• Anonym (För bra)
    Äldre 16 Nov 12:09
    10177 visningar
    77 svar
    77
    10177

    Kan han vara så bra?

    Träffat en man på nätet (jag 24 han 29) som är för bra för att vara sann. Han har bara gjort alla rätt hittills och nu när vi ska träffas är jag så nervös. Vad kan vara felet för ingen kan vara så perfekt?

    Exempel på vad han gör:

    * svarar i rimlig tid

    * förklarar varför han svarar sent

    * lagom m komplimanger

    * glad, pigg, rolig

    * planerar för framtiden på ett roligt sätt (typ jag vill göra det här med dig som resor, middagar)

    * ställer intelligenta frågor om mig (inte bara vad gör du, vilka intressen har du)

    * lyckats planera en dejt utan min inblandning

    * vi verkar lika på många punkter

    * visar genuint intresse i mig

    * kommer ihåg vad jag skriver

    * inte intresserad av engångsligg

    Så vad är hans baktanke? Enl bilder ser han bra ut, men han kanske är jättekort? Eller lite udda? (Har träffat killar som verkar 100poäng toppen på chatt men är lite udda irl, Aspergers eller liknande) hjälp mig! :)

  • Svar på tråden Kan han vara så bra?
  • Äldre 16 Nov 12:17
    #1

    Hallå där, det låter som att du beskriver min man! Cool
    Vi träffades på ett forum på nätet och chattade konstant i två veckor innan vi väl träffades irl, och han var verkligen helt och hållet perfekt på nätet. Sen när vi träffades så var han... fortfarande helt perfekt och jag blev stormkär. Nu är vi gifta och försöker skaffa barn. :)

    Säger inte att det måste vara så, men möjligheten finns och då är det tråkigt om man går in med alltför mycket negativa misstankar. Försök vara så öppen du kan, träffas bland folk första gången, och lita på din magkänsla (och inte den där dumma lilla rösten i huvudet som kan komma fram ibland). 

    Lycka till!

  • Äldre 16 Nov 12:28
    #2
    Anonym (För bra) skrev 2017-11-16 12:09:05 följande:

     


     


    Om du genom detta undrar om han är för bra för att va sann måste man ju undra vad det är för snubbar du stött på innan. Låter som vilken kille som helst i mina ögon som vill dejta en tjejan
  • Äldre 16 Nov 12:28
    #3
    BossHoss skrev 2017-11-16 12:28:25 följande:

     


    Om du genom detta undrar om han är för bra för att va sann måste man ju undra vad det är för snubbar du stött på innan. Låter som vilken kille som helst i mina ögon som vill dejta en tjejan
    en tjej...

    fan jag måste läsa igenom vad jag skriver, blir för mycket fingerlintar på knapparna
  • Anonym (Charl­otte68­)
    Äldre 16 Nov 12:37
    #4
    +1

    Det där hade kunnat vara min sambo när vi (nät)dejtade för snart två år sen.

    Sen dess har jag så klart sett några små negativa sidor också, men i det stora hela har han bara blivit ÄNNU bättre.

    Så, det är som övriga säger; en vettig intelligent man som är intresserad av dig. Inget konstigare än så. Alla behöver inte ha stora konstiga fel. ;)

  • Stårsc­han
    Äldre 16 Nov 12:56
    #5

    Jag tycker också att det låter som en helt normal vettig karl. Förmodligen har han bara haft otur i kärlek tidigare, så att det förra förhållandet har spruckit av en eller annan orsak.

  • Anonym (finn fem fel)
    Äldre 16 Nov 13:10
    #6
    -1

    Hade också blivit misstänksam. Denna typ av killar är en på 10 000 numera så använd din radar noggrant. Varför är han ledig om han är så perfekt? Hur såg hans förra förhållande ut, har han barn, varit gift kan han ha långa relationer.

    Om han varit singel länge, inga barn, inga långa förhållanden bakom sig är det definitivt något fel och fog för misstanke. Men sen kan det ju vara så att oavsett så kanske just ni två matchar? Sånt kan ju bara några träffar avgöra,

    Var öppen men kritisk!

