• Anonym (sexlö­st)
    Äldre 16 Nov 16:49
    28934 visningar
    127 svar
    127
    28934

    Skulle ni kunna stanna trots att ni inte ville ha sex längre?

    Om ni fortfarande älskade partners och ändå trivdes med ert gemensamma liv men inte längre klarade av att ha sex med hen?

  • Svar på tråden Skulle ni kunna stanna trots att ni inte ville ha sex längre?
  • Äldre 16 Nov 17:13
    #1

    Om båda är helt överens om det. Jag vill inte stå i vägen för någons njutning om den är viktig.

    Men varför skulle man inte kunna ha sex? Ingen sorts?

  • Anonym (sexlö­st) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 17:28
    #2
    KimLinnefeldt skrev 2017-11-16 17:13:28 följande:

    Om båda är helt överens om det. Jag vill inte stå i vägen för någons njutning om den är viktig.

    Men varför skulle man inte kunna ha sex? Ingen sorts?


    Därför att den tyå av känslor helt dött. Det blir för nära och äckelkänslor uppstår när det blir tal om annat än bara kramar och ömhet. Detta dabbar många kvinnor och en del män när man varit ihop länge. I mina fall har partnern fortfarande velat ha sex och hoppats tills det tagit slut.
  • Anonym (dory)
    Äldre 16 Nov 17:30
    #3

    Bra mycket längre än om den andra envisades med att vilja ha sex, skulle jag säga. 

    Kladdigt, äckligt, slöseri med tid. Jag kan komma på tusentals saker jag hellre spenderar min tid på.

  • Anonym (Kurre Snack)
    Äldre 16 Nov 17:35
    #4
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 17:28:12 följande:
    Därför att den tyå av känslor helt dött. Det blir för nära och äckelkänslor uppstår när det blir tal om annat än bara kramar och ömhet. Detta dabbar många kvinnor och en del män när man varit ihop länge. I mina fall har partnern fortfarande velat ha sex och hoppats tills det tagit slut.
    Leva tillsammans gör man väl för att uppfylla sina behov och sin längtan, och möta den andres behov och längtan. Om den andre sätter stort värde på sex och du inte gör det så förstår jag om den andra lämnar relationen.

    Mitt ex och jag skildes för att vi inte hade roligt tillsammans längre, inte passade ihop, inte hade tillräckligt utbyte av varandra. Vi hade dock sex in i det sista.

    Att dra ut på det, undvika sex, vara motvillig månader i sträck och låta partnern lida är taskigt, tycker jag. Då ska man ta tjuren vid hornen och skiljas.
  • Anonym (Man38­)
    Äldre 16 Nov 18:58
    #5

    I mitt fall så har jag alltid haft större lust än min sambo. Till slut har jag tröttnat på att inte känna mig uppskattad och få nån närhet. Tröttnat på att hon snarare ställer upp för min skull snarare än för att hon själv vill.

    Så nu är det jag som inte har nån lust. Har nästan fått äckelkänslor inför sex..

    Min sambo har dock samma lust som vanligt, den är nästan helt oförändrad. En-två gånger i månaden veckan innan mens.

    Själv önskar jag slippa helt.

  • Äldre 16 Nov 18:58
    #6
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 16:49:58 följande:

    Om ni fortfarande älskade partners och ändå trivdes med ert gemensamma liv men inte längre klarade av att ha sex med hen?


    Den jag älskar vill jag ha sex med.

    Om jag inte vill ha sex skulle det bero på att jag inte älskade längre.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Man38­)
    Äldre 16 Nov 18:59
    #7

    Stannar på grund av barn.

    Förhållandet är också rätt bra i övrigt.

  • Anonym (A)
    Äldre 16 Nov 19:00
    #8

    Absolut

  • Anonym (ruggi­s)
    Äldre 16 Nov 19:03
    #9

    Jag tappade lusten för flera år sedan.
    Sambon vill bli tillfredsställd då o då så jag fixar det med handen ibland, det är ok så länge jag slipper resten.

  • Anonym (anony­m kille)
    Äldre 16 Nov 19:39
    #10
    Anonym (sexlöst) skrev 2017-11-16 17:28:12 följande:
    Därför att den tyå av känslor helt dött. Det blir för nära och äckelkänslor uppstår när det blir tal om annat än bara kramar och ömhet. Detta dabbar många kvinnor och en del män när man varit ihop länge. I mina fall har partnern fortfarande velat ha sex och hoppats tills det tagit slut.

    Med tanke på att du börjar känna så efter en tid i varje förhållande men uppenbarligen hittat partners som vill ha sex. Sådana partners försvinner väl redan i början om de får veta att det inte blir något sex från start. Har man sex en kort tid när man inleder förhållandet så tror ju partnern förmodligen att de kan vänta sig ett tryggt sexliv.


    Är det ett mönster att du "hamnar" i den situationen så får jag känslan av att du försätter andra i ett väldigt skuldfyllt dilemma och sedan blir det dom som får ta ställning om de orkar gå vidare i ett förhållande som inte alls var vad de trodde att de gav sig in i. 


    Kanske är det du som behöver fatta beslut kring ditt liv. Det handlar inte så mycket om andra utan vad är ditt behov i relationer överhuvud taget? 


    Förlåt om jag drar slutsatser här men det du berättar och det du fråga väcker i alla fall dom funderingarna hos mig.

Svar på tråden Skulle ni kunna stanna trots att ni inte ville ha sex längre?