..­)
    Äldre 16 Nov 10:22
    14058 visningar
    136 svar
    136
    14058

    Har du blivit utsatt för något brott? var det svenskar eller invandrare som var förövaren?

    Är så trött på allt prat om vem som gör vad (fake news?)och alla skriverier så jag vill ha Sanna berättelser

    så berätta hur var det?

  • Svar på tråden Har du blivit utsatt för något brott? var det svenskar eller invandrare som var förövaren?
  • Anonym (W)
    Äldre 16 Nov 10:31
    #1

    Försök till våldtäkt. 1 etniskt svensk man.
    Våldtäkt. 3 etniskt svenska unga män (varav 1 var samma som försökte tidigare). 

    Blir därför ganska irriterad när jag hör folk som säger att det bara är invandrare som står för våldtäkter och har en svinig syn på jämställdhet. Blir... förminskande? Mot oss som blivit utsatta av svenskar. Det sitter liksom inte i etniciteten huruvida man kan begå ett brott och/eller nyttja våld. 

  • Anonym (vad är sant och inte..­) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 10:37
    #2
    +1
    Anonym (W) skrev 2017-11-16 10:31:38 följande:

    Försök till våldtäkt. 1 etniskt svensk man.

    Våldtäkt. 3 etniskt svenska unga män (varav 1 var samma som försökte tidigare). 

    Blir därför ganska irriterad när jag hör folk som säger att det bara är invandrare som står för våldtäkter och har en svinig syn på jämställdhet. Blir... förminskande? Mot oss som blivit utsatta av svenskar. Det sitter liksom inte i etniciteten huruvida man kan begå ett brott och/eller nyttja våld. 


    nej ,sant!
  • Anonym (Polly­)
    Äldre 16 Nov 10:43
    #3
    -1

    Jag blir arg när folk skyller allt på invandrare/flyktingar, och påstår att det aaaaaaldrig var problem förr, eller med infödda svenskar.

    (Jag har blivit bestulen, våldtagen och misshandlad, de senare två av helsvensk pojkvän.)

  • Anonym (vad är sant och inte..­) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 10:46
    #4

    kände att denna tråden behövdes så alla får komma till tals om hur det verkligen ser ut

  • Pretor­ian IV
    Äldre 16 Nov 10:48
    #5
    Anonym (W) skrev 2017-11-16 10:31:38 följande:

    Försök till våldtäkt. 1 etniskt svensk man.

    Våldtäkt. 3 etniskt svenska unga män (varav 1 var samma som försökte tidigare). 

    Blir därför ganska irriterad när jag hör folk som säger att det bara är invandrare som står för våldtäkter och har en svinig syn på jämställdhet. Blir... förminskande? Mot oss som blivit utsatta av svenskar. Det sitter liksom inte i etniciteten huruvida man kan begå ett brott och/eller nyttja våld. 


    Det är väl snarare så att "folk" påstår att de flesta, dvs majoriteten av våldtäkter begås av invandrare. Att påstå att samtliga begås av invandrare är ju extremt korkat, då det räcker att nämna Haga-mannen för att motbevisa det.

    Det finns en ganska tydligen koppling mellan kulturell bakgrund och risken (eller vad man ska kalla det) att begå övergrepp.

    Är man fostrad med att kvinnor som rör sig själva utan heltäckande kläder är horor utan heder, som inte bryr sig om att de blir våldtagna, eller att om en kvinna möter ens blick är det en sexuell invit, så är det självklart att det finns större risk att män ur den den gruppen begår övergrepp än män som är uppväxta i en kultur där man ser kvinnor som jämlikar, och får klä sig precis hur de vill.

    Brottstatistiken visar väldigt tydligt att det här stämmer.
  • Pretor­ian IV
    Äldre 16 Nov 10:51
    #6

    Oavsett så tråden meningslös, då det bryter mot FL:s regler att skriva att man blivet våldtagen av invandrare (rasistisk propaganda), och det är inte heller socialt accepterat att ange icke-svensk etnicitet på förövare, så det kommer inte att ge någon rättvis bild av verkligheten.

  • Anonym (Qwert­y)
    Äldre 16 Nov 11:01
    #7

    Både och

  • Anonym (Jag)
    Äldre 16 Nov 11:05
    #8

    Våldtäkt, man av turkisk härkomst.

  • Anonym (...)
    Äldre 16 Nov 11:24
    #9

    Påkörd av smitare- Svensk man, övre medelklass

    Stulen cykel-okänd

    Inbrott- svensk man

    Sexuellt ofredande (ej polisanmält) - Svensk man

    Bedrägeri - Svensk kvinna

    Olaga hot- invandrad man (nordiskt ursprung)

    Bott i såväl Bersjön, Angered och Åby så det är knappast så att jag alltid enbart varit omgiven av Svenskar.

  • Äldre 16 Nov 11:26
    #10

    Utsatt för våldtäktsförsök av etnisk svensk man.

    Rånad av person med utländsk härkomst.

    Övriga sexuella trakasserier typ klapp på rumpan har jag blivit utsatt för av både svenskar och invandrare.

Svar på tråden Har du blivit utsatt för något brott? var det svenskar eller invandrare som var förövaren?