  • Anonym (ww)
    Äldre 16 Nov 13:14
    #7

    Jag tycker det låter som en helt normal vettig person. Det är hur han är på riktigt, när man lärt känna varann som är det som räknas. Han kan absolut vara jättebra, men det märker man inte på en gång. Att uttrycka sig fint och vettigt på nätet kostar inte så mycket energi, ärligt talat. Det är hur man är sen, inte bara på första dejten heller, som är det viktiga. 

    Min man som jag mötte på nätet är toppen! Allt du skrivit och faktiskt ännu mer, skulle jag kunna skriva om hur han var i början. 
    Dock kändes det nästan som en helt annan person när man väl sågs på riktigt. Det var lite som att man fick börja om och igen upptäcka hur han var. Vi är gifta idag så det föll ju väl ut :) 

  • Anonym (För bra) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 13:53
    #8
    Anonym (finn fem fel) skrev 2017-11-16 13:10:45 följande:

    Hade också blivit misstänksam. Denna typ av killar är en på 10 000 numera så använd din radar noggrant. Varför är han ledig om han är så perfekt? Hur såg hans förra förhållande ut, har han barn, varit gift kan han ha långa relationer.

    Om han varit singel länge, inga barn, inga långa förhållanden bakom sig är det definitivt något fel och fog för misstanke. Men sen kan det ju vara så att oavsett så kanske just ni två matchar? Sånt kan ju bara några träffar avgöra,

    Var öppen men kritisk!


    Det jag reagerar på är att han verkar precis som mig. Jag tycker inte att jag är konstig men har varit singel rätt länge. Bara så märkligt att/ om jag mött en person som är bra för en gångs skull - ja jag har mest stött på idioter tyvärr. På något vis känns väntan ?värd? då men däremot blir jag sjukt nervös för vår dejt. Känns ju nästan som att det står något viktigt på spel (om han är som han verkar)
  • Anonym (Var öppen men ej naiv)
    Äldre 16 Nov 13:57
    #9
    Anonym (finn fem fel) skrev 2017-11-16 13:10:45 följande:

    Hade också blivit misstänksam. Denna typ av killar är en på 10 000 numera så använd din radar noggrant. Varför är han ledig om han är så perfekt? Hur såg hans förra förhållande ut, har han barn, varit gift kan han ha långa relationer.

    Om han varit singel länge, inga barn, inga långa förhållanden bakom sig är det definitivt något fel och fog för misstanke. Men sen kan det ju vara så att oavsett så kanske just ni två matchar? Sånt kan ju bara några träffar avgöra,

    Var öppen men kritisk!


    Håller med ovanstående.... Dessa killar som verkligen ÄR så bra och vettiga som de "verkar", är faktiskt 1 på 10.000 numera, eller kanske snarare 1 på 50.000. Så du gör klokt i att träffa honom flera gånger innan du gör någon slags bedömning åt ena eller andra hållet. Var öppensinnad men absolut inte naiv. Ja han skulle kunna vara så bra som han verkar. Absolut. Å andra sidan är ju 99/100 internetdejter inte en "match" sedan när man väl börjat ses, även om det verkar bra i början.

    Men håller tummarna för dig att det verkligen blir bra!
  • Äldre 16 Nov 13:59
    #10
    Anonym (För bra) skrev 2017-11-16 13:53:15 följande:
    Det jag reagerar på är att han verkar precis som mig. Jag tycker inte att jag är konstig men har varit singel rätt länge. Bara så märkligt att/ om jag mött en person som är bra för en gångs skull - ja jag har mest stött på idioter tyvärr. På något vis känns väntan ?värd? då men däremot blir jag sjukt nervös för vår dejt. Känns ju nästan som att det står något viktigt på spel (om han är som han verkar)

    Men lite så är det ju. :) Man behöver inte vara konstig eller ha en massa fel bara för att man varit singel ett tag, det kan ju finnas tusen rimliga förklaringar till det.


    Förstår att du är nervös, jag var själv ett skakande litet vrak när jag skulle träffa min man första gången. Körde dessutom en timme (och han två!) för att ses, och under den tiden hade man inte mycket annat att göra än tänka. :P Men det gick skitbra, och vi hade en jättefin dejt.

    Håller tummarna för att allt går bra för dig! (och uppdatera gärna med hur det gick!)

Svar på tråden Kan han vara så bra